Megveheted a nyugalmat
Legyártottak 44 millió darab Corollát de még soha nem jutott eszembe, hogy kellene egy ilyen, vagy egyszerűen csak ki kellene próbálni. Egészen egy késő őszi nyaralásunkig, ahol a parkolóban egy új, fehér Corolla Sedant pillantottam meg. „Ki az, aki ehelyett Lexust vesz?” Kérdeztem a párom. „Milyen jól néz ki ez az autó?! Na, egy ilyen kellene.” Működik a vonzás. Most itt áll a ház előtt. Az első métereket már megtettük. Nem egy Kardashian lány, inkább egy Kate Middleton. Elegáns, kimért, jószívű és megbízható.
Külső
Vannak olyan országok, ahol nem menő már egy ilyen kategóriájú sedan, és van olyan, ahol kötelező eleme a kínálatnak. Ahogy látom, itthon is kevésbé keresett már ez kategória, pedig néhány éve még a Thaliák és Fabia sedanok országa voltunk. Tudom, hogy ízlésről nem lehet vitatkozni és kerülném is a konfliktust, de ebben az esetben merem vállalni a kockázatot. Ez szép. Arányos, nincsenek túljátszott ívek, vonalak, elegáns, letisztult. Minden szín jól áll neki. Meg merem kockáztatni, hogy szépségben benne van a TOP 3-ban a méretosztályában. Gyönyörű a hátsó lámpa és az ék alakú orr, erőt sugall. A klasszikus limuzin forma látványos és sportos is egyben. Jól mutat a ház és az edzőterem előtt, és ha bálba megy vele az ember, ott sem kell szégyenkeznie.
Belső
Sosem voltam nagy híve a japán interiőr dizájnnak és ergonómiának. Talán, ha valamiben lehetne fejlődnie az új Corollának, akkor ebben kellene is. Alapvetően a minőség rendben van. Talán többet is akar mutatni az autó, mint amit én elvárok ettől a kategóriától. Félbőr kárpit, igényes puha műanyagok amerre a szem ellát. Elől tágas tér fogad, de hátul csak átlagos a hely. Nyilván ez is elfogadható, de van olyan gyártó, aki ezt már megoldotta és például egy új Focus, mintha egy kategóriával feljebb indulna harcba. A műszerfal annyi infót ad, hogy kellett, hozzá egy fél nap, mire az agyam feldolgozta. Rendes egérmozi. A bal első ajtóbehúzó króm szegélye már most le van verve, pedig még 10.000.- km-nél sem tartunk. Pont odaesik a férfiember óracsattja. Bal oldalt teljes takarásban van vagy öt gomb. Csak találgatni lehet, hogy mit nyomsz meg, a kormányfűtést, vagy mást. Az ülésfűtés kapcsolójához is nagyon nyújtózkodni kell. A kormányon lévő gombok nem adnak visszajelzést azok megnyomásakor a működésről. Mégis jó benne ülni, mert nyugalmat áraszt magából, mert egyből otthon érzed magad benne.
Menetközben
A legjobb rész most következik. Ezt az autót olyan vezetni, mintha egy csoportterápián relaxációs zenét hallgatva pihennéd ki fáradalmaid. A fokozatmentes automata – némi Jawa Babetta hanggal ugyan – de gyönyörűen teszi a dolgát. A kormány kellően lágy, de mégis közvetlen, élmény vele irányítani az autót. A motor fantasztikus. Sport állásban komoly meglepetést lehet vele okozni a lámpáknál, ECO üzemmódban pedig 5,5 liter 100 kilométerkénti fogyasztásnál többet nehezen lehet kihozni belőle. A futómű egy átlagos sofőr és a közútkezelő durva hibáit is megbocsájtja. Hosszútávon is kényelmes. Befér a család, minden csomagjával együtt.
Egyéb
A nyugalom szigete. Semmi túlzás, vagy kirívó, idegesítő dolog. Ha benne ülsz, tudod, hogy az életben soha nem fog elromlani (kérdezz meg egy Priussal dolgozó taxist), tudod, megérkezel a nagyihoz, a gyerek edzésére, az üzleti megbeszélésre. Tudod, hogy nem leszel paprikajancsi, ha ebből szállsz ki, de nem leszel olcsójános sem. Nem kell majd vevőt keresgetned, ha használtan el akarod adni. Sorban fognak állni érte a jelentkezők, te pedig nem fogsz elgondolkodni, hogy mi legyen az új autód. Természetes, hogy egy új Corolla.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!