Végigsöpör, mint a Földközi tengeri szél - Maserati Grecale
A Maserati modellskálájában talán még sosem volt ilyen jelentős, várhatóan a márka eladásaira ennyire komoly hatással bíró típus, mint a Grecale. A három ágú szigonnyal fémjelzett márka érzelmeket ébreszt mindenkiben, legyen az fiatal vagy öreg, férfi vagy nő. Ezek az állítások a Grecalere is igazak, de ennél még többre is képes, a Földközi tenger heves északi szeléről elnevezett típus.
Egy márka versenyképességéhez elengedhetetlen egy jól felépített, megfelelő koncepcióval rendelkező SUV kínálat. A Levante méreteinél kisebb, D szegmensben startoló Grecale egy rendkívül átgondolt és a Maserati hagyományokhoz tökéletesen illeszkedő modell. 4846mm-es hosszával, 1948mm-es szélességével és 2901mm-es tengelytávjával erős és megkérdőjelezhetetlen kihívója lesz az olyan versenytársaknak, mint a Porsche Macan vagy éppen a Jaguar F-Pace.
A motorkínálat új, izgalmas koncepciót mutat. A belépő szintet a nálunk járt GT képviseli, amely egy kétliteres mild-hybrid rendszerű négyhengeres biturbó motorral van ellátva. Ez a motor 300 lóerő és 450Nm nyomaték leadására képes. A gyári értékek alapján 5,6 másodperc alatt képes a százas sprintre.
A következő szint a Modena, amelyben ugyanez a motor működik, de itt már 330 lóerős teljesítménnyel, azonos nyomaték mellett. A gyorsulás ebben az esetben már 5,3 másodperc. A Modena és a legmagasabb szintet jelentő Trofeo 34mm-rel megnövelt hátsó nyomtávon halad, illetve ezeknél mások a lökhárítók, illetve több krómozott részt találunk.
A modellskála legfelső fokán az említett Trofeo áll, amelyben ugyanaz a Nettuno elnevezésű 3 literes V6-os motor duruzsol, amelyet a Maserati MC20-ban már megismerhettünk. Nem kevesebb, mint 530 lóerős maximális teljesítmény és 620Nm nyomaték mozgatja ezt a csodálatos járművet. Így a gyorsulása 0-ról 100-ra 3,8mp, végsebessége pedig 280km/h!
Bármelyik felszereltséget választjuk, abban biztosak lehetünk, hogy összekerék hajtással rendelkező autót vehetünk, illetve árcédulától függetlenül ugyanaz a nyolc sebességes ZF automata váltó kapcsolódik a rendszerhez, amely tökéletesen végzi a dolgát.
A Giorgio platform lehetőséget biztosít arra, hogy tisztán elektromos hajtású modell is készüljön a típusból. Ez meg is fog történni, ugyanis Folgore néven a tisztán elektromos változat is hamarosan várható.
A Grecale határozott támpontokat ad arra vonatkozóan, hogy milyen formavilágra számíthatunk a jövőben, miközben a Levante sziluettje tökéletesen lekövethető a kisebb modell esetében. A LED-es fényszórók kevésbé elnyújtottak a Grecalén, viszont a hűtőmaszk keskenyebb, szélesebb és agresszívebb, mint a nagyobb testvérnél. A gépháztető, illetve a lökhárító jobban túlnyúlik a Grecalénál. Mintha egy széles, nagy öblös száj akarná beszippantani az előtte elterülő utat. Ettől az elemtől, a középen elhelyezett különleges márkajeltől válik egyedivé minden Maserati. Oldalról a szintén a jellegzetes kopoltyúk, a C oszlopon díszelgő krómozott logó lehet ismerős, hiszen ez is egy olyan ékkő, amely minden Maseratin megjelenik. A kilincsek a mai divatnak megfelelően egy síkba kerültek a karosszéria felületével.
A hátsó lámpák, ellentétben az elsőkkel keskenyebbek, mint a Levantén, amelyeket középen egy alumínium csík köt össze. Robosztus, egységes hangulatú és szép formavilágot teremtenek.
