Nincs pénz tetőre - Mercedes-Benz SLR Stirling Moss
Mint ahogy a mondás tartja, itt viszont vélhetően a tulaj házának tetejére nem maradt pénz, az autó megvásárlását követően, mivel 1 millió dollártól indul az ára.
Egy igazán különleges járgány, amit tényleg gyűjtők és olyan emberek vásároltak, akik tisztában vannak a történelmi hátterével és értékelik azt. A legtöbb ember számára ez csak egy túlárazott tető nélküli bugyuta autónak tűnhet. De ez annál sokkal több. A régi versenyautók világát és névadóját idézi.
Akitől a név ered, a méltán híres pilóta, Striling Moss. Élete során 529-szer állt a kockás zászló mögött, amiből 212 alkalommal elsőként ért célba. Forma-1-es karrierje alatt 16 futamgyőzelme volt, viszont világbajnokságot nem tudott nyerni. Minden idők egyik legjobb Grand Prix-versenyzőjének választották. 1962-ben a Goodwood Fesztiválon nagy balesetet szenvedett, amit csodával határos módon túlélt. 38 nap kómát követően ébredt és ezt követőn vonult vissza, de alkalomadtán visszaült a volán mögé. Lewis Hamiltonnnak még volt szerencséje egy nosztalgia futamra a legendával. Nyugodj békében Striling!
Mindösszesen 75 darabot gyártottak Stirling Moss féle SLR-ből, így akinek egy ilyenre fájna a foga, nem tehet mást minthogy türelmesen vár. Néhanapján feltűnik egy-egy darab aukciókon és akkor gyorsan kell dönteni, hogy mennyit is ér meg nekünk. Egy biztos, hogy mint befektetés sem utolsó. A cikkben látható konkrét autó eladó, és az ára 1.9 - 2.2 millió euró közé tehető, ami átszámítva 680-780 millió forintnak felel meg. Viszonyításképp, az újkori ára adók nélkül kevesebb, mint a fele a volt, 750 ezer euró.
Nem csak az árban bika, hanem teljesítményben is. Egy 5.4 literes kompresszoros V8-as motor dübörög benne, ami 651 lóerő és 820 Nm leadására képes. Maximális sebessége meghaladja a 350 km/h-át, ami nem lehet túl kellemes a szélvédő hiányában. Természetesen az autóhoz jár minden egyéb szükséges kellék, szóval a közlekedés nem olyan "élmény" mint a hunyorítva flexelés. 0-ról 100-ra 3 mp alatt szökken fel, ami ma is top teljesítmény. A tető és egyéb karbonszálas elemeknek köszönhetően 200 kg-al karcsúbb lett a standard SLR-nél, ami körülbelül 1.5 tonnát jelent.
A külső dizájn egy kóreai mérnök fejében született meg, a korábbi 300 SLR képére, ami fentebb látható. A belteret holland mérnök tervezte, ami igazán exkluzív és luxus hatást kölcsönöz és hűen tükrözi elődje arculatát. Mind a 75 darab autót 2009 decemberében gyártották a McLaren gyártósorán.
Szerencsére nem hallani róla, hogy törtek-e volna belőle össze, így feltehetően a 75 darabos állomány hiánytalan. Vélhetően annak is köszönhető, hogy nincs tető, így télen, vagy esőben, amikor nem megfelelőek az útviszonyok, nem mozogtak. De alapvetően ezek az autók garázsba vagy múzeumba valóak. Ezekkel évente maximum 1-2-szer közlekednek. Ezt igazolja az eddig meghirdetett egyedek futásteljesítménye. Várjuk a Mercedes következő, hasonlóan nagy, ikonikus alaknak tiszteletére épített limitált modellt.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!