Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225
Keret nélküli ajtók és a kategória legalacsonyabb modellje. Ha másnem, ezektől lesz a Peugeot 508 a legsportosabb megjelenésű üzleti szedán. De ez csak a kezdet, hiszen, ha a rendkívül alacsony padlószint miatt nagyot hajolva beülünk az autóba, az átlagnál kisebb és nagyon direkt kormányzás fokozza a sportos hangulatot. Ezenfelül pedig a 225 lóerős hybrid rendszer a villanymotorral támogatva egy igazán jó gyorsulási élményt is képes okozni. Mindezt egy prémium minőségű környezetben. Mi kellhet még?
Nem először jár nálunk a jelentős ráncfelvarráson átesett Peugeot 508. Legutóbb a kombi változatot próbáltuk ki, méghozzá a dízelmotoros meghajtással. Az erről készült írás itt olvasható. A mostani változat meghajtásában, karosszéria kivitelében és felszereltségi szintjében is más. A GT felszereltségi szintű, szedán formájú, de valójában 5 ajtós modell plug-in hybrid hajtást kapott, ráadásul az erősebb, 225 lóerős kivitel vendégeskedett nálunk.
A Peugeot nagymértékben átrajzolta az autó frontrészét, hiszen az 508 is megkapta az új márkaarculatot, amely a márka összes új modelljén megtalálható. A különleges kialakítás összetéveszthetetlenné teszi az oroszlános márkát bármelyik másik autóval szemben. A fényszórók még keskenyebbek lettek és a szemfogakra hajazó nappali fényt három egymással párhuzamos, álló fénysáv vette át, amelyek karmokat szimbolizálnak. A megváltozott, különleges kialakítású hűtőrács közepén természetesen már az új Peugeot logó díszeleg. Ugyanez a karomszerű kialakítás jelenik meg a hátsó lámpatestek esetében is, amelyek szintén keskenyebbek lettek. Az őket összekötő fekete színű elem közepén pedig a Peugeot felirat található.
A Peugeot 508 formai szempontból kettő az egyben. Egy sportos coupé forma és a hagyományos üzleti szedán keveréke. Ahogyan említettem, rendkívül alacsony autó, mindössze 1,4 méter a magassága, miközben 4,75 méter a hossza. Nagyon nehéz direkt versenytársat találni, amely hasonló kialakítást kínál. Talán a VW Arteonnal lehet párhuzamot vonni, hiszen ott is ez a formavilág jelenik meg és annál a modellnél is olyan sportos jegyekkel játszanak, mint a keret nélküli ajtók és a lecsapott hátsó ív. Az Arteon ugyan hosszabb nagyjából 10 centivel, de 5 centivel magasabb is, így a Peugeot esetében még feltűnőbb, hogy mennyire alacsony építésű. Viszont a tengelytáv közel 2,8 méteres, tehát kellő hely van az utastérben.
A belső kialakítás is némiképpen változott a típusmódosítás előtti változathoz képest. A középkonzolon már az új fokozatkapcsoló jelenik meg, amely már tényleg csak egy kapcsoló, tehát elhagyták a karszerű kialakítást, amely a belteret növeli. A középkonzol tetején a 10” -es érintőképernyős felület immáron HD minőségben adja az információkat. Megmaradt pár fizikális gomb, amelynek egy része zongorabillentyű szerűen sorakozik a képernyő alatt. Ezen gombok alatt is van még néhány érintésvezérelhető funkciógomb, mint az ülésfűtés és néhány klímavezérlő. Viszont sajnos a hőmérséklet állítása digitalizálva lett.
Az első sorban utazók számára kiváló helykínálat és fejedelmi luxus lett kialakítva. A vörös bőrkárpittal bevont ülések rendkívül kényelmesek, továbbá még masszás funkcióval is el lettel látva. Hátul sem kellemetlen a térérzet, de a csapott tetőív miatt a fejtér korlátozott. A 180 centis sofőrre beállított első ülés mögött egy hasonló magasságú utas számára kényelmes a lábtér. Kevés kompromisszumot kell kötni a kombihoz képest a csomagtér esetében. Alaphelyzetben 43 literrel kisebb, 487 literes a tárolási kapacitás. Lehajtott ülések esetén pedig meghaladja a 1,5 köbmétert.
