Megérkezett az új Ford Ranger Wildtrak és ki is próbáltuk!
A Ford Magyarország jóvoltából egy fantasztikus eseményen vehettünk részt, ahol kipróbáltuk az új Ford Ranger Wildtrak változatát. A vadonatúj Ranger intelligens megoldásaival, sokoldalú felhasználásával tovább erősíti vezető szerepét ezzel a modellel. A teszt út bebizonyította, hogy nem sok olyan hely létezik, amely a Ranger számára problémát jelenthet. A Wildtrak kivitel pedig egy igazi munkás luxus pick-up, amelynek a piaci jelenléte biztosan erősödni fog az új modellsorozat miatt.
A Ranger Raptor után, amelyről a teszt itt olvasható, megjelent a Wildtrak változatból is az új széria. Ha röviden meg kellene fogalmazni, hogy mi a különbség a Wildtrak és a Raptor között, akkor azt mondanám, hogy az utóbbi inkább egy élmény autó. Olyan motorikus képességekkel és felfüggesztéssel rendelkezik, ahol gyakorlatilag nincsen versenytársa. A Wildtrak ezzel szemben azoknak készül, akik valóban napi munkára szeretnék használni a Rangert. A kialakítást, a motort és a felszereltséget ezek alapján alakították ki.
Az orr rész más a Wildtrak esetében, hiszen a hűtőrács másképpen lett kialakítva, de ugyanúgy megtalálhatóak elől a C formájú LED-es lámpatestek, amelyek tényleg nagyon dögösen néznek ki és erősen hajaznak a Ford F150-re.
Az ötödik generációs Ranger esetében a Wildtrak felszereltséget sokkal ügyesebben diverzifikálták, választották el a Raptortól, mint az a korábbi széria esetén. A motorkínálatnál látszik ez a leginkább, hiszen kizárólag ez, tehát a Wildtrak kapta meg a V6-os dízel biturbó erőforrást, amely 240 lóerő és nem kevesebb, mint 600Nm nyomaték leadására képes.
Szükség is lehet erre a teljesítményre, hiszen a Wildtrak tényleg egy munkagép. A teherbírása lényegesen nagyobb, mint a Raptornak, hiszen 600kg helyett 1 tonnával is megpakolhatjuk. Vontatási képessége is nagyobb, mivel ez esetben ez 3,5 tonna. Ennek oka, hogy a hátsó felfüggesztés ez esetben laprugós. Ennek ellenére, nem kell attól tartani, hogy a komfort jelentősen rosszabb lenne a Wildtrakben, mint a Raptorban. Nagyon szépen, jól nyeli el az úthibákat ezzel a felfüggesztéssel is. Akinek pedig tényleg arra kell a pick-up, hogy dolgozzon vele, annak nem kérdés, hogy a nagyobb teherbírást válassza.
Szintén nagyon fontos szempont, hogy ezzel az erőforrással lényegesen kedvezőbb fogyasztással lehet közlekedni, mint a Raptorral. Bár ez a körülmény nem volt fókuszban a tesztelés során, de úgy tapasztaltuk, hogy 11-12 literes fogyasztással biztosan lehet közlekedni ezzel az erőforrással.
Miben fejlődött még a Ranger az előző generációhoz képest? Szinte mindenben. A hátsó plató egy speciális bevonatot kapott, opciós lista alapján elektromosan mozgatható és zárható a teteje, 230V-os csatlakozót is találhatunk itt és ami talán a legfontosabb, hogy a megnövelt nyomtáv és szélesebb tengelytáv miatt EUR raklap (800x1200mm) is elfér a platóra. Rengeteg módon variálható maga a plató felülete, számos okos megoldás által tették mind inkább funkcionálissá. Ilyen például a plusz oldalsó fellépő.
A beltér esetében a Wildtrak feliratokon kívül, amelyek mondanom sem kell szép számmal megtalálhatóak a karosszérián is, ugyanazt a luxus benyomást kapjuk, mint a Raptornál. Bőrözött felületek. Kifejezetten kényelmes és funkcionális belső térrel, tömérdek tárolórekesszel, USB és USB-C kimenettel, sőt, még ide, bentre is jutott 230V-os csatlakozó.
A legfeltűnőbb pontja az új Rangernek a középkonzolra elhelyezett 12” -es álló formátumú érintőképernyő. Ennek menüpontjai határozottan logikus felépítésűek, jól átláthatóak és gyorsak. Könnyen meg lehet találni rajta minden beállítási lehetőséget. Kifejezetten pozitív, hogy nem kizárólag egy képernyő nyomkodásával lehet mindent beállítani. Fizikális gombokkal tudjuk a hangerőt, klímát szabályozni. A 10 fokozatú váltókapcsolója a könyöklő előtt található. Mellette találjuk a vezetési üzemmód kapcsolót, valamint egy tárcsát, amellyel a két, illetve négykerékhajtást, valamint a differenciálzárat tudjuk kapcsolni.
A műszerfal helyén is egy digitális felületet találunk. Ennek mérete 8”. Nagyon jól átlátható ez is, szép animációkkal rendelkezik, számos módon állítható a grafikai megjelenítése igényünk szerint.
Mondanom sem kell, hogy a Wildtrak is rendelkezik az összes vezetéstámogató, biztonsági funkcióval, amely manapság egy modern személyautóba rendelhető. Legyen az sávtartó, vészfék asszisztens vagy éppen adaptív tempomat.
A Wildtrak felszereltség elérhető még a jól ismert két literes Ecoblue motorral is, amely 205 lóerőt tud. Ezzel a motorral 1 millió forint nettóval olcsóbb a Wildtrak. A V6 dízel 17,8 millió forint nettó listaáron érhető el jelenleg. Az ára nem kevés, de ne feledjük, hogy ez egy tényleg luxus munkagép. A Ranger belépő változata a „puritánabb” XL a szintén kétezres, de csak szimpla turbós és 170 lóerős benzines motorral 12,8millió+áfa áron indul.
Összeségében ki kell jelentsem, hogy egyáltalán nem meglepő, hogy Európa legsikeresebb modellje a Ranger. A hazai eladások esetében is igaz ez az állítás, hiszen nagyjából minden második új pick-up eladás Ford Ranger. Az új modell egészen biztosan meg fogja erősíteni a helyzetét a Fordnak ebben a szegmensben. Köszönjük az élményt és a tesztelési lehetőséget a Ford Magyarországnak.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!