Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport
Kicsi, vagány és nagyon sárga. A 2020 végén modellfrissítésen átesett Swift Sport továbbra is egy feltűnő jelenség. Talán a legismertebb magyar márka már jó ideje nem Esztergomban készül, de valahogy mégis magunkénak érezzük. A Sport változat pedig ennél az érzésnél még többet ad, egy igazi versenyautós hangulatot és meglepően dinamikus képességet.
Nem az első alkalom, hogy nálunk jár a Sport Swift, de hasonló módon, mint a Jimny, mindig szívesen látott vendég nálunk. Ennek pedig egyszerűen az az oka, hogy felejthetetlen vezetési élményt okoz és a maga letisztult kialakításával lassan már elfelejtett érzéseket támaszt fel. Rengeteg autót van szerencsénk kipróbálni és írni róluk pár gondolatot. Az utóbbi időben a képességek értékelése egyre inkább elcsúszik abba az irányba, hogy a digitális technika, a vezetést támogató rendszerek, valamint az infotainement rendszer adta kezelhetőség, megjelenítés az egyik legfőbb szempont. Abban már egyre kevésbé van különbség, hogy jó autókat kínál minden gyártó. Persze a teljesítmény, felhasznált anyagminőségben továbbra is vannak eltérések, de a környezet egyre sterilebb.
Ennek egyik oka, hogy a károsanyag kibocsájtási normák miatt bevezetett technikák és a biztonsági tartozékok önmagukban olyan mértékben növelik az autók súlyát, hogy meg sem lepődünk azon, hogy 1,5 tonna, vagy annál is nagyobb saját tömegről beszélük a legtöbb esetben.
Éppen ezért gyöngyszem minden olyan gépjármű, amelyik más módon közelíti meg a járműfelépítést és képes belecsempészni a karosszériába olyan felfogást, amelyik egyre inkább kihalófélben van.
A Suzuki Swift Sport pedig pontosan ilyen!
Hogy konkrétumokról is beszéljek, érdemes a gépjármű súlyával kezdeni, amely nem sokkal több, mint 1000kg. Éppen ezért a 130 lóerős teljesítmény és 235Nm nyomaték, amelyet az 1,4-es mild-hybrid rendszerű motor képes leadni, azonnal másik megvilágításba kerül. Jól ismert az 1,4 Boosterjet motor, alapvetően semmi meglepetés nincsen benne. Ugyanez duruzsol a Vitarában vagy éppen az S-Crossban is. A különbség, ami miatt a Swift Sport más, hogy az utóbbi autók tömege 20%-kal több, továbbá a légellenállásuk is lényegesen nagyobb. Ez a 200kg adja a tesztelt modell óriási előnyét és azt a többletet, ami miatt igazi élmény a vezetése.
Természetesen van még rengeteg kiegészítő, piros betétek, egyedi műszerfal, sportülések, szépen csiszolt 17” -es alukerekek, de ezek csak a díszlet a jól megkomponált darab köré, amelyet ez a kis méregzsák képes nyújtani.
Nagyon direkt, remek futóművet is kapott, amelynek hibájaként maximum azt lehet kiemelni, hogy kevésbé a magyar utakra készült, hiszen nagyot üt egy-egy mélyebb csatornafedél esetén is. De ez rendkívül keveset tud elvenni az élményből, amit a kis Suzuki kínál. Ennél talán többet ront a képen, hogy igazán borsos az árcédula a sportváltozatnál. Amennyiben nem kérjük a kéttónusú fényezést, amely szintén a modellfrissítéssel vált elérhetővé, akkor éppen 10 millió alatt maradunk. De ha ezt is hozzárendeljük, akkor a 70 ezer forintos felár miatt már tovább is csúszunk a hét számjegyen. És ez a mostani ár akciós, mivel alapban 500 ezer forinttal kerül többe ez a jármű.
Ez az ár körülbelül 1 millióval több, mint egy kétkerék meghajtással rendelkező, legmagasabb felszereltségű S-Cross. De az összehasonlítás ilyen formában nem biztos, hogy megállja a helyét. Egyrész az S-Cross Magyarországon készül, ezáltal kedvezőbb az ára (nagyobb az akciós ár által nyújtott kedvezmény), továbbá nagyobb szériában készül, szélesebb tömegek számára. A Swift Sport pedig egy különlegesség. Mind megjelenésében, mind a technológiában, amelyet kínál.
Rövid, 4 métert el nem érő karosszériája könnyen és direkt módon kormányozható. Gyorsulása 9,1 másodperc, de a dinamikája, jó hangja miatt még ennél is kevesebbnek érezzük. Utóbbi persze a komoly kipufogóvégek láttán, amelyek egy mutatósan megoldott kevlár borítású diffúzorban kaptak helyet komolyabb is lehetne, de azért nem rossz. Gyári végsebessége 210 km/h. Tesztünk alatt a fogyasztása vegyes használat és dinamikus vezetési stílus mellett sem érte el a 7 litert.
Összességében tehát elmondható, hogy azok számára, akik különlegességet szeretnének a hétköznapokba varázsolni, azok számára jó választás lehet a Swift Sport, amely 6 sebességes váltójával, belső és külső egyedi kialakításával egy különlegesen jó vezetési élményt kínál, hiszen egy élményszámba menő jármű továbbra is ez a modell.
@motorhang ???????? Suzuki Swift Sport ???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #suzuki #suzukiswift #suzukiswiftsport #suzukisport #swift #swiftsport #suzukiswiftmk6 @magyarsuzuki @motorhanghu #motorhang #motorhanghu @drivingcamp #drivingcamp #drivingcamphungary ♬ I Am - Blunted Beatz
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!