Mint minden Peugeot cikk esetében, itt is ki szeretném emelni az autó teljesen egyedi, különlegesnek mondható vezetési élményét. A szokatlanul kis méretű, alul-fölül lecsapott kormány ugyanis gokart szerű vezetési élményt, irányítást eredményez. A fölötte elhelyezkedő műszerfal pedig szükségtelenné teszi a head-up display kialakítását, hiszen más autókkal ellentétben, a felépítés miatt a műszerfal nincsen betakarva. Ezt az elrendezést a Peugeot i-Cockpitnek hívja. Valószínűleg ez egy megosztó megoldás, hiszen ettől a kormány, ülés, műszerfal elrendezés messze nem konvencionális. Számomra nagyon tetsző, kifejezetten jó, közvetlen vezetési élményt ad. Ezt támogatja még a sportosra hangolt, de nem túlságosan kemény futómű is, amely nagyon jól passzol a magyar utakhoz, remekül felveszi az egyenetlenségeket.
A tesztelt Peugeot motorháztetője alatt a legmodernebb hajtási megoldás dolgozott, amelyet a márka kínál. A Plug-in hybrid (PHEV) meghajtás lényege, hogy egy benzin és egy elektromos motor egyszerre, vagy akár külön-külön is képes meghajtani az autót. A zöld rendszám pedig azért jár, mert jogszabály szerint legalább 25km-t képes az autó tisztán elektromos üzemmódban is megtenni. Az 508 esetében egyébként ez a távolság nagyjából 32 kilométer volt. A bruttó 12,4, nettó 11,6 kWh-s akkumulátorral WLTP szerint egyébként 64 kilométert tud megtenni. A jelentős eltérést a gyakorlatban a téli időjárás okozhatta, függetlenül attól, hogy 64 kilométert valószínűleg csak laborkörülmények között képes hozni a rendszer, de 50 körül biztosan van realitása.
Az elektromos motorhoz, amely 110 lóerős és 320Nm nyomaték leadására képest, a konszern jól bevált 1,6 literes benzinmotorja kapcsolódik. Ennek teljesítménye 180 lóerő, maximális nyomatéka pedig 300Nm, amelyet 3000-es fordulatszámnál ad le. A meghajtáshoz kapcsolódik egy 8 sebességes automata váltó, amely kiválóan, észrevétlenül teszi a dolgát. Amennyiben a maximumot ki szeretnénk hozni az autóból, akkor 225 lóerőre számítsunk és 360Nm nyomatékra. Ezzel a teljesítménnyel a Peugeot 7,9 másodperc alatt éri el a 100km/h sebességet álló helyzetből.
A PHEV meghajtás kifejezetten ideális, ha a napi városban történő mozgásunkat károsanyag kibocsájtás nélkül szeretnénk megtenni, úgy, hogy nem szeretnénk bármiféle hatótávparába esni. A Peugeot esetében így a téli időszakban kevésnek éreztem az elektromos hatótávolságot, de az autó előnyére szóljon, hogy amennyiben tisztán benzinüzemben használjuk, akkor sem fogyaszt 7-8 liternél többet. Az ügyes és folyamatos töltésnek köszönhetően 4 liter alatt fogyasztott nálunk az 508. Otthoni töltés esetén, normál hálózatról töltve, körülbelül 6-7 órát kell számolni a teljes feltöltésre. Amennyiben wallbox-szal rendelkezünk, úgy ez az idő 3,5 órára rövidíthető.
A Peugeot menüjében találhatunk pontot, amelynek segítségével eltárolhatjuk az aksiban lévő áramot későbbi felhasználásra. Ha erre lenne külön gomb kialakítva az sokkal kényelmesebbé tenné a felhasználást. De így is jól használható a két rendszer egymással párhuzamosan, megfelelő szabadságfokot adva a felhasználónak.
Összeségében a Peugeot 508 egy kiváló, prémium minőségű autó, amely üzleti célú felhasználásra, vagy akár családi autónak is remek választás lehet. Az ára nagyjából összhangban van a piaci árakkal. A tesztelt modell 23,6 millió forintba került, köszönhetően a bőséges extrafelszereltségnek és a drága bőrkárpitozásnak. Ezzel a felszereltséggel az induló alapár 20,6 millió forint volt a cikk írásakor.
@motorhang ????????Peugeot 508 GT Hybrid 225????⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #peugeot #peugeot508 #peugeot508gt #peugeot508gthybrid #508 #508gt #508gthybrid #peugeotphev #peugeotpluginhybrid #phev #pluginhybrid @peugeot_magyarorszag @motorhanghu #motorhanghu #motorhang ♬ Smooth Operator (Single Version) - Sade
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!