Saját autómegosztó és autókölcsönző szolgáltatást indított a toyota japánban
A jelek szerint a Toyota valóban komolyan veszi korábban deklarált célját, miszerint a jövőben nem a világ legnagyobb autógyártója, hanem a világ vezető mobilitási szolgáltatója kíván lenni.
Az egyébként a jelenleg a világszintű újautó értékesítések tekintetében is élen álló, és a Corolla, a RAV4 és a Camry révén nem csupán a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat, hanem egyben a világ legnépszerűbb személyautóját, legkelendőbb SUV-ját és legkedveltebb felső-középkategóriás szedánját is jegyző autógyártó ugyanis bejelentette, hogy első körben Japában elindítja a "Toyota Share" elnevezésű autómegosztó szolgáltatást, amit a Toyota márkakereskedőknél és Toyota autókölcsönző-, illetve lízingszolgáltatóknál lehet igénybe venni. Emellett elindul a "Chokunori" nevű új, személyzet nélküli autókölcsönző szolgáltatás is.
A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert Toyota azon dolgozik, hogy a helyi közösségekhez szorosan kapcsolódó, újfajta mobilitási szolgáltatásokat nyújtson. Ennek érdekében a Japán-szerte együttműködik márkakereskedőivel és a Toyota autókölcsönzőkkel, illetve lízingszolgáltatókkal arra törekedve, hogy ebben a mindenkit érintő átalakulási időszakban minél jobb mobilitási vállalattá váljon. A Toyota a mobilitási szolgáltatások széles skáláját nyújtja majd, hogy megfeleljen a sokféle vásárlói igénynek, miközben a fogyasztók egyre inkább az autó tulajdonlástól az autó használata felé fordulnak. A Toyota 2019 eleje óta dolgozik a Toyota Share szolgáltatás tesztelésén - elsősorban a tokiói régióban - illetve ez év májusától a Chokunori tesztelésén. Japánban országos kiszolgáló rendszereket hoztak létre, ahol a tesztelés során az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján végezték az alkalmazások, illetve eszközök fejlesztését, hogy azok megfeleljenek a gyártótól elvárt minőségnek. Az előkészületek befejezése után a jövőben szakaszokban végzik majd a szolgáltatások bővítését a Toyota márkakereskedőkkel és a Toyota autókölcsönző-, illetve lízingszolgáltatókkal együtt. A Toyota Share és a Chokunori bevezetésével a Toyota igyekszik minél többféle lehetőséget teremteni az ügyfeleknek arra, hogy erőfeszítés nélkül vegyék igénybe a járműveket – ezzel is teljesebbé téve az emberek autókhoz kapcsolódó életstílusát, és növelve az autórajongók táborát.
A Toyota Share
A Toyota az egész Japában egységes szolgáltatási rendszert dolgozott ki, illetve eszközöket is fejlesztett, amelyeket márkakereskedőik és a Toyota autókölcsönzők, valamint lízingszolgáltatók használnak majd.
1. Országos egységes szolgáltatási rendszer
- Nincs belépési díj vagy havi tagdíj, a fizetendő díjak ésszerűek annak érdekében, hogy elősegítsék a rövidtávú használatot
- Az autók olyan biztonsági felszerelésekkel rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik a nyugodt autózást
- A Toyota járművek széles választéka áll az ügyfelek rendelkezésére, köztük kompakt autók, kisáruszállítók és SUV-k, de később új modellekkel is bővítik a járműpalettát
2. Alkalmazások és eszközök fejlesztése
- A külön e célra fejlesztett alkalmazás mellett a Toyota kifejlesztett egy „okos kulcsdobozt” (SKB) is, ami okostelefon segítségével lehetővé teszi a járművek nyitását és zárását, illetve a TransLog II nevű eszközt, ami az autómegosztáshoz szükséges járműadatokat rögzíti (helyzet és megtett távolság)
- Az ügyfelek okostelefonon tudnak regisztrálni, járműveiket nyitni és zárni, majd visszaadni azokat, illetve fizetni is
A Toyota a jövőben folyamatosan fejleszti ezeket a szolgáltatásokat is, hogy még kényelmesebbé tegye azok használatát, bővítve a fizetési módok körét, jutalompontokkal díjazva a jó vezetési stílust, illetve a céges ügyfelek számára is elérhetővé tenni az autómegosztást.
A Chokunori
Ez az új szolgáltatás megőrzi a Japánban már eddig is elérhető Toyota Rent-a-Car minőségét és díjait, de a személyzet nélküli kölcsönzés révén felgyorsítja a kölcsönzés és autó visszahozásának procedúráját. Eltérés a Toyota Rent-a-Car szolgáltatáshoz képest, hogy nincs mód egyirányú használatra, a megtett távolság utáni fizetendő díjat pedig az autóhoz tartozó üzemanyagkártya révén szedik be. A Toyota Share-hez hasonlóan a Toyota ebben az esetben is az egész Japánra kiterjedő, egységes szolgáltatási rendszert hozott létre, és kifejlesztett egy külön e célt szolgáló alkalmazást, illetve eszközöket a kényelmes használat érdekében. Hogy minél több ügyfél számára elérhetővé tegyék a Toyota Share által nyújtott előnyöket, a cég lehetőséget kínál a Toyota Share ingyenes kipróbálására az országos bevezető kampány keretében.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!