Örömünnep – VW T6.1 Multivan Cruise 2.0 TDI 4Motion DSG
A VW történetének második modellje fennállásának 70. évfordulóját ünnepli. A világ legismertebb és legnépszerűbb furgonjára, amelyből megjelenése óta 12 ,5 millió darabnál is több talált gazdára, méltán lehet büszke az autógyártó mamutcég.
Szinte nincsen olyan gyermek a világon, aki ne ismerné Fillmore-t a Verdák című meséből, vagy olyan felnőtt, akinek nem dobbanna eggyel többet a szíve, ha a 60-as évek lázadó generációjának szimbólumára, a színesre festett, virágokkal borított T modelljére gondol, ha másnem a filmvászonokról. Igen, ez az a modell, amelynek legújabb és legfelszereltebb változatát próbáltuk, a modern köntösbe bújtatott T6.1-et.
A T5/T6 verzió egyébként pontosan ebben az évben lesz hosszabb ideje gyártva, mint az első T1 változat. Ezzel a modellcsaládon belüli leghosszabb gyártási idővel is ez a típus fog rendelkezni.
Mivel az új T6.1 modell a T5 homologizációját alkalmazza, meglepő módon ez az állapot sokkal inkább előnyös az új T6 számára, semmint, hogy hátrányos lenne. Ennek okán ugyanis mentesül a később érvénybe lépett front részt érintő gyűrődési zónával kapcsolatos követelmények alól, továbbá egyéb méretei, mint például a versenytársainál 10-20 centiméterrel szélesebb dimenziója miatt mind az utas, mind a csomagtere lényegesen nagyobb.
Ez teszi alkalmassá a Transportert, hogy utastere jelentősen és nagymértékben átalakítható, formálható. Innen származik a név, Multivan.
A kétoldalon elhelyezett elektronikusan vezérelhető tolóajtó, valamint a hatalmas hátsó csomagtérajtó kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a Multivan alkalmas legyen családi, vagy bármiféle egyéni és csoportos aktivitás kiszolgálására. Csak a képzelet szab határt, hogy milyen hobbi és sporttevékenység támogatására használják fel a Multivant. Az erős 198Le duplaturbós dízel erőforrás 450Nm nyomatékával és a 4Motion négykerék meghajtás még azt az akadályt is képes elhárítani, amelyet valamilyen terepviszony, időjárás görgetne elénk. Itt érdemes kiemelni, hogy a VW jelenlegi kínálatában ez a motor a Multivan-ben adja le a legnagyobb teljesítményt és nyomatékot. Éppen ezért egyáltalán nem okoz gondot számára, hogy a robosztus karosszériát könnyedén és dinamikusan mozgassa.
A fenti örökséget és tudást a T6.1 a kényelmi és vezetéstámogató rendszerek legmodernebb generációjával ötvözi. Ennek a képességnek és tudásnak a legeklatánsabb példája a vezető előtt látható teljesen digitális műszerfal és infotainement rendszer, amelyet a tervezők ötvöztek a korábban megszokott rekeszekkel és tárolórendszerekkel. Egyedül a pohártartó, amit hiányoltam, hiszen korábban ebből is akadt jó pár a vezető körül. Ebből a szempontból van némi visszalépés, amelyet a technikai arzenál kárpótol. A műszerfal és központi rendszer teljes egészében azonos a VW személyautó kínálatában lévő modellekével, mint például egy új Passatéval.
Az elrendezés, a funkció és a használhatóság a technikai kiegészítők esetében az ismert precizitással és átgondoltsággal lett kialakítva. Nem hiszem, hogy kritika érheti a modellt ilyen szempontból. Szerencsére a vezető helyzete, azaz az üléspozíció egyáltalán nem változott a ráncfelvarráskor. A szokásos VW kormány mögött továbbra is a jól megszokott extra kényelmes trónon utazhatunk.
Az elektromechanikus szervokormány elképesztő precizitással és könnyedén irányítja a Multivant, miközben a karosszéria oldalirányú rezgése minimálisra lett csökkentve. Vezetése tehát sokkal inkább személyautós élményhez hasonlít, mint egy kisteherautóéhoz. Kanyarodáskor is semlegesen viselkedik a jármű, köszönhetően annak, hogy számos rendszer – tapadásszabályozó, stabilitás és sávtartó rendszerek, valamint a keresztszél figyelő és kompenzáló rendszer – támogatják a vezetőt.
A belső tér továbbra is teljes értékű, maximális kényelmet biztosít az utasok számára. A második üléssor forgatható székei, valamint a középen elhelyezett asztalka akár rövidebb tárgyalások, megbeszélések helyszínévé is alkalmassá teszi a Multivant. A COVID-19 időszakban, ahol ezen helyszínek száma korlátozott, ez a funkció további előnyöket is biztosít.
Természetesen a mostani modell, csakúgy, mint az elődjei is alkalma arra, hogy a hátsó üléssorból ágyat lehessen kialakítani.
A kérdés persze az, hogy mennyi ideig fog még tartani a gyártása a jövőre érkező T7-tel párhuzamosan? Ezt egyelőre nem lehet tudni. A Multivan esetében nem egyszer előfordult ugyanis, hogy az új és az előző generáció éveken keresztül párhuzamosan szerepelt a kínálatban.
Végkövetkeztetésként ki kell emelni, hogy olyan autó fejlesztése, amellyé a Multivan megérdemelten vált az elmúlt évtizedekben, nem könnyű feladat. A T6.1 azonban jelentősen fejlődött azáltal, hogy kifinomult felszerelést és vezetőtámogató rendszereket kínál a funkcionalitás, a kényelem és a kezelhetőség érdekében. Természetesen mindennek nagyon komoly ára van, de mondhatjuk, hogy ez is a hagyomány része.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!