Magasan, boldogan, megújultan – Mini Countryman C Favoured Trim
Őszintén szólva a Mini széria általam legkevésbé kedvelt modellje mindig is a Countryman volt. A maxi Mini, önmagában egy oximoron, ráadásul a SUV láz kielégítése bármi áron nem abba a kategóriába esik, amitől jó érzésű bizsergés fog el. De mégis igyekeztem semleges hozzáállással közelíteni a harmadik generációs Countryman felé.
A Countryman 3 különböző benzines, egy dízel és két különböző teljesítményű teljesen elektromos meghajtású változattal startol. A mostani tesztünkben a belépő, 1,5 literes háromhengeres turbómotorral szerelt változatot próbáltuk ki, amelynek teljesítménye 170 lóerő. Ebből is egy magasabb szintű felszereltséget, az úgynevezett Favoured Trim változat volt a tesztpéldány. Talán ezt a cikk során többször is ki fogom hangsúlyozni, hogy a Minik úgy általában, így a Countryman is egy divatcikk. Ha pedig ebből az aspektusból közelítünk, akkor nem az ára a legfontosabb. Mindazonáltal, ha már itt tartunk, akkor a belépő modell 13,5 millióról indul, de a JWC 300 lóerős változatáért már 20,5 milliót kell fizetni, plusz természetesen az extrák tovább növelik a vételárat. A tesztautónk a kiegészítő extrákkal már 19 millió fölé röpült.
Nem szeretnék sokat időzni azzal, hogy megfejtsük, hogy ez sok vagy kevés. Amit én az elejétől figyeltem, merthogy most már ez az elvárásom a Mini modellekkel szemben, hogy képes-e boldogságot és mosolyt varázsolni az arcomra. Ha ezt tudja, akkor elfogadom tőle a felárat, ha nem akkor viszont megmarad annál, amit a drága, de funkciótlan tömegcikkekről gondolok.
Rengeteg a változás az előző generációhoz képest. Az új modell kívülről lényegesen karakteresebb formavilágot hoz, mint az előző. Szögletesebb, egyenesebb vonalvezetéssel rendelkezik, ezáltal az off-road jelleget sokkal jobban kihangsúlyozza. A kerekek körül elhelyezett széles és fényezetlen műanyag elemek jelentősen emelik vizuálisan a karosszériát. A hűtőrács nagyobb, laposabb lett és a fényszórók is sokkal hangsúlyosabbak. Az egyenes vonalú tetősík változatlan, amely több színben is rendelhető. A tesztautón a legnagyobb, 20”-es kerekek voltak, de kimondhatjuk, hogy a belépő modell 18”-es kerekei sem számítanak kicsinek. Sok különböző színben rendelhető, továbbá felár nélkül dönthetünk különböző belső kárpitozások felől.
Az egész előző felsorolás lényege, hogy rengeteg variációban lehet összeállítani egy Countrymant. Mindezt azért, mert a Mini vevőkör imádja az egyediséget, a sokszínűséget, ez okoz számukra többletet, örömöt. Ez pedig a Mini esetében, ezen variációk miatt könnyedén elérhető.
Érdemes még pár szót ejteni az új Countryman hátsó részéről is. Amit a korábbi modell esetében is imádtam az az Union Jack-ket (Brit zászló) szimbolizáló hátsó lámpatestek. Szerencsére ez az új modellben is megmaradt, sőt a szélesebb, nagyobb méret miatt, továbbá azért, mert LED pöttyökből lett összerakva még mozgó grafikai elemekre is képest. Az új Mini még magasabb, mint az elődje, 1656mm magas, így a belső tere is jelentősen növekedett, a fejtér már nem szűkös.
Ha már a fejtérről esett szó, érdemes belül is alaposan megvizsgálni az új „nagy” Minit. A helyzet tisztázása végett, az autó 4433mm széles és 1843mm széles, tehát egy kompakt egyterűről beszélünk. Nem csoda, hiszen az új Countryman platformjának alapján megegyezik a BMW X1/X2 szériával, nem csak a mérete, hanem számos más uralkodó jegyei alapján is.
Főként a különleges, kerek OLED központi kijelző miatt a beltér tökéletesen egyedi, de azért rengeteg árulkodó jelet találunk, amely alapján látható a közeli rokonság. A BMW-s vastag kormány, a rajtuk található kezelőszervek, néhány funkciógomb mind-mind a bajor márkától köszön vissza. Ez egyébként egyáltalán nem baj, hiszen mindenki szeretne a prémium kategória vezetőjére hasonlítani, főleg azok, akik egy konszernen belül vannak. A BMW minőség és karakterjegyek egyáltalán nem kritikai észrevételek, bár általuk az egyediség azért csorbul általuk.
A belső tér óriásit változott. A régebbi modell is kifejezetten cool volt abból a szempontból, hogy egyediséget hordozott. Nekem elsősorban a középkonzolon elhelyezett krómozott, repülőgépes hatású kapcsolók tetszettek, kiemelten az indításhoz használható nagy piros kapcsolótól középen. Ehhez képest a mostani, új modell, sokkal letisztultabb, visszafogottabb. Nyoma sincsen krómnak. Helyette viszont egy egészen különleges gomb- és kapcsolósort találunk, amely immáron műanyagból készül. Sokáig gondolkoztam, hogy ez költségcsökkentésből adódik-e, de azt kell mondjam, hogy biztosan nem. A hangulathoz, stílushoz ezek a kapcsolók sokkal jobban illenek.
Nagyon szép a kárpit, a légbeömlők kialakítása, formája és az egész beltéri hangulat remek. Ennek ékköve a középen elhelyezett 240mm átmérőjű kör alakú központi infotainement, amely a Mini hagyományokba illeszkedik egy modern formavilággal. A kijelzőn futó szoftver elsőrendűen végzi a dolgát. Az applikációk szögletes jellegét kihasználva a műszerfalon megjelenő egyéb információk, a kör szélén találtak helyet, ilyen például a hőfokállítás is.
Grafikai megjelenésben is sokrétű a választási lehetőség, összesen 9 különböző, egymástól teljesen eltérő grafikai megjelenést kínál a Mini.
A csomagtartó is tágas, jól variálható 450 és 1530 liter között. Az ülések kényelmesek és szépek, a vezetési élmény pedig óriásit fejlődött. Eddig ezt még Countrymantől nem éreztem, de folyton mosolyra derült az arcom a szép megoldásoktól, amely a beltérben található, a kedvez online kutyustól, akit hangvezérléssel irányíthatunk, vagy csak egyszerűen azért, mert semmi máshoz nem volt hasonlítható a beltér elrendezése, csupa pozitív jelző miatt.
Motorikusan is kifejezetten kellemes a Mini, még ezzel az alapmotorral is. A fogyasztással sem volt probléma, vegyes használat mellett 7,4 litert fogyasztott a Countryman. A futómű is azt hozta, amit elvárhatunk egy ilyen típusú autótól.
Sokat ugyan nem változott a Mini Countryman a szememben megítélés szempontjából, de továbbra is hozta a boldogság érzést, még ha kevésbé is, mint egy valódi Mini. Másfelöl a Countryman inkább egyfajta életstílust, amelyhez a családi vonalat társítottak, amely magasztosabb idea, mintha csak az egyszerű, számokat hasonlítanánk össze. Remélem lesz alkalmunk még találkozni, mert üde színfoltja volt a hétköznapjaimnak.
@motorhang ????????MINI Countryman C Favoured Trim Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #mini #newmini #minicountryman #newminicountryman #countryman #newcountryman @minihu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Woop Baby (Extended Version) - Letherette
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!