A beltér jelentős változáson ment át a korábbi Maserati modellekhez képest. Ez az elrendezés az, amely alapvetően meg fogja határozni az elkövetkező generációkat. A teljesen digitális műszerfal 12,3” -es, a középkonzolra elhelyezett érintőképernyős felület szintén 12,3”, továbbá ez alatt található még egy szintén digitális 8,8” -es komfort kijelző, amelyen a klíma, a fények és a hifi rendszer hangereje vezérelhető. Ezen kijelző együttes között találhatóak a váltást vezérlő P, R, N és D gombok. Ezek az egyébként fizikális gombok szolgálnak a váltókapcsolóként. A Maserati egy revolúciós modell, így sok esetben találkozhatunk meglepő dolgokkal, újdonságokkal. Ez a fajta megoldás is ezek közé tartozik.
A műszerfal közepén elhelyezett, korábban megszokott analóg óra, szintén digitálissá változott. Biztos vagyok benne, hogy első hallásra a régi megoldást sokan gyászolni fogják. De meg kell nyugtatnom mindenkit, hogy nem lehet hiányérzetünk, sőt az órafunkció mellett egyéb információ kijelzésére is használható ez a felület.
Érdemes még kiemelni az új kormányt, amely jelentősen különbözik a korábbi modelleken megszokottaktól. Ezen kapott helyet a motor indításáért felelős start/stop gomb, valamint ezzel szimmetrikusan a jobb oldalon elhelyezve a vezetési üzemmód választásért felelős gomb. A kormányon találjuk még a műszerfal beállításáért felelős gombokat és az adaptív tempomat vezérlőjét. A kormány hátsó oldalán, mint a Stellantis által gyártott autók mindegyikén, a hifi kezelője található. Ez egy rendkívül kényelmes, szerethető megoldás.
Természetesen magunk is belenyúlhatunk a váltásba, a kormány mögötti két robosztus alumínium váltófül segítségével. Ezek azok a részletek, amelyek anyagminőségük, kivitelezésük révén nagyban hozzájárulnak a prémium minőségérzet fokozásához. Ahogyan a beltér minden pontjából, innen is árad a luxus érzése. A kerek, tűzéssel díszített kormányközepet a nagy Maserati logó díszíti.
A Maserati belső terében a stílus, az elegancia, a minőség minden ponton megtalálható. A gyönyörűen bőrözött felületek, a fabetétek, az alumínium és egyéb fém kiegészítők, a részletek harmóniát sugallanak. Ezen részletek mögött pedig funkciót találunk, nem csak öncélú formákat. Lenyűgöző, felemelő érzés a Maserati kormánya mögött ülni. A kényelmes és elegáns ülőfelületeken, a tágas belső térben kifejezetten luxus és egyedi utazási élményt kapunk, jól átgondolt módon számos, különböző méretű tároló és pakoló felülettel.
A Grecale sokkal többet képes átadni, mutatni, mint ami az árcédulán látható. Soha nem tapasztaltam korábban olyat, hogy miután megkérdezi valaki az autó árát, azt mondaná ösztönösen, hogy „csak?”. A Grecale listaára 31 millióról indul. A kiválóan felszerelt tesztautó 400Ft-os EURO-val számolva 38 milliónál nem került sokkal többe.
A prémium kategória tehát a Grecale révén nem csak a felső tízezer számára teremti meg az utazás, kényelem és elegancia lehetőségét, hiszen ezzel az árazással könnyedén felfelé lehet ugrani azoknak is, akik nem is remélték korábban, hogy az ikonikus márkát birtokolhatják is, nem csak csodálhatják.
A Maserati maga a stílus. Minden részletében olasz, ennek a szónak csupa pozitív értelmében. Az élet szeretete, az élmények keresése, az esztétika, a tradíció és a luxus olyan formája, amelyet csak az olaszok képesek érteni, megélni és átadni másoknak. A Grecale ezt hozza mindenki számára sokkal közelebb.
@motorhang ????????Maserati Grecale GT???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #maserati #maseratigrecale #maseratigrecalegt #grecale #grecalegt @maserati @maserati_wallismotor @motorhanghu #motorhang #motorhanghu #cartest #newcartest #maseratisuv #suvtest ♬ Babel - Gustavo Bravetti
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!