Mi kell a nőnek? – Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116LE
Mindenféle férfisoviniszta vagy éppen feminista félre értelmezés ellenére azt kell, hogy állítsam, hogy a nők jelentős többsége és itt elsősorban a nagyvárosokban lakó nőkre gondolok, sokkal inkább szeretne olyan autót használni, amely pici, kényelmes és nem utolsó sorban takarékos. A cél tehát nem az, hogy az előző generációt követő még nagyobb legyen, hanem sokkal inkább az, hogy lehessen vele parkolni, kényelmesen lehessen lavírozni a forgalomban.
Nagyjából ezt gondolhatták a negyedik generációs Yaris tervezésekor is, hiszen az új Yaris a mai kisautós piac egyik legrövidebb szereplője lett. Az pedig egy külön öröm, hogy a méretcsökkenés nem jelent azonnal kisebb komfortot, hiszen a tengelytáv a rövidülés ellenére növekedett. Ez pedig azt jelenti, és ez így is van, hogy egy rendkívül komfortos, kifejezetten városi akadályok leküzdésére tervezett cukiságot készített a Toyota.
A nálunk vendégeskedő piros, fekete tetős kisautó a második legjobb Yaris a modellpalettán. Az elsőről a teszt itt olvasható, de akit nem érdekel részletesen azok megnyugtatására mondom el itt is, hogy a motorizáltság a Yaris GR -ben egy másik dimenzió. A legjobb Yaris ugyanis csak formájában volt Yarisnak látszó tárgy, valójában egy rally autó. A mostani piros Yaris pedig az a kocsi, amit ezzel a névvel megszoktunk és az a kocsi, amelyik hosszú-hosszú évek után ugyanazt adja, mint annak idején az első generáció. Roppant kényelmesen vezethető, tágas belső térrel rendelkező igazi városi cirkáló, amely természetesen nem ijed meg attól sem, ha hosszabb útra szeretnénk menni vele.
Külső és belső formaterve is kiemeli a többi Toyota modell közül, hiszen vidám, tele formai játékkal, így azonnal a szívünkbe tudjuk zárni.
Külső megjelenése és formavilágának jegyei összecsengenek a CH-R illetve néhány ponton a RAV4 modellekével. Dinamikus a vonalvezetése, éles törések övezik az egyes felületek határait. Jellegzetes a kiszélesedő hátsó sárvédő és a szinte egyenes vonalú, az autó arányaihoz képest nagy hátsó lökhárító. A fekete tető szerintem nagyon jól áll neki és ez a fekete-piros hatás végigvonul a teljes karosszérián. A fekete nagy tátott szájra emlékeztető hűtőrács és a hátsó lámpákat összekötő fényes fekete elem foglalja keretbe a feketére fényezett tetőt. A 17” -es kerekek pedig nagyon mutatósak. Igazán dögös az egész.
Arra a kérdésre pedig, hogy mi kell a nőnek, lehet tovább folytatni a felsorolást. Hiszen a menő külső design-on, kicsi és jól manőverezhető autónk kívül, elengedhetetlenül fontos a kényelem, a megfelelő menetdinamika és a jó fogyasztás. A meglepő pedig az, hogy ezekre is kifejezetten jó, sőt nagyon jó választ ad a Toyota.
Ténykérdés, hogy a hátsó sorban nem a felnőttek kényelmét tartják szem előtt, de ha az első üléssort vizsgáljuk, akkor itt sokkal jobb a helyzet. Az ülések, üléspozíció minimum egy méretkategóriával nagyobb komfortot kínál. Szintén pozitív, hogy könyöklő is van az első üléssorban, ami ebben a kategóriában, ki tudja miért, de ritka, mint a fehér holló. Rengeteg kisebb nagyobb rekesz, polc, zseb található a vezető körül, amelyek szintén élhetővé teszik a négyes Yarist.
A JBL hifi pedig tovább növeli a boldogságérzést.
A manapság fontos digitalizációs elvárásoknak is meg tud felelni az autó, hiszen a középen elhelyezett infotainement rendszerről minden információ leolvasható. Ennek kezelése igényel némi megszokást, de egyáltalán nem kell tőle megijedni. Telefonunkat ki tudjuk tükrözni, így aki online térképet szeretne használni, az is megtalálja a kocsiban ennek a lehetőségét.
A kormány mögött viszont nem egy „hagyományos” digitális kijelzőt találunk, ami manapság annyira közkedvelt, hanem egy nagyon egyedi, semelyik másik autónál nem látható formájú kivitelezést. Ez a műszerfal persze nem mutatós, nem is digitális teljesen, viszont kifejezetten szerethető, jól átlátható és funkcionálisan is megfelelő. Azt gondolom, hogy ez egy szándékos fricska azoknak, akik csak a nagyméretű LCD panelekben látják a jövő autójának megoldhatóságát.
A remek formák mit sem érnének, ha nem lenne a motorháztető alatt egy remek erőforrás. A Toyota számára a hybrid technológia nem egy újdonsült meglepetés, hiszen ők tették le ennek alapjait. A Yarisban található negyedik generációs 1,5 literes motor ennek a technikának a csúcsát jelenti. Az autó nem lesz lényegesen nehezebb, hiszen 1200 kg alatt maradt és közben a dinamika, fogyasztás a maga nemében tökéletes. Városban simán lehet 4 literes fogyasztás alatt közlekedni és autópályán sem kell 5 liternél többel számolni. Eközben pedig nagyon dinamikus, nagyon jó vezetési élményt nyújt. A CVT automata váltó teljesen jól illik hozzá.
Az új Yaris tehát itt van, szerethető és azok számára, akiket nem kapott el az SUV láz, egy kifejezetten ideális városi autó. Egy dolgot kell már csak megszokni. Ez pedig az ára. Ugyanis, ha ilyen autó kell a nőnek, mint a mi fullos Premier Edition kivitelű Yarisunk, akkor nagyon mélyen a zsebbe kell nyúlni, ugyanis közel 7 millió forint a listaára.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!