Nincs több defekt - Michelin Uptis légmentes abroncsok
Az első tömeggyártás előtt álló, személyautókra szánt légmentes gumiabroncs. Nem csak a látvány, hanem a vele járó előnyök is ütősek. Sajnos még várnunk kell rá, mivel a kereskedelmi forgalmazás előtt még jó pár tesztkilométer és különféle próbák várnak rá. Várhatóan 2024-ben lesz kézzel fogható.
Érdekes adat, hogy az abroncsok 12%-a sérült oldalfal, vagy szálszakadás miatt, míg 8% az elégtelen guminyomás következtében kialakult kopás miatt kerülnek eldobásra. Ezen probléma kiküszöbölésén ügyködik a Michelin, hogy az összesen 20%-ot jelentő eldobott abroncs mennyiség redukálódjon. Viszonylag közel is állnak a megoldáshoz, de azért még van mit csiszolni.
A Michelin adatai szerint évi 200 millió darab abroncsot kell idő előtt lecserélni, ez 200 Eiffel torony súlyával egyenlő. Az új légmentes abroncsoknak köszönhetően várhatóan költséget spórolhatunk hosszútávon, habár még árakról nem tudunk, de a vele járó környezetkímélés miatt is már megéri a beruházás. Nem beszélve a technológiával járó szabadságról, melynek köszönhetően végtelen különféle fizikai tulajdonsággal bíró abroncsokat gyárthatnak. Idővel meglesz minden felhasználási módnak a maga profilja. Plusz az energiaelnyelése is sokkal hatásosabb mint hagyományos társainak, ezzel is védve mind a felnit, mind a futóművet. A gumisok viszont annál kevésbé fogják kedvelni, mivel egyre kevesebb lesz a defekt, vagy éppen a kátyúba hajtásból eredő sérülés. De a jövőre vetítve valószínűsíthetőleg ez lesz a megoldás és mint mindennek, ennek is meglesznek a nyűgjei és a megoldáshoz mint mindig, szakemberek fognak kelleni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!