Monzában minden eldől
Nagy küzdelem várható a két csapattárs, Sebastien Ogier és Elfyn Evans között a nyolcadik vagy éppen a hőn áhított első világbajnoki címért. A Toyota és a Hyundai összecsapása sem marad el.
2020-hoz hasonlóan Japán helyett Olaszországban zárul a világbajnokság a hétvégén. Monza a koronavírus járványnak köszönhetően került be tavaly a Rali Világbajnokság versenynaptárába, s idén is amiatt rendezik meg a szezon legutolsó versenyét itt. Spanyolországban nem dőlt el a világbajnoki címek sorsa.
Nincs könnyű dolga a Toyotának, hiszen ugyanaz ismétlődik meg, mint tavaly. Akkor is két pilótája, Ogier és Evans, vívott meg a vb elsőségért. 2020-ban azonban úgy indultak neki a Monza Ralinak, hogy éppenséggel Elfyn Evans állt az egyéni ponttábla élén és Ogier a második helyen. Akkor Ogier nyert. Most fordított a felállás, s 21 pontos a különbség a francia javára. A tét nem kicsi. Jövőre már nem fog a teljes szezonban rajthoz állni a 37 éves pilóta, a nyolcadik vb cím szép „búcsúajándék” lenne számára.
A Toyota mindenképpen nyer, s ha ügyes, elkaparinthatja a Hyundai orra elől a gyártói világbajnoki címet is, s 2018 után ismét ünnepelhet. Maximálisan 52 pont gyűjthető az utolsó ralin, s a Toyota előnye jelenleg 47 pont. Ebből könnyen kikövetkeztethető, hogy ha csak valami nagy felfordulás nem lesz a csapat három rajthoz álló autójával, a hibrid korszak előtti utolsó gyártói világbajnoki cím a Toyotához kerül.
Nem lesz könnyű dolga a Hyundainak, fel kell tartóztatnia a Toyota autóit a hétvége során. A koreai csapatot Thierry Neuville, Dani Sordo és az a Teemu Suninen képviseli a hétvégén, aki a családi okok miatt távolmaradó Ott Tanakot helyettesíti.
2020-ban trükkös körülmények fogadták december első hétvégéjén a rali világbajnokság mezőnyét Olaszországban. Elfyn Evans akkor jó úton haladt első világbajnoki koronája felé, de a verseny során hibázott – egy szakaszon megpördült az autójával, majd lecsúszott az útról és autóját egy fa állította meg - és emiatt kénytelen volt lemondani róla. Mi több, csapattársa és legfőbb riválisa segítségére sietett azzal, hogy tájékoztatta a veszélyes útviszonyokról, aki így itt óvatosan hajtva megszerezte a győzelmet és a hetedik vb címét.
A próféta szólt akkor Ogierből, hiszen a következőképpen nyilatkozott: „Nehéz hétvége áll mögöttünk, de a csapat nagyszerű munkát végzett! Természetesen együttérzünk Elfyn Evans-szel. Nagyon erős és kiegyensúlyozott szezont hajtott végre, nagyszerű csatákat vívtunk. Biztos vagyok benne, hogy jövőre ugyanitt folytatjuk!”
Sebastien Ogier nem tétlenkedett a Spanyol Rali óta eltelt egy hónapban. Amellett, hogy a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) újonc tesztjén vett részt Bahreinben a Toyota hiperautójával, november elején próbára tette a Yarist a Monza Rali aszfaltútjain.
Enyhe, helyenként felhős, őszi időjárási körülményekre és aszfaltos megmérettetésre készülhetnek a résztvevők, akik idén is nagy számban állnak majd itt rajthoz, hiszen összesen 82 csapat adta be a nevezését.
A rali
A 2021-es Monza Rali három napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 253,18 km-t tesz majd ki. Az Autodromo Nazionale de Monza paddock részében rendezik be idén is a rali főhadiszállását és a szervizparkot.
A világbajnokság állása a Spanyol Rali után:
Pilóták
- Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 204 pont
- Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 187 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 159 pont
- Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 140 pont
- Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 128 pont
- Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 76 pont
- Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 68 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 63 pont
- Gus Greensmith (GBR) M-Sport WRT 60 pont
- Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport WRT 42 pont
Gyártók
- Toyota Racing WRC 474 pont
- Hyundai WRT 427 pont
- M-Sport Ford WRT 187 pont
- Hyundai 2C Competition 52 pont
Forrás: facebook.com/amberprkft/
Fotó: At World
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!