Maserati Boomerang, gyere vissza!
Az olasz gyártó akarva, akaratlanul sem tudott soha ronda, vagy teljesen életképtelen járművet alkotni. Mindig adott valami pluszt, amitől több lett mint a versenytársai. A Boomerang hűen tükrözi ezt.
Egy koncepcióautó volt, amit először az 1971-es torinói autókiállításon mutattak be, de akkor lényegében véve egy üres bódé volt. Majd az 1972-es Genfi Autószalonra teljesen elkészült. A tervezője Giorgetto Giugiaro volt, aki később elnyerte az Évszázad Autótervezője díjat. Az űrkorszak ihlette meg a formavilágot, nem is nagyon kell mutogatni, hogy hol lelhetőek fel benne ezek az elemek. Sportosság, kényelem, eleganciával fűszerezve. Talán ezek írja le a legjobban, hogy mit is jelent az, hogy Maserati. Mint tudjuk jó pár modellt szereltek Ferrari motorral, úgyhogy erejét nem kell bizonygatni. A híres Ferrari F136-os motort a 2000-es évek eleje óta használja a Maserati. Ezen motor variánsaival szerelték többek közt a 458 Italia-t, California-t, de még az Alfa Romeo 8C is megkapta. A Boomerang viszont a 70’-es években nem kaphatott Ferrari motort, így egy saját fejlesztésű 4,7 literes V8-ast kapott, 5 sebességes manuális váltóval. Középmotor, hátsó kerék hajtással, 314 lóerővel és 1400 kg-os önsúllyal. Garantált eufória! Ennél az autónál talán nem is a teljesítmény adja a legnagyobb élvezeti faktort, hanem a formavilág és a belső tervezés. Egyszerűen semmihez sem fogható, amit látunk. Először talán visszataszítónak tűnhet, de részletesebben végignézve a szöges ellentéte kezd körvonalazódni. Valami leírhatatlan! Mint a gyerekkori szerelem. Ez csupán egy szubjektív vélemény, de remélhetőleg másokban is hasonló érzelmeket kelt a látványa.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!