Egyszerű és nagyszerű – Suzuki V-Strom 800DE
A ne ítélj elsőre mondás igazi cáfolata ez a fantasztikus motor! Bevallom őszintén, hogy első ránézésre egyáltalán nem fogott meg a 800DE. A csőrös kialakítás és a harsány svéd zászlóra emlékeztető színe nem villanyozott fel elsőre. Azt gondoltam, hogy kialakítása miatt egy főként terepre tervezett motort fogunk tesztelni, amely nagyon szűk rétegnek készül. Óriásit tévedtem!
Eszembe jutott a történet, amikor valamivel több, mint húsz évvel ezelőtt motorozni tanultam. Aggódva jegyeztem meg az első óra előtt, hogy én még sosem ültem motoron. Az oktatóm megkérdezte, hogy tudok-e biciklizni? Amikor igenlően bólintottam, azt mondta, hogy akkor nem kell félni, motorozni is tudsz. A motor, amivel oktattak, nem V-Strom 800DE volt, de ha az lett volna, akkor pontosan értettem volna, hogy miről is beszélt Zolibá. Ki kell jelentsem, hogy soha nem ültem még ennyire kezes, könnyen vezethető motoron, mint a vadonatúj Suzuki V-Strom.
Nem azt mondanám rá, hogy tökéletes kezdőmotor, hiszen a 85,5cm -es ülésmagassága miatt nem feltétlenül alkalmas mindenkinek. Nagyjából 175 cm-es magasság alatt nem ér le senkinek a lába rendesen, de talán ezzel be is fejeződött a motorral kapcsolatos kifogásaim sora.
A V-Strom egy vadonatúj fejlesztésű, 776 cm3-es erőforrást kapott. Ugyanez a 83 lóerős és 78Nm nyomatékkal rendelkező blokk kerül az új GSX-be is. A soros kéthengeres motor ugyan ellentmond annak a hagyománynak, amely a motor nevét is fémjelzi, hogy V elrendezésűek a hengerek, de talán ez könnyedén megbocsájtható. Tökéletesre sikerült megalkotni ezt az ikerdugattyús erőforrást, hiszen hosszú löketével, egyenletes járásával hibátlanul végzi a dolgát. Kifejezetten tetszett, hogy rendkívül széles fordulatszám tartományban lehet a V-Strommal motorozni. Már kellemes teljesítményt ad 2000-es fordulatszám tartományban és ez így marad 9000-ig.
Érdemes kiemelni a gyorsváltót, amely meggyőződésem, hogy az eddigi legjobb az általunk tesztelt motorok között. Az elinduláson kívül gyakorlatilag nem kell kuplungot használni egyáltalán. Játszi könnyedséggel, vaj puhán megy a váltó egyik fokozatból másikba. Azt hiszem, hogy ez az egyik pontja a motornak, ami kiemeli a többi versenytárs közül és jó bizonyíték arra, hogy a Suzukit egyáltalán nem szabad technikai szempontból félvállról venni.
A könnyű kezelhetőség minden ponton megjelenik a V-Strom esetében. A futómű és a felfüggesztés kifejezetten úgy lett tervezve, hogy nemcsak kavicsos vagy rossz talajon, hanem aszfalton is tökéletesen helyt tudjon állni a motor. Ez pedig tényleg nem csak marketing üzenet, hanem valóban egy univerzális gépről van szó. Ezt támogatja a vezetési üzemmód választó 3 különböző állása, továbbá a hátsó kerék esetleges megcsúszását megakadályozó kipörgés gátló rendszer 4 különböző beállítása, amelyből az egyik kifejezetten a kavicsos terepviszonyra lett optimalizálva. Természetesen ez a rendszer teljesen kikapcsolható.
Az előzőekben leírt beállítások rendkívül egyszerűen módosíthatóak a V-Strom 5” -es színes LED képernyőjén. Ez a kijelző kitűnően átlátható és nagyon informatív. A motor tulajdonosának nem kell bonyolult menürendszert, számos gombot kezelni a kormányon. Sokkal jobban hasonlít ez a felépítés egy klasszikus, jól megszokott motorkerékpárhoz az alap kezelőgombokkal. Nincsen gomb dzsungel, mint néhány mai motorkerékpár esetében. A technika nem veszi el a motorozási élményt, hanem csak ott ad hozzá észrevétlenül, ahol szükség van rá.
A terepfunkciókhoz éppúgy hozzáad, mint a megjelenéshez és a könnyű kezelhetőséghez, a fűzött felnis kerekek. Az első kerék szokatlanul keskeny, hiszen 90/90 a mérete a guminak, de maga a kerék 21” -es. Az ülés kemény tömésű, de rendkívül kényelmes. A hátsó utas számára is kellemes a hely és a méret, továbbá a kapaszkodó is jó helyre van elhelyezve.
Egyedi karaktert ad a motornak a LED-es első világítás, amely kiváló fényt biztosít. A fényszóróegység fölött elhelyezett kis, szinte teljesen függőleges elrendezésű plexi ugyan nem állítható magasságú (kizárólag csavarhúzó segítségével, de akkor is minimális terjedelemben), de ennek ellenére remek szélvédelmet biztosított minden sebességtartomány esetében. Egyáltalán nem éreztem vibrációt a sisakomnál, még autópálya tempó esetében sem.
Kizárólag szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a V-Strom 800DE-ről. Nagyon könnyen kