SUV francia módon - Peugeot 2008 1.2 GT Line
A Covid-19 járvány karantén időszaka előtt pár nappal még maszk nélkül láthattuk a Peugeot 2008-at, ugyanis akkor volt a hivatalos sajtóbemutató. Vészterhes időszak következett ez után az autó kereskedelmében és természetesen a gazdaság más pontjain is, amely mind a mai napig érezteti hatását. Ahhoz, hogy a vásárlói kedv visszajöjjön, talán pont ilyen autókra van szükség.
Ahogy az a számokból is kiderül, a Peugeot 2008 a 208-as alapjaira épül. Az egyel több nulla az SUV vagy sokkal inkább a crossover jelentése. Se szeri, se száma a kiskategóriás városi terepjáróknak, így kemény fába vágja a fejszéjét az a gyártó, aki ide szán egy új modellt. A Peugeot-nak nem mondom, hogy könnyű dolga van, de annyi biztos, hogy igazán komoly mennyiségű muníciója van betárazva, hogy a 2008 sikert arasson.
Talán a külső formával érdemes kezdeni, hiszen ahogyan a mondás tartja, a külső megfog a belső megtart. A kis városi tereporoszlán számára itt egyáltalán nincsen ok panaszra. A recept közel azonos, mint a 208 esetében. LED-lámpák elől és hátul, amelyek igazán szép, mutatós módon imitálják a karmokat, illetve elől a macskafélékre jellemző szemfogakat is megtaláljuk. Nekem kifejezetten tetszik és nemcsak a lámpatestek, hanem az első front jellegzetes szép vonalú hűtőrácsa, továbbá a hátsó lámpákat összekötő fényes fekete sáv. A mostani divatnak megfelelően a GT line teteje elüt a fényezés színétől és fekete színben pompázik. Látványos megoldás, amely teljesen megváltoztatja a 2008 oldalsó látványát, csakúgy, mint a hatalmas 18” -es könnyűfém keréktárcsák.
A belső tér szintén nem okoz csalódást. A kialakítása egyedi, különleges elemekkel van tele. A műszerfal minden egyes pontja egészen más, mint amit egy hagyományos autóban megszokhattunk, a felhasznált anyagok minősége pedig prémium kategóriás autókkal megegyező. Zöld cérnával varrott bőr felületek, kevlár mintás anyagok fokozzák a sportos érzést. Nekem a kedvencem a Peugeot-k kormánya, amelyet természetesen a 2008 is megkapott. Lényegesen kisebb méretű, alul és felül is lecsapott formájú, tökéletes fogású. Általa lényegesen sportosabb és direktebb az autó kormányzása. Kis mozdulatokkal, kényelmesen lehet vezetni a kis crossovert. Ez a megoldás azért szükséges, hogy a kormány ne takarja be a kormány mögötti műszereket. Így tehát nemcsak jobb a vezetési élmény, de egyben sokkal biztonságosabb is.
A GT Line felszereltség tartalmazza a vadonatúj 3D cockpit elnevezésű különleges műszerfalat, amely egy teljesen forradalmi kivitel. Az egyes információkat 3 dimenzióban láthatjuk, amely igazán különleges és nagyon látványos. Csakúgy, mint a középkonzol érintőképernyős kijelzője.
Van tehát egy kiváló és egyedi belső terünk, egy forradalmi, háromdimenziós műszerfal, mi hiányzik még? Hát a jó zene! Erről a Focal audiórendszere gondoskodik. A Peugeot 2008 tehát készen is áll. Már csak egy motor hiányzik belőle.
A Peugeot a 2008-ban folytatja azt a stratégiát, hogy a felszereltség kiválasztását követően bármilyen meghajtást választhatunk. Lehet benzines, dízel vagy akár elektromos is az autó. Jelen esetben az 1,2 literes 130 lóerős erőforrás hajtotta az autót, melyhez egy manuális 6 fokozatú váltó kapcsolódott. A motor teljesen megfelelő volt az autóhoz. Dinamikusan, jól vitte a karosszériát. A manuális váltó pedig határozottan jól végezte a dolgát. Pontosan és precízen váltott.
A fogyasztás volt talán az egyetlen dolog, amellyel nem voltam teljesen elégedett. 8,2 literes átlagfogyasztást mértünk az autóval vegyes használat mellett.
Úgy gondolom, hogy a Peugeot rendkívül jó kocsit alkotott. Kényelmes, jó megjelenésű, kiváló minőségű városi terepjárót, amely minden szempontból remek választás. Kitűnik belőle, hogy az egyre több márkával rendelkező PSA konszern a Peugeot-nak szánja a prémium szegmens meghódításának szerepét.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!