Peugeot 208 bemutató
A Korda filmstúdió adott otthont a mai sajtótájékoztatónak, ahol megismerhettük, sőt ki is próbálhattuk egy hosszabb kör erejéig az új Peugeot 208-ast. Nyugodtan lehet irigy mindenki. Ez a kocsi fantasztikus.
Biztos vagyok benne, hogy bőven lesz még mit írni az új 208-ról, amit magamban már Szimbának kereszteltem el, hiszen ez a kocsi tényleg a kis oroszlánkirály. Külsőre olyan, mintha a korábbi, méltán sikeres 206-ost láthattuk volna újraszületni. Persze lényegesen modernebb, fiatalosabb köntösben. Írhatnám, hogy 2019-es ez a köntös, de ez nem lenne igaz. Ehhez a számhoz legalább jó pár évet hozzá kell adni. Ez a jövő! És, hogy miért gondolom ezt?
A Peugeot nem bízott semmit a véletlenre és olyan új, előremutató koncepcióval jelent meg a 208 esetében, hogy senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy minden vásárlói szegmens számára készített autót. Legyen az nő vagy férfi, idős vagy fiatal.
Számos kihívással áll szemben egy autógyár. A vezetéstámogató rendszerek mellett meg kell tartani a klasszikus vezetési élményt, úgy, hogy a környezetvédelmi szempontoknak is egyre inkább meg kell felelni. Utóbbiban a Peugeot mindig is az élen járt, de a jelen kihívásai miatt megtorpanni nem lehet. Ezért a hagyományos benzines erőforrások mellett jön az e-208 (elektromos hajtás) és egyéb Peugeot típusoknál a hibrid és a plug-in hibrid is.
Az elődmodellhez képest 9cm-rel hosszabb és 3cm-rel alacsonyabb, ettől a vonalai sokkal dinamikusabbak, sportosabbak. A 208 formaterve kívülről megfog, de ha beleülünk, akkor biztosan megtart. Az, hogy presztízs márkákat támad a Peugeot a 208-cal, észrevehetjük az anyagminőségen, belső kialakítás minden egyes részletén. Az ülés nagyon kényelmes, a teljes térkialakítás révén körbevesz minket az autó. De, hogy ez ne legyen elég, a Peugeot olyan műszerfalat alkotott, amit más autóban még nem láthattunk. Tényleg leesik tőle az állunk. A nagy siker miatt folyatódik a már szinte teljes modellpalettára jellemező i-Cockpit koncepció úgy, hogy azt tovább lett fejlesztve. Az i-Cockpit gyakorlatilag az a Peugeot által használt műszerfal elrendezés, melynél a kormány a műszeregység alatt van, így az nem takarja el még részben sem az információkat. A 208-ban pedig előre repülünk a jövőbe és mindezt „3D”-ben láthatjuk. A kijelző információja több síkon jelenik meg, aminek ugyan többlet funkciója nincsen, de annyira jól néz ki, hogy ezt nem lehet leírni.
A középkonzolon gyönyörűen elrendezett minőségi fizikális és érintő gombok segítségével vezérelhető jó néhány funkció, a többi pedig a hatalmas középső érintő képernyő segítségével állítható. Az automataváltó formája szintén gyönyörűre sikerült.
Ahogy azt imént említettem, a Peugeot presztízs márkák irányába támad. Eddig ugyanis csak ezeknél az autóknál volt arra lehetőség, hogy gyakorlatilag ugyanazok a felszereltségek/extrák érhetőek el, mint a kisebb méretkategóriánál. Most már az új 208 esetében is ugyanez igaz.
A Peugeot a kihívásra, melyet az autókkal szemben támasztunk a 208 esetében egy eddig nem létező, de nagyon logikus választ ad. Legyen a motor a választható felszereltség része. Nem kell más formát, lebutított tudású autót vagy kisebb térkínálatot kapnunk csak azért, mert például egy drága, elektromos meghajtás mellett döntünk.
Ez alapján tehát 4 felszereltség közül választhatunk 3 meghajtás típust. Egy dízel erőforrással, ami 100 Le, három benzinessel 75-100-130Le és egy elektromos motorral rendelhető az autó. Utóbbi 136Le-s és az elektromosokra jellemzően a 260Nm nyomaték, indulástól rendelkezésre áll. Az autóban 50kW, valós 350km megtételére képes energia tárolására képes az akkupack. És ami különleges, hogy ezek az akkumulátorok az első és a hátsó ülések, valamint a kihasználatlan kardán alagútban kaptak helyet, így semmivel sem foglalnak el több helyet. Így minden típus csomagtere 265L.
Az autó bevezető ára 3,99M Ft lesz a 75Le-s erőforrással, egészen gazdag alapfelszereltséggel. (bár ehhez csak hagyományos mutatós kijelző jár és nincs benne a központi nagy érintőképernyő). Amit ki kell, hogy emeljek, az alapszín a metál Fargo-sárga. Így még metál felárral sem kell számolnunk és egy nagyon szép, egyedi színt kapunk az autóhoz (szerintem ez a szín mutatott a bemutatottak között a legjobban).
A benzines és dízel erőforrásokkal felszerelt típusok november végétől, az elektromos pedig 2020. januártól lesz elérhető a márkakereskedésekben 10M Ft alatti vételártól.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!