Prémium megjelenés középkategóriás áron - Cupra Tavascan
A Cupra, a VW konszern legfiatalabb dinamikusan fejlődő márkája. A Tavascan modell bemutatásával ismét bizonyítja, hogy a magas minőség és az extravagáns dizájn nem feltétlenül jár exkluzív árkategóriával. A márka második teljesen elektromos modellje kompromisszum nélkül ötvözi a lenyűgöző megjelenést, kiváló teljesítményt és modern technológiákat - mindezt egy versenyképes áron.
- Márka
- Cupra
- Típus
- Tavascan
- Teljesítmény
- 286 LE / 210 Kw
- 0 - 100 km/h
- 6.8 másodperc
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.136 LE/kg - 136 LE/1t
- Üzemanyag
- elektromos
- Saját tömeg
- 2103 kg
- Szállítható személyek száma
- 5
Megjelenés: sportos stílus, megfontolt részletek
A Tavascan külső megjelenése valóban emlékeztet a Volkswagen-csoport luxusmárkáinak dizájnnyelvezetére, különösen az oldalvonalak és a markáns hátulsó rész valamint a sziluett esetében én egy kicsit belelátom a Lamborghini Urus vonalait is. Azonban itt nincs szó egyszerű utánzásról - a Cupra saját, fiatalos identitását sikerült tovább vinnie. Az élesen kialakított lökhárítók, a karakteres fényszórók és a jól látható Cupra-badgek melyek nagyon igényes ledvilágítást kaptak egyértelmű márkaazonosságot sugároznak.
A belső tér kialakításánál is érezhető a prémium ambíció. A vezető számára kialakított a sci-fi űrhajókra emlékeztető pilótafülke hangulatát idéző irányítópult a domináns, de nincsen túltolva. A minőségi anyaghasználat - bár nem éri el a tényleges luxusmárkák szintjét - jól megválasztott, és a tapintható felületek anyaghasználata pontosan megfontolt.
Az ötletes dizájn sok helyen lekőrözi a prémiumok stílusát.
Teljesítmény: kiegyensúlyozott elektromos élmény
A két akkukapacitás és három teljesítményváltozatból álló kínálat lehetővé teszi, hogy a vásárló a saját igényeihez mérten válasszon. Az alapváltozat 286 lóerős teljesítménye már kellően lendületes városi használathoz, míg a 340 lóerős, összkerékhajtásos változat komolyabb dinamikát kínál.
A vezetési élményt a pontos, bár nem túl érzékeny kormányzás és a jól hangolt futómű jellemzi, amely kiegyensúlyozottan kezeli a komfort és a sportosság követelményeit. Az elektromos hajtás jellemzői - az azonnali nyomaték, a csendes működés - mind jelen vannak, bár a gyorsulás érzete nem egészen olyan brutális, mint egyes versenytársak esetében valamint, amit a formavilágtól elvárnánk, de gyorsulási adatok terén elég nagy a verseny és ebbe nem biztos, hogy minden gyártónak be kell szállni.
Technológia: átlag felett
A 15 colos érintőképernyős infotainment rendszer gyorsan reagál, bár a menüstruktúra kissé bonyolultabb lehet néhány felhasználó számára. A digitális műszerfal részletes információkat jelenít meg bár a megjelenítési lehetőségek nem érnek fel a legmodernebb prémium rendszerek szintjére, de a Tavascan nem is ebben a kategóriában indul.
A biztonsági és vezetőtámogató rendszerek átfogó csomagja alapfelszereltség, ami pozitívum ebben az árkategóriában. Az automata sávtartó és adaptív tempomat kombinációja jól működik autópályán, bár a városi forgalomban a rendszer elemei előfordul, hogy túlóvatoskodják a dolgot.
Hatótáv és töltés: versenyképes, de nem kiemelkedő
A 77 kWh-s akkumulátor valós használatban 350-400 km közötti hatótávot tesz lehetővé, ami a kategória átlagához képest elfogadható, de nem kiemelkedő teljesítmény. A 135 kW-os DC gyorstöltés segítségével az akkumulátor 30 perc alatt 10-80%-ra tölthető - ez ma már inkább alapvető, mint vezető érték a szegmensben.
Összefoglalás: meggyőző csomagolás, kiegyensúlyozott teljesítmény
A Cupra Tavascan nem igyekszik minden téren a legjobb lenni, hanem egy jól megválasztott egyensúlyt kínál a megjelenés, teljesítmény és ár között. Azok számára, akik a megfizethetőség mellett a kimagasló dizájnt és az elektromos hajtás előnyeit keresik, ez a modell komoly alternatívát jelenthet a prémium márkák drágább modelljeivel szemben.
Bár néhány területen érezhető a kompromisszum, a modell összességében meggyőző csomagot kínál azoknak, akik a hétköznapi használat mellett a feltűnő megjelenésre is elengedhetetlen extraként tekintenek. A Cupra ezzel a modellel is bizonyítja, hogy a fiatalos elegancia és a modern technika nem feltétlenül jár exkluzív árkategóriával bár a közel 19 millió forintos indulóár megszűri a vevőkört. Azért ebben az ársávban már elég nagy a választék a piacon. Mindenesetre figyelni kell a márkakereskedések akcióit és a készleten lévő kedvezményes árú modelleket biztosan adódnak kedvező lehetőségek.
@motorhang ⚡️Cupra Tavascan???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #cupra #cupratavascan #tavascan #cupraev @cupra_hu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ som original - Baile Reggae do Maranhão
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!