Hello Európa - MG EHS Luxury Plug-in Hybrid
Nemrégiben járt nálunk az MG ZS, amely a belépő modellje az újra feléledt MG márkának. A meggyőző vezetési tapasztalatok után, amelyet a kistestvér okozott, az importőr előhúzta az igazi ütőkártyát, az EHS-t. Sőt azóta a hivatalos hazai bemutatón is túl vagyunk. Ezek után, ha ezentúl azt mondja valaki, hogy a Kínaiaktól nem kell félnie a tradicionális európai márkáknak, akkor hangosan ki fogom röhögni és megmutatom az EHS-t.
Előző írásomban, amelyet MG ZS-ről írtam, hosszabban részleteztem az MG márka történetét is (akit jobban érdekel itt elolvashatja). Azt viszont mindenképpen érdemes kiemelni, hogy az MG új tulajdonosa a SAIC nevű konszern, amely Kína legnagyobb autógyára. Nem mellesleg állami tulajdonban van. Hogy ez miért érdekes? A válasz legyen egy találós kérdés. Ha egy autógyárnak x tőkéje van fejleszteni, akkor hány x-e van Kínának? De a fejlesztési kérdéseken túl egy másik költői kérdésem is van. Ha a chipeket Kína gyártja és chip hiány van a világon, akkor az MG-nek vajon van-e, lesz-e chip hiánya?
Persze a fentiek miatt még nem rohanunk egyből az MG márkakereskedésekbe. Elsősorban azért ne tegyük, mert a hivatalos információ szerint csak szeptemberben kezdődik a forgalmazás. Másrészt pedig azért, mert néhány fontos gondolatot mindenképpen érdemes még tudni az EHS-ről, hogy nagyobb legyen a meggyőződés a döntéskor. A típus neve szokatlannak hat, de valójában van mögötte logika, ugyanis ez egy anagramma. Az Electric Hybrid SUV szavak kezdőbetűi miatt jött létre. Ebből ki is lehet találni, hogy lesz, illetve van MG HS is, amelyik nem elektromos. Ez később fog érkezni.
Külső dimenziói alapján az autóról le lehet szögezni, hogy jó méretei vannak. 4,57 méter hosszával, 1,87 széleségével és 1,66 méteres magaságával arányos SUV. Méretosztályában olyan jól ismert márkákat, illetve típusokat találunk, mint a Hyundai Tucson/KIA Sportage vagy éppen a VW Tiguan. Suzuki és Dacia modelleket pedig nem véletlenül hagytam ki a sorból. Nem csak azért, mert ebben a kategóriában nincsen modelljük, (a Suzuki Across valójában Toyota) hanem azért, mert a minősége alapján ez egyértelműen magasabbra pozícionált jármű.
Igényes, sallang mentes, letisztult. A jó ívekkel rendelkező karosszériát ezekkel a szavakkal lehet leginkább jellemezni. Mutatós a széles, krómmal szegélyezett hűtőrács, szépek a LED-es lámpák. Lendületes, a mai divatnak megfelelő kialakítással találkozunk az autón, határozottan olyan forma, amelyik belepasszol az európai ízlésvilágba és nem csak a márkáról, de a formákról sem jut eszünkbe, hogy kínai a háttér. Picit ugyan más, de a Volvo láttán sem az a gondolatunk, hogy a Geely (egy szintén kínai magánkézben lévő autógyár) a tulajdonos.
Ugyancsak a mai divatnak megfelelő a már-már kihagyhatatlan, fekete műanyaggal borított alsó perem, amely végighalad a teljes alvázon, kerékjáratokon. Jó módszer arra, hogy az egyébként sem alacsony, 145mm-es hasmagasságot tovább emelje vizuálisan.
A harmonikus, robosztus, ámde semmi extra SUV forma egy meglepően jó minőségű, parádés belső teret takar. Részben a burgundi bőr kárpitnak köszönhető, hogy hűha érzésünk lesz, amikor benézünk az autóba. Egyszerűen azért, mert ebben a pillanatban kerül a fejünkben újra pozicionálásra az MG. Ekkor fogjuk elhinni, hogy a brit márka újra feléledt és a mai kornak megfelelő, divatos autókat kezdtek gyártani. Az pedig, hogy ki a tulajdonos, csak egy információ a sok közül. A bőrön kívül jó minőségűek az anyagok, puha felületek a vezető körül mindenhol. A kapcsolók és a gombok sem gagyik, lényegesen minőségibb az összbenyomás, mint a legtöbb tömegmárka esetében.
