Mercedes EQB sajtóbemutató
Ahogyan az várható volt a 2022-es évben a sajtóbemutatók többsége valamelyik új elektromos gépjárműről szól. Az EQB is egy ilyen Mercedes, de azért egy kicsit mégis más. A Mercedes EQB ugyanis az első elektromos autó, amely teljes mértékben Magyarországon készül.
A kecskeméti gyár legújabb terméke, amely rekord sebességgel, egy 1 év alatt létrejött új gyártóterületen készül, egy nagymértékben módosított B osztályos alapjain nyugszik. A nagy mértékben azt jelenti, hogy a Mercedes kompakt méretű autói közül ez a legnagyobb. A tengelytáv tényleg jókora, 2829 mm. Az autó hossza 4684 mm és 1834 mm széles.
Ez a méret alkalmassá teszi még egy különlegességre. Ez az elektromos jármű ugyanis opcionálisan 7 személyesként is rendelhető. Habár az árkategóriája miatt alapvetően nem járna rá, ha egyáltalán lenne, 2,5 millió forintos állami támogatás, de a nagycsaládosok ezzel az autóval mégis hozzá tudnak jutni némi plusz pénzhez, ha a zöld autózás mellett szeretnék letenni a voksukat.
Az EQB két különböző teljesítménnyel kapható. Az EQB 300 168kW-os (228 lóerős) és 390 Nm a nyomatéka, az erősebb 350-es pedig 215kW teljesítményt nyújt (292 lóerő) és 520Nm a nyomaték. Előbbi 8, utóbbi pedig 6,2 másodperces 100-as sprintet tud produkálni szükség esetén.
Egyelőre kizárólag négykerék meghajtással érhető el az EQB, amelyet a külön első és hátsó tengelyre szerelt villanymotorok segítségével érnek el. A rendszer folyamatosan, másodpercenként akár 100-szor ellenőrzi az útviszonyt és ez alapján választja ki a legmegfelelőbb nyomatékelosztást.
A hatótávolságról egyelőre a WLTP szerinti értéket tudom megadni, ez 395 és 419 kilométer közötti. Az energiaellátásért a kétszintes kialakításban elhelyezett 66kW-os akku csomag gondoskodik, így szinte bizonyos, hogy akármilyen zord körülmények között hozható lesz legalább 320-350 kilométer. Utóbbit támogatja egyrészről a burkolt, EQ stílusjegyek szerint készült orr-rész, a módosított, aerodinamikai szempontból előnyösebb visszapillantó tükör, illetve a hőszivattyús fűtési rendszer.
A rokon GLB-hez képest nemcsak a frontrész változott, hanem a hátsó rész is. A modern EQ vonalak itt is megfigyelhetőek az autón, hiszen a hátsó egybeolvadó lámpatestek ennek a szériának a fő jegyei.
Feltűnővé teszik az autót a rendkívül méretes kerekei, hiszen a 18” -es a legkisebb gumiméret, de akár 19-es, vagy 20-as kerékkel is rendelhető az autó.
A belső térben kevés különbség fedezhető fel a GLB-hez képest. A Mercedesekre jellemző digitális műszerfal, a színes LED világítással rendelkező turbinaszerű légbeömlők és a minőségi kidolgozás teszi utánozhatatlanná ezt a típust is. A csomagtér 465 litertől 1720 literig bővíthető felszereltségtől és az ülések lehajtásának függvényében.
Természetesen rendelkezik az autó egy igazán komplex töltés menedzsment rendszerrel, valamint a kormány mögötti fülek segítségével állítható rekuperációs módvezérléssel is. Utóbbinak vannak szinte egypedálos vezetésre alkalmas üzemmódjai, valamint egy intelligens automata módozat. Ez utóbbi folyamatosan elemzi az utat és mindig igyekszik a legtöbb energia visszanyerésére.
AZ EQB 23,5 millió forintos listaárról indul és a konfigurátor már elérhető a Mercedes-Benz honlapján.
A rövid próbaút során apró bepillantást kaptunk a kecskeméti Mercedes gyár legújabb üdvöskéjének vezetési élményébe. A 350-es AMG Line valóban izgalmas élményt jelentett, alig várjuk, hogy hosszabb időszak alatt is ki tudjuk próbálni és be tudjuk mutatni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!