Romokból csodát
Kedves barátunk, Robi történetét szeretnénk megosztani veletek.
1985-ben került családjuk birtokába a képen látható ex-szovjet háromkerekű, mely több generáción keresztül szolgálta ki a fiatalabbakat. 2015-re a járgányt teljesen felújították és már ebben az állapotban használhatják tovább.
A felújításhoz mintaként a Ford GT-t használták, miután utcán egy Ford Mondeot használtak. Innentől Robié a szó, sok-sok kép társaságában mutatjuk a történetét:
A krómozást és a nikkelezést egy pesti galváncég csinálta, aki veteránautók és hajók alkatrészeit is krómozza.
A bőrmunkákat szintén itt, Pesten készítette egy kerékpárőrült autókárpítos.
Kellett még segítség egy gépműhelytől is, ahol a felniket összetartó szegecseket kifúrták, ezek helyére imbusz csavarok kerültek a krómozás után.
A Színben annyi csalás van, hogy a GT kék színét nem tudtam beszerezni, ezért egy Subaru kék színnel helyettesítettem és az egész kapott még egy szép gyöngyház fényt is. A hiányzó alkatrészek miatt olyan megoldás is van a gépen, ahol pl. távtartó elemeket vörösréz gázcsőből pótoltam, de van benne vízvezeték hollander is a kormányszár távtartójaként.
A láncot lecseréltem masszív Connex pályaláncra (nehogy szétszaggassa hegynek felfele a tulajdonos). A Ford matricák egy részét egyedileg készítették (kormánycső, hátsóvilla, hátsókerék porvédő kupakok), a többi kisebbet sikerült kész 3D matricaként beszerezni.
A világítás a Cateye jópofa első és hátsó lámpája a Csengő a BBB-től van. Minden más eredeti. A régi ruszki dudát sajnos nem lehetett megmenteni.
Különlegessége, hogy a fix hajtással derékszögben kanyarodtak vele a gyerekek, de leginkább azt élvezték, ha hátramenetben hajtottak vele.
Ezúttal is gratulálunk a járgányhoz, igazán egyedi és csodálatos darab lett. Ha minden igaz azóta újabb ötletek is megvalósulni látszanak, amihez jó munkát, kitartást és türelmet kívánunk!
Ha nektek is van hasonló sztoritok, nyugodtan keressetek minket vele Facebookon!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!