A szellőzés légbeömlői kifejezetten szépek, turbina szerű formájúak, mint amilyen a Mercedes modellekben látható.
Nagyon kényelmesek az alcantara betétes sportülések. A kormány fogása, minősége szintén remek, a hatalmas nyolcszögletű keretben foglalt MG logó szépen mutat rajta. A műszerfal és a középkonzoli érintőképernyős felület teljesen digitális. Nagyon jól átlátható, könnyű a kezelhetősége. Az autó talán egyetlen jelentősebb hibája az infotainement rendszer lassú működése, amelyet az importőr visszajelzése alapján javítás alatt van és a forgalmazás kezdetére már nem lesz vele ilyen jellegű probléma. Azt viszont el lehet mondani, róla, hogy a telefon kitükrözésére is képes kábel segítségével.
A kijelző alatt igényes gombsort találunk, amelyen gyorselérést biztosító kapcsolók és a hangerő szabályzó gombjai találhatóak. A középkonzol alsó részén pedig a szép formájú fokozatkapcsolót találjuk. Körülötte szintén funkciógombokkal találkozunk, többek között innen kapcsolható a 360o-os kamera, vagy a kapcsoló, amelynek segítségével kikényszeríthetjük a teljesen elektromos hajtást.
A hosszirányban állítható középső kartámasz sajnos nem kellőképpen stabil, hajlamos elcsúszni. Alatta méretes rekesz található. Tárolórekeszek, pohár és palacktartók szép számmal találhatóak elől és hátul is az autóban. Komfortos, családi méretű autóról van szó, ahol a kényelem nem csak az első ülésen ülők privilégiuma. Hátul is jó a fej és a lábtér is. A 448 literes csomagtér viszont nem számít különösen nagynak, ha a kategóriatársakkal összehasonlítjuk. Lehajtott hátsó ülésekkel ez a tér 1375 literig bővíthető.
A kiváló belső térkialakításon kívül a másik pont, ahol az MG EHS kiemelkedő, az a meghajtása. Örülök neki, hogy időközben az áráról is lekerült a lepel, hiszen egy PHEV meghajtású jármű esetében az ár/érték arány meghatározása rendkívül fontos, főleg akkor, ha olyan autót akarunk vásárolni, amely nem csak egyszerűen környezetbarát, hanem pénztárcabarát is. Az MG EHS 14,7 millió forintos induló árával és a jobban felszerelt Luxury 16,1 milliós árával legalább 2 millióval olcsóbb, mint a versenytársai. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy 258 lóerős az összteljesítménye az 1,5 benzines 162 lóerős benzinmotornak és a 90kW-os (122 lóerő) villanymotornak, illetve a nagyméretű, 16,6kW-os akkumulátornak köszönhetően 50-52 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással, még inkább meggyőző vételnek tűnik. A tölthetőségi maximum 3,7kW/h.
A teljesítmény sportautós élményt tud nyújtani, hiszen a gyorsulása 6,9 másodperc 100km/h-ra, amely részben a 10 sebességes automataváltónak is köszönhető, amely észrevétlenül és jól végzi a dolgát.
Biztosan van még hová fejlődnie szoftveresen a márkának, illetve a technológiát is lehet még tovább csiszolni, mivel az a funkció, hogy az akkumulátorban lévő energiát későbbre spóroljuk meg, azt nem lehet megtenni. Csak a rendszerre tudjuk bízni magunkat, amely elméletileg egy bizonyos sebesség fölött nem használja a villanymotort.
Összeségében viszont egy remekbe szabott autó az EHS. Jó a futóműve, rendkívül csendes a járása, még a benzines motor működésekor is, illetve a belső minőség és hangulata is szuper. Ár/érték arányát és a fogyasztók bizalmát tovább növeli, hogy 7 év, 150 ezer kilométer gyártói garancia van az autón. Végül, de nem utolsó sorban pedig chiphiány nincsen az MG-nél, így az importőr ígérete szerint az ellátás folyamatos lesz és nem lesz szó fél-egy év vagy még hosszabb idejű várakozásról.
@motorhang ????????MG EHS PHEV????⚡️???? #mg #mgmotors #mgehs #mgehsphev #phev #pluginhybrid #ev #electricvehicle ♬ Sweet Dreams - Trinix
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!