Business class vagy private jet négykeréken? Bemutatkozik a Lexus LM 350h AWD Supreme
A Lexus nagyra méretezett MPV-je, az LM 350h AWD Supreme, nem egy kisáruszállító alapjaira épített luxusbusz. Ez a jármű „nagyemberek” szállítására született, célja pedig két prominens utas maximális kényelmének biztosítása. És mindezt mesteri szinten teszi.
Formatervezés és méretek: stílusos elegancia négyzetre emelve
Igazán egyedi módon sikerült tervezőinek árnyalni a dobozformát a Lexus stílusjegyeit alkalmazva. Az eredmény? Egy jármű, amely az utakon szinte vonzza a tekinteteket. Az LM nem olvad bele a mindennapi forgatagba, és ez nem is csoda, hiszen a magyar utakon rendkívül ritka látvány.
Méretei a luxusautók világában megszokott határokon belül maradnak, így a manőverezés sem jelent különösebb kihívást. Egy átlagos parkolóhelyre könnyedén befér, meglepően fordulékony.
- Hosszúság: 5125mm
- Szélesség: 1890mm
- Magasság: 1940mm
- Tengelytáv: 3000mm
- Önsúly: 2350kg
A magassága a legtöbb mélygarázsban és parkolóházban sem jelent akadályt, az alacsony hasmagasság pedig a beszálláskor és kiszálláskor biztosít különös kényelmet. Ez nem csupán praktikus, hanem a légellenállást is csökkenti. Bár az LM MPV kategóriába tartozik, méretei szinte egybevágnak a kisbuszokkal.
Belső tér: komfortfokozat a maximumon
A Lexus LM Supreme kivitelét kifejezetten sofőrös használatra tervezték, a hátsó szekcióban rejlő elképesztő luxus pedig ennek megfelelően kapja a főszerepet.
Az autó összesen négy üléssel rendelkezik. Az elöl található, fűthető-hűthető, felsőkategóriás bőrülések is lenyűgözőek, de a hátsó kettő az igazi mestermű: ezek a legtöbb prémium légitársaság business osztályával vagy akár egy privát repülőgép kabinjával is felveszik a versenyt.
Nem csak az üléseket, de a kartámlákat és még a lábtartót is fűthetjük. Többféle masszázs funkcióból választhat, az a kivételes helyzetben lévő utas, aki itt foglalhat helyet. Teljesen fekvő pozícióba is állítható. Ha komfortérzetünk úgy kívánja, hűthetjük is a pihe-puha luggatott bőrfelületeket. A funkciókat két okostelefonra emlékeztető érintőkijelzős vezérlővel igazgathatjuk, melyek a hátsó középkonzolban kaptak helyet. Ezeket, ha szükséges ki is vehetjük a helyükről és kezünkben tartva alakíthatjuk igényeinknek megfelelőre a körülményeket.
A prémiumhangzásról Mark Levinson csúcsminőségű hangrendszere gondoskodik.
Az ülések előtti térelválasztó közepébe hatalmas 48 hüvelykes kijelző került beépítésre melynek képaránya 32:9 2db HDMI csatlakozón keresztül saját telefonunkat, laptopunkat is tükrözhetjük. A rendszer alkalmas osztott módban is működni. Így a két utas külön műsorokat is nézhet, fejhallgatón keresztül osztott hanggal.
Alatta elhelyezve középen egy autós viszonylatban nagyméretű hűtőszekrényt találunk mellette utasonként egy-egy tároló rekeszt.
A kijelző felett nyitható üveg térelválasztó van, ami elszigeteli egymástól a vezető és utasteret, egyetlen gombnyomással el is homályosíthatjuk. Az ablakokat és a tetőablakokat szintén árnyékolni tudjuk így a kíváncsi szemek elől szinte teljesen elrejtőzhet az utas. Privát szférát kialakítva. A hátsó szélvédőn viszont nincsen ilyen opció, amit nem is értek. Valahogy ez kimaradt.
Pedig ez még B Omegákban is elérhető opció volt a 90-es évek végén.
A kartámlákból többfunkciós asztalkákat hajthatunk magunk elé, melyek minősége és kivitelezése egy külön cikket érdemelne.
Első osztályú munkahely az LM
A Supreme kivitelt tulajdonosa legritkább esetben fogja vezetni. Leginkább hivatásos sofőrök lesznek a volán mögött.
A vezető helye azonban nem mindennapi: bőr, fa és rosegold részletek teszik egyedivé.
A Lexus RX-ből már ismert 350h hajtáslánc 2.5 literes szívó négyhengeres motorja hybrid AWD összkerékhajtással támogatja kezelőjét, 250lóerő rendszerteljesítmény áll rendelkezésre a szükséges gyorsításokhoz.
Kezelőszervei és vezetést támogató rendszeri magas szinten asszisztálnak az utasok zavartalan célba juttatásához.
Gyorsítása, lassítása és irányváltása lágyan darabosság nélkül kivitelezhető. Egyáltalán nem kisbusz szerű a dinamika, ami nagyon meglepő. Adaptív futóműve, mozgásszabályzó rendszere hirtelen manőverezésnél is megakadályozza a karosszéria nemkívánatos kimozgását.
Összegzés: luxus, ami a földön is szárnyal
A Lexus LM 350h AWD Supreme-nek nem igazán van konkurense. Több gyártó is kínál a piacon magasan felszerelt utazó, tárgyaló kisbuszokat, de gyári opcióban egyik sem tudja az LM négyüléses verziójának luxus szintjét hozni. Az ára, amely 64 millió forint körül mozog, elsőre talán borsosnak tűnhet, de célközönsége számára, akik a levegőben sem elégednek meg a turistaosztállyal, ez egy megfizethető és logikus választás.
Én egy kicsit beleéltem magam mindkét szerepbe, amit az LM-ben el lehet foglalni és mind a kettő elégedettséggel töltött el.
Ha egy mondattal kellene jellemezni, így fogalmaznék: A luxus közúti közlekedés királya.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!