Menekülés a világ elől - SLRV Commander 8x8
„A világ néha szebb, ha az ember csak egy tompa zúgást hall belőle." - J. D. Barke | Sokak fejében már felmerülhetett a gondolat, hogy jó lenne mindent hátra hagyni és látni a világot. Itt a kulcs! A motor keltette tompa zúgás, a világ sötét oldaláról a szebbik oldalára repít, vissza a természetbe.
Igaz, hogy elsődlegesen az olajlelőhelyek felkutatására, expediciókra és kutatási feladatokra tervezték, de ez az a jármű aminek semmi sem szabhat határt. Ezzel tényleg el lehet menni a világ végére, csak legyen ott is benzinkút, mivel ez nem a takarékosan utazós kategória. De ahogy a mondás tartja, akinek van pénze majomra, legyen banánra is. Induló ára 900 ezer amerikai dollár, ami nagyjából 275 millió forintnak felel meg.
Az alapot egy 8x8-as MAN TGS adja, 6 méteres tengelytávval és 12 literes motorral. Az összteljesítmény 480 lóerő, és a 2300 Nm-es nyomatékot már 1050-1400-as fordulattartomány közt képes leadni. A jármű hosszúsága 12 m, szélessége 2,49 m és utazó magassága 4,2 m amivel azért már nem árt vigyázni. A súlya 20 tonna körül mozog üresen.
Méretei ellenére elég kezes, a 4 kormányzott, bolygóműves és zárható tengelynek, illetve a terhelésmegoszlásos felfüggesztésnek köszönhetően. Az üzemanyagtartály 1000 literes, amihez fogyasztási adat sajnos nem áll rendelkezésre, de nagyobb igénybevétel esetén képes ezt a mennyiséget akár 30 óra alatt elfüstölni. A váltással nem kell bajlódni, mivel egy 12 sebességes automatizált váltó ezt megoldja, így ha olyan területen mozog, akár egy képzetlen sofőr is gond nélkül elvezeti.Az első szemet szúró külső elem a második emelet. Gombnyomásra nyíló, csukódó, biztonsági rendszerekkel irányítva, így ha lecsukáskor véletlen fent marad valaki, vagy valami olyan tárgy, ami miatt nem lehetséges a lecsukás akkor megáll és nem fog összenyomni senkit és semmit. Az alsó szint belmagassága 2 méter, míg a felső emelet kissé szűkösebb 1.5 méter magas, de ez nem jelent problémát, mivel utóbbi csak hálófunkciót tölt be.
.
Az energiaellátás sem szokványos, mivel 3 fázisú 240V-os hálózat, illetve 48V és 24V-os rendszer is rendelkezésre áll. Mindezt a Mastervolt lítium-ion akkumulátorai biztosítják, ami egy 48V 540 Ah-ás csomagból, és egy 12V 180 Ah-ás csomagból áll. Töltést a 2 kW-os napelemek és a jármű generátora szolgáltatja, mely együttesen 9.5 kW-os töltést biztosít, ami több is szükségesnél. Plusz kapott egy 230 V-os generátort is.
A vízellátásról, két összesen 1000 literes tartály gondoskodik, így nem kell félni, hogy egyhamar elfogy. Az elhasznált víz két, egyenként 200 literes tartályba ürül, használat szerint. Az egyik a használt vizes gyűjtő, ami kézmosásból, fürdésből és mosogatásból ered, míg a másik toxikusan szennyezett, azaz a toalett vízgyűjtője. Természetesen, ha már luxus körülményekről beszélünk akkor a vizes blokkot sem hagyhatták ki, mivel külön fürdőt és mellékhelyiséget kapott.
A földszinten található a nappali, konyha, étkező és a fő hálószoba. Ha még egy ágyra van szükség, az így is már több mint 10 fekhelyes járműben, akkor az étkezőben lehetőség nyílik egy teljes méretű franciaágy lehajtására. A konyhában rendelkezésre áll minden amit el lehet képzelni, beleértve a dupla konvekciós sütőt, dupla főzőlapokat és a dupla ajtós hűtőszekrényt.
A lépcsőn felsétálva a tetőtérbe érve válik láthatóvá a hatalmas "közösségi" hálószoba. Ablakokkal, TV-vel, olvasólámpákkal és ágyneműtartóval ellátva, hogy itt se kelljen lemondani a kényelemről. Persze itt nem olyanok a körülmények mint a földszinten, de panaszra itt sem lehet oka senkinek, mivel komfortosabb mint egy sátorban.
A magyar utakon sajnos nem igen találkozhatunk szembe még hasonlóval sem, de egy biztos, ha valaki látja belülről is, biztosan megirigyli és kedvet kap az ilyesfajta világjáráshoz.Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!