Megérkezett hazánkba is a vadonatúj Peugeot 408 – Sajtóbemutató
A Peugeot úgy döntött, hogy nem áll be a sorba és új kategóriát teremt a tömegmárkák között. Nehéz persze a már Stellantis csoporthoz tartozó oroszlános márkáról egyértelműen kijelenteni, hogy tömegmárka. Árazásában még ugyan ide tartozik, de anyaghasználatában, kidolgozási minőségében egyre inkább prémium. Ez utóbbiakat megtartva, egy teljesen új fajt teremtett, melynek neve Fastback.
A feltűnő forma kicsit limuzin, kicsit csapott hátú és még egy kicsit szabadidőautó is egyben. Nem lehet rá egyértelműen egyiket sem mondani, ezek közül mindenből örökölt valamit, talán az is ki merem jelenteni, hogy a legjobb részeket.
Méretét tekintve a kompakt kategória felső részébe tartozik, nagyjából a Skoda Octavia hosszával egyezik meg, 4,7 méter, de annál kicsivel magasabb 1,48 méter. Tengelytávja jelentős, 2,8 méter, éppen ezért nem csak elől, hanem a hátsó ülésen helyet foglalóknak is kényelmes terük van, annak ellenére, hogy a kupé szerű tetőív azon a szakaszon már lefelé ível. A csomagtere is bőséges, 536 liter.
Az autó vonalait élesen rajzolták, feltűnő a GT felszereltség esetén a karosszéria színével megegyező hűtőrács, amely így harmonikusan és tökéletesen illeszkedik a front részbe. Ennek közepén kapott helyet a 308-as után másodikként, a vadonatúj Peugeot logó. Az oroszlános fej nem csak impozáns dísze a járműnek, hanem mögötte található a menetbiztonságot felügyelő kamerák közül néhány. Feltűnőek még a kimondottan nagy, akár 20”-os kerekei, valamint a szokatlan formájú hátsó lökhárítója és a szárnyakra emlékeztető spoilere.
A belső tér egyértelmű különlegessége az úgynevezett i-Cocpit, amely immáron 9 éve része a Peugeot vezetési élményének. A különleges pozíciójú, relatív kicsi kormánykerék és a magasabbra helyezett műszerfal nemcsak biztonságos, hiszen nem kell a sofőrnek lefelé tekintenie vezetés közben, hanem egyedi, kiváló vezetési élményt is nyújt. Ez a rendszer folyamatosan fejlődik évről évre, az új 408-ban természetesen a legújabb verzió van, amelyet egy rendkívül mutatós és fejlett infotainement rendszer egészít ki. Ez utóbbinak része az i-Toggle, amely a 10”-es érintőképernyő alatt helyezkedik el. Lényegében ez egy 6 virtuális gomból álló, szabadon definiálható képernyő. Ennek segítségével a funkciók teljesen személyre szabhatóak.
A Peugeot motorkínálata kezdetben két plug-in hybrid változatból (180 és egy 225 lóerős), valamint egy tisztán belső égésű motorral szerelt kivitelből áll. Az 1,2 literes benzines erőforrás 130 lóerős, amelynek egyik különlegessége, hogy egyrészük Szentgotthárdon készül. Tehát az új 408 egy kicsikét magyar is. Minden kivitel kizárólag 8 fokozatú automataváltóval érhető el. 2023 végén érkezni fog egy 48V -os hybrid kivitel, 2024-ben pedig elérhető lesz tisztán elektromos hajtással is.
Az új Peugeot 408 kizárólag magas felszereltségű változatokban fog megjelenni. Allure szinttől lesz elérhető az autó. Akik ismerik a márkát, azok tudják, hogy a közepes felszereltségi szint fölött található ez a kivitel. Lesz ezen kívül egy Allure Pack és egy GT kivitel. Az autó belépő ára 13,99 millióról indul, az árlista legtetején lévő 225 lóerős PHEV változatot pedig GT felszereltségben 21,2 millió forintért kapja meg az, aki most rendeli az autót.
Fontos még kiemelni, hogy a Peugeot folytatja a 208-asnál kezdett jó szokását és a kampány színt felár nélkül adja az autóhoz. Jelen esetben az Obsession kéket.
Végül és messze nem utolsó sorban a márka ezentúl 7 év 150.000 km garanciával kínálja a modelljeit.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!