Önerőből az ötben!
A kedvenc versenyén, az idei legjobb teljesítményét nyújtotta Osváth Péter és Papp Tamás. A Skoda Fabia Rally2 EVO-val versenyző duó az abszolút negyedik helyen végzett a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n.
„A Nagylőtér a világ legjobb pályája! Imádom, ahogy ugrálunk, szinte repülünk.” Vágott rögtön a közepébe a csapat navigátora, Papp Tamás.
„Veszprémben éreztem először azt, hogy önerőből is jó eredményt tudunk elérni, nemcsak akkor, ha más hibázik, vagy problémája van. A negyedik helyhez sajnos kellett Hadik Bandiék balesete is. Mi inkább lettünk volna ötödikek, mert az volt a mi pozíciónk, de így alakult. Ami sokkal fontosabb, hogy valósan harcban voltunk a többiekkel. Fordított sorrendben rajtoltunk, tizenegyediknek, és tök jó, hogy ránézel a táblára, a tiétek a legjobb idő és tudod, hogy max négyen előzhetnek még meg, azaz legrosszabb esetben is ötödik időt jöttünk.
Nyilván Hadikék, Turán Friciék és Csomós Mixiék más szinten vannak, de akadnak olyan gyorsok, ahol tudtuk csipkedni őket. Például egyszer megelőztük Fricit. Lehet, hogy épp spórolt, vagy volt valami problémája, de az idő akkor is azt mutatta, hogy megvertük. Belülről is érezhető, hogy gyorsultunk. Azt már a közös karrierünk kezdetén észrevettem, hogy Peti szeret bealudni, ezért noszogatni kell. Most is előfordul, de már jóval kevesebbszer kell szólnom, mint korábban. Nagyon sok visszajelzést kaptunk a pályák széléről is, és ezt nagyon jó megélni.”
Arról nem is beszélve, hogy Osváthék az egyik legígéretesebb fiatal párossal, Klausz Kristóffal és Csányi Botonddal vívtak ki-ki meccset az egész hétvégén.
„Kristóf jelenleg a bajnokság harmadik helyén áll és húsz évvel fiatalabb, mint Petya. Tudtuk nagyon jól, ha beül a Skodába nagyon gyors lesz. Veszprémben pedig valóban tudtuk hozni azt a szintet, mint ő, ami egy újabb pozitív visszacsatolás. Működnek azok a beállítások, amiket a teszteken kikísérletezünk. Korábban minden futamon elment azzal 2-3 gyors, hogy állítunk az autón és összeszedtünk egy csomó hátrányt, amit elcipeltünk a célig. Szerencsére ez már nincs és haladunk előre.”
A nagyobb tempó vajon több meleg helyzetet is eredményez?
„Annyi veszélyes szitu nincs, mint a top háromnál, de valóban többet vállalunk, mint korábban. Kislődön például ötödik szögön leúsztunk a fűbe és mindketten úgy voltunk vele, ha ez leakad, akkor nagyot esünk, mert sok volt. Vagyis nem volt sok, csak el lett vállalva, de Peti nagyon jól tudja, hogy mennyit lehet kockáztatni azért, hogy gyorsuljunk is, de még biztonságosan haladjunk.
Minden versenyre új itinert készítünk, nem a régiekből megyünk. Jobb és gyorsabb itinereket írunk. A futamok idején már csak a versenyzéssel foglalkozunk, és félreteszünk minden mást. A csapattal igyekszünk Peti válláról levenni olyan apróságokat, amik eddig elvették az idejét. Két dologban javultunk igazán, az egyik, hogy már jól beállítjuk az autót, a másik, hogy Peti abszolút a versenyre tud koncentrálni.”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!