Rangos flat track motorversenyt rendeznek szombaton Debrecenben
A debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban rendezik szombaton 15 órától a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) flat track világbajnokságának második versenyét
A rangos esemény szerdai sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a mezőnyben kilenc nemzet 22 versenyzője szerepel majd, köztük a vb-címvédő finn Lasse Kurvinen. A rendező jogán Magyarországot egy szabadkártyás pilóta képviselheti, aki Magosi Norbert, a SpeedWolf Debrecen versenyzője lesz.
A flat track az amerikai oválpályás motorversenyek európai változata. A négy fordulóból álló sorozat első viadalának a németországi Diedenbergen adott otthont, október elején a csehországi Pardubicébe, majd az olaszországi Boves-Cuneóba látogat a mezőny.
A magyarországi forduló eredetileg Vasadon lett volna, de az a pálya nem kapta meg a licencet, ezért a Magyar Motorsport Szövetség a Speedwolf Debrecent kérte fel a rendezésre.
Barcsa Lajos alpolgármester emlékeztetett, hogy az augusztus 20-án rendezett 46. Debrecen Nagydíjnak nagy közönségsikere volt, annak ellenére, hogy csak védettségi igazolvánnyal lehetett bejutni a stadionba - ugyanez lesz érvényes szombaton is -, ez pozitív visszajelzés a városvezetés számára, ezért a salakmotor továbbra is számíthat a támogatásra. Hozzátette, a flat track vb-futam lebonyolításához kétmillió forinttal járul hozzá az önkormányzat.
"Bízunk abban, hogy sokan kilátogatnak majd, hiszen Debrecenben népes a tábora a technikai sportoknak" - vélekedett.
Baráth Norbert, a Speedwolf Sportszervező Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, Nyugat-Európában és a tengerentúlon nagy népszerűségnek örvend ez a szakág, amelynek története az 1920-as évekre nyúlik vissza. Mint kifejtette, a flat track technikailag egyszerűbb, mint a salakmotor, és sokkal több futamot rendeznek egy versenyen, mint a salakmotorosoknál. A nagytestű motorokkal egyszerre hatan állnak rajhoz, egy futam pedig nyolc körig tart. A szabályok szerint az első húsz versenyző kap pontot.
Magosi Norbert az eddigi tapasztalatairól kifejtette, a szakág komoly technikai képzettséget igényel, mert a motor eleje lényegesen jobban csúszik, mint a salakmotoré, ezért sokkal nagyobb "tülekedésre" számít a kanyarokban.
MTI
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!