Már nem a legkisebb - Lexus UX 300h F Sport
A Lexus UX 300h F Sport, amit nemrég teszteltünk, nemcsak egy autó, hanem egyedi hangulat is. A kék színű tesztmodell sportos eleganciát sugárzott, és a friss ráncfelvarrás még inkább kiemelte a márka jellegzetes dizájnját. A Lexus LBX megjelenése óta a UX már nem a legkisebb crossover a japán prémium márka kínálatában. Ennek ellenére továbbra is egy lenyűgöző autó, amely számos területen kiemelkedik a crossoverek tengeréből.
- Márka
- LEXUS
- Típus
- UX 300h
- Hengerűrtartalom
- 1987cm³
- Teljesítmény
- 199 LE / 146 Kw
- 0 - 100 km/h
- 8.1 másodperc
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.127 LE/kg - 127 LE/1t
- Üzemanyag
- FHEV hybrid benzin
- Saját tömeg
- 1573 kg
- Szállítható személyek száma
- 5
Külső megjelenés: Sportos elegancia
A kék színű tesztmodell az F Sport csomaggal kiegészülve igazi tetőtől talpig minőségi jármű. A frissített első maszk, amely a Lexus jellegzetes spindle grille-t viseli, még inkább agresszív és dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. Az éles vonalak és a sportos külső elemek, mint például a 18 colos könnyűfém kerekek és a hátsó diffúzor, tovább fokozzák sportos jellegét. A LED-es első és a hátsó fénysorok modern megjelenést kölcsönöznek, miközben kiválóan is funkcionálnak. Egyedi még a márkán belül is semmivel össze nem téveszthető formavilág jellemzi az UX-et.
Beltér: Prémium érzés majdnem mindenhol
A világos belső tér igazi kényelmet és luxust kínál az elől ülőknek. A magas minőségű anyagok, mint a puha bőr és a finom textilák, mindenhol jelen vannak, és a gondos kidolgozás érezhető minden részletben. Az F Sport csomag sportos ülésekkel és egyedi dizájnelemekkel egészül ki, amelyek még inkább kiemelik az autó prémium jellegét. A vezető számára minden kéznél van és az üléspozíció kiválóan beállítható, így hosszabb utakon is kényelmes marad.
A megújult kezelőfelület 12,3 hüvelykes. Az infotainment rendszer érintőképernyője könnyen kezelhető és a frissítés során elhagyták a Lexus sajátos touchpad-es vezérlőrendszerét. Helyére igazán frappáns megoldásként az ülések hűtését-fűtését és a kormányfűtés gombjait építették be, melyek a vezető oldalon a hőmérséklet függvényében automatikusan is aktiválódnak. A rendszer támogatja az Apple CarPlay-t és az Android Auto-t, így a okostelefonok zökkenőmentes integrációja biztosított. Komoly plusz pontként kiemelném, hogy a kapcsolat hibamentesen működött, amiről azt gondolhatnánk természetes, de sok más gyártó rendszerei rendkívül instabilak lefagyásaikkal sok bosszúságot okozva a felhasználóknak. A Mark Levinson hangrendszer minősége kiváló és a vezető előtt elhelyezett kijelző tiszta és áttekinthető információkat nyújt. Sok modellközi frissítésen átesett járművel ellentétben szerencsére a klímavezérlő gombjai megmaradtak a helyükön nem lettek bele integrálva a kijelző szoftverrendszerébe.
Tér és gyakorlatiasság: A gyengeségek
Az UX 300h nem tökéletes, és ez főleg a csomagtartó méretében és a hátsó ülések helykínálatban nyilvánul meg. A csomagtartó mindössze 320 literes, ami a versenytársakhoz képest szerénynek tűnik. Ha lehajtjuk a hátsó üléseket, akkor a befogadóképesség növelhető, de így is kompromisszumos. A hátsó láb és fejtér szintén szűkös, magasabb vagy nagyobb testalkatú utasok számára nem biztosít kényelmes utazási élményt. Nem egy családi túrákhoz tervezett autó, de két személy számára fejedelmi egy hosszú utazáshoz is.
Teljesítmény és fogyasztás: Hatékony és gazdaságos
A Lexus UX 300h frissített hibrid hajtáslánca továbbra is egyik fő erőssége. A 2,0 literes benzinmotor és az elektromos motor kombinációja sima és csendes működést biztosít, miközben a városi és vegyes közlekedésben is kiválóan teljesít. A teljes rendszer teljesítménye 199 lóerő, ami több elegendő a dinamikus gyorsuláshoz és a zökkenőmentes előrehaladáshoz. Valamint a hibrid hajtást már egy lítiumion akkumulátor csomag segíti.
A teszt során a fogyasztás haladós tempóban mindössze 5,5 liter/100 km volt, ami a mai magas üzemanyagárak mellett különösen vonzóvá teszi. A városi közlekedésben a hibrid rendszer előnyeit maximálisan ki lehet használni, hiszen az elektromos motor segítségével csendes és környezetbarát módon is közlekedhetünk. A sportos üzemmód aktiválásával pedig még dinamikusabbá válik a vezetési élmény, bár ez természetesen növeli a fogyasztást.
Sportos dinamizmus: Az élvezet középpontjában
A Lexus UX 300h F Sport erőssége a sportos dinamizmusa. A pontos kormányzás és a jól beállított futómű kiváló stabilitást és kanyarképességet biztosít. Az F Sport csomag emellett feszesebb felfüggesztéssel és egyedi dizájnelemekkel egészíti ki az autót, ami még inkább kiemeli a vezetési élményt. Bár nem egy sportautó, az UX 300h F Sport minden bizonnyal szórakoztató és élvezetes választás azok számára, akik a prémium minőséget és a sportos vezetést keresik egy alacsony fogyasztású kompakt crossoverben.
A futómű kiválóan kezeli a kisebb-nagyobb útburkolati hibákat, és a vezető mindig pontos visszajelzést kap az útról. A sportos üzemmódban a kormányzás élesebbé válik, és az autó még inkább reagál a vezető beavatkozásaira.
Biztonság: Minden szempontból magas szintű
A Lexus UX 300h F Sport számos modern biztonsági és segédrendszerrel rendelkezik, amelyek hozzájárulnak a biztonságos és kényelmes vezetéshez. A Lexus Safety System+ csomag részeként az autó rendelkezik adaptív sebességtartó automatával, sávtartó asszisztenssel, vészfékező asszisztenssel és gyalogos érzékelővel. Ezek a rendszerek nemcsak növelik a biztonságot, hanem csökkentik a vezető terhelését is, különösen hosszabb utakon.
Összegzés
A Lexus UX 300h F Sport továbbra is egy igaz egyéniség, amely a kiváló minőséget, gazdaságos fogyasztást és sportos dinamizmust ötvözi. A ráncfelvarrás frissítette a külsőt és a belső teret is, így még vonzóbbá téve a prémium crossover piacon. Azonban a csomagtartó mérete és a hátsó ülések szűkössége kompromisszumokat igényel. A Lexus LBX megjelenése óta az UX már nem a legkisebb a családban, de továbbra is egy erős és vonzó választás azok számára, akik a prémium minőséget és a hibrid technológiát keresik egy sportos csomagban.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!