Mixi és Ati élete legörömtelibb versenye
Nagyon határozott és magabiztos autózással a 12 gyorsasági szakaszból nyolcat megnyert Csomós Mixi és Nagy Attila a Zemplén Rallyn
A HUMDA Academy által támogatott páros mindössze 2,7 másodperc hátránnyal végzett a második helyen a 2020-as WRC2-es világbajnok mögött, miközben életük legjobb és legörömtelibb versenyével zárták a 2022-es versenyszezont.
„Nagyon jó verseny volt: jóízűt autóztunk, jó volt az autó, jó volt a csapatmunka, a Hankook lágy gumijai zseniálisan viselkedtek, a szurkolók pedig leírhatatlanok voltak – összegezte Csomós Mixi a hazai versenyükön tapasztaltakat.
Tavalyról volt már egy jó alap itinerünk, ami nagy előny, de azt éreztem, hogy sokkal magabiztosabban tudunk versenyezni. A tavalyi időeredményeikhez képest is sokat javultunk, az pedig óriási dolog volt, hogy Mads Ostberggel tudtunk versenyezni és hogy több gyorsaságit is nyertünk előtte. Nyilván ő a bajnoki címre hajtott és nem kellett feltétlenül nyernie, de így is nagyon jó meccset vívtunk vele.
Három hibám volt. Kettő mindjárt a második gyorsaságin, ahol kétszer is megforogtunk. Az elsőnél túl gyorsan értünk a kanyarhoz és bár szerintem még elfért volna, inkább ráhúztam a kéziféket. A másik hibám három–négy kanyarral később volt, ott egyesben forogtunk meg. Amikor láttam a célban, hogy csak 30 másodpercet veszítettünk, akkor megnyugodtam, hogy nem olyan sok a hátrányunk.
Vasárnap az első gyorsaságin bealudtam, ott 6,4 másodpercet kaptunk. Az utolsó gyorsaságin a ködben viszont mi szaladtunk egy jót, így csak 2,7 másodperc maradt a hátrányunk.
Jó lett volna egyszer legyőzni Ostberget, de egyáltalán nem bosszant, hogy megint ilyen kis különbséggel kaptunk ki. Ha azt veszem, hogy az elmúlt két versenyen 300 gyorsasági kilométer után 0,7 és 2,7 másodperc a hátrányunk egy világklasszissal szemben, akkor arra csak büszkék lehetünk. Természetesen gratuláltunk Madsnak és a Citroën Racingnek a célban, abszolút megérdemelten nyerték ezt a versenyt és a bajnokságot is.“
Nagy Attila a verseny előtt még óvatosan nyilatkozott, hogy nem minden szakaszon lesznek gyorsak, de a verseny az ő várakozását is felülmúlta.
„Mádra és Disznókőre gondoltam, hogy nem fog feküdni nekünk – mondta Nagy Attila. – Eddig bármilyen autóval versenyeztünk ezeken a pályákon, mindig kaptunk a kategória győztestől tíz másodpercet és nem értettük, hogy hol. Most már tudom.
A legbeszédesebb példa talán a sima jobb, sima bal padló, hatvan, nagyfék, jobb 3 volt. A nagy fék most elmaradt és nem azért, mert Mixi vakmerő lett volna, hanem mert nem kellett, egyszerűen csak átdobta a kanyaron az autót.
A Barum Rally után nagyon fontos volt, hogy Ózdon összeszedetten tudtunk versenyezni. Erre most rátettünk egy lapáttal. Etapon tudtunk viccelődni, de a gyorsaságira megint megvolt a koncentráció.
Biztos vagyok benne, hogy ez volt eddig Mixivel a legjobb versenyünk és egyben a legörömtelibb is. Nagyon jól éreztük magunkat az autóban, a csapatunkkal a szervizparkban, a közönség pedig egyszerűen hihetetlen volt. Nem tudtam úgy felnézni a gyorsaságikon, hogy ne láttam volna egy Mixi, Ati molinót, vagy a csapatpólónkat. Leírhatatlan érzés, ez a szeretet, ami minket körbe vesz.
Köszönjük mindenkinek, aki lehetővé tette számunkra ezt a nagyszerű versenyt, a családjainknak, a csapatunknak, a támogatóinknak, a szurkolóknak és különösen a Hankooknak, mert nagy jól működtek az abroncsaik.“
A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi–Nagy Attila páros a Zemplén Rallyn ugyan befejezte az idei versenyszezont, de november 19-én minden szurkolót várnak a RabócsiRingre, ahol a GR Motorsport közönségtalálkozóján szeretnék megköszönni az egészéves szurkolást.
Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei
GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!