Megújult a Renault Captur
Teljesen új, tökéletesen Captur: átalakított külső, minőségibb belső, vezetéstechnikai rendszer és hatékonyabb motorverziók jellemzik az idei verziót
Elegáns vonalvezetésű ajtóival, domborúbb oldalsó vonalaival és szinte lebegő tetővonalával a minden elemében új Captur összetéveszthetetlen. Sportosabb és dinamikusabb megjelenése erősen hangsúlyossá teszi városi SUV jellegét. A külső átalakulás modernebb, jellegzetesebb, és kifejezőbb vonalvezetést ad, mégis tiszteletben tartja a „francia dizájn” érzéki jellegét, azt, amely megannyi ügyfél szívét hódította meg a Van den Acker korszakban. Az Új Captur hosszabb (4,23 m hosszú, azaz 11 cm-rel hosszabb), és (verziótól függően) 18’’-os kerekei, valamint a megnövelt (2,63 m hosszú, vagy 2 cm-rel hosszabb) tengelytáv vizuálisan is nagyobbá teszik. Újraformált kialakítása, milliméter pontos illesztései, jellegzetes C-alakú fényjegyei, a 100%-ban LED-es első és hátsó fényszórói, a karcsúbb hátsó fényszórók, és a látványos, krómozott betétek mind hozzájárulnak a továbbfejlesztett minőséghez.
Az Új Clio belső terében elkezdődött forradalom az Új Captur esetében is folytatódik, amely a modellt a kategóriájában magasabb szintre emeli. A továbbfejlesztett „intelligens pilótafülke” mellé, ami kissé a vezető irányába fordul, vadonatúj lebegő konzolt kapott. A legújabb technológiák felhasználásával és a kategóriájában legnagyobb képernyőjével kifejezetten modern ergonómiát biztosít a még intenzívebb vezetési élményért.
Ugyanakkor nemcsak a vezetői pozíció forradalmian új. Az egész utastér a minőség és kényelem olyan új dimenziójába lépett, ami csak magasabb kategóriák modelljeiben érhető el. A legkiválóbb anyagok, a műszerfal és az ajtópanelek puha borítása, a középkonzol vonalai, részletesen kidolgozott berendezések és új ülésszerkezet: a hatás minden vonatkozásban érzékelhető.
Az eladottCaptur járművek 80%-a kéttónusú színkombinációval készült, és a modell a széleskörű testreszabhatóságáról ismert. Az Új Captur ennél is tovább megy, mert kívül-belül új opciókkal és színekkel kapható.
A Captur a nagyban újratervezett motorok széles kínálatával is egy osztállyal feljebb lépett. Az öt- vagy hatsebességes kézi váltóval, illetve hétsebességes, dupla kuplungos automata váltóval párosítva ezen erőforrások megnövelt teljesítménytartományt kínálnak: benzinmotorok esetében 100-tól 155 lóerőig dízelmotorok esetében pedig 115 lóerőt. Ezek mind legújabb generációs motorok, amelyek a legmodernebb technológiákat tartalmazzák, hogy megfeleljenek a jelenlegi szabványoknak, és optimális fogyasztási és kibocsátási értékeket biztosítsanak.
Az Új Captur-höz elérhető motorválasztékot 2020-tól az E-TECH jelzésű plug-in hibrid motorral bővítik. Erre először kerül sor a Renault-Csoportnál, de az autó a szegmensében is egyedülállónak számít. Az Új Captur ugyanis, a széles közönség számára tervezett népszerű modellként úttörő szerepet játszik majd a plug-in hibrid technológia terjesztésében.
A 1,0 TCe és a 1,3 TCe motorokkal és az Alliance által kifejlesztett E-TECH Plug-in motorral a minden elemében új Captur a Renault-Csoport és partnerei stratégiájának középpontjában álló együttműködés megtestesítője.
Akárcsak az Új Clio, a minden elemében új Capturben is a kategóriájában legteljesebb és legfejlettebb vezetéstámogató rendszereket alkalmazták a nyugodt vezetés elősegítsért.
Ezek közül a legjelentősebb az EASY PILOT Forgalmi és Autópálya Asszisztens, amely ritka a városi terepjárók, és általában a többcélú járművek kategóriájában. Jelentősen nagyobb kényelmet és nyugalmat biztosít a forgalmi dugóban vagy autópályán való autózás során, lévén az önvezető járművek felé mutató technológiák első lépcsőfoka, és az Új Captur bevezetésével válik elérhetővé.
A 360°-os kamera, a kerékpáros és gyalogosérzékelő aktív vészfék mellett a parkolók eddiginél is biztonságosabb elhagyása érdekében kifejlesztett hátsó keresztirányú forgalomra történő figyelmeztetés (Rear Cross Traffic Alert) először jelenik meg a Renault kínálatában.
Az Új Capturhöz elérhető fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) három kategóriába sorolhatók: vezetés, parkolás és biztonság. Ezek együttesen alkotják a Renault EASY DRIVE rendszert. A beállítások a Renault EASY LINK multimédia rendszer érintőképernyőjén könnyen módosíthatók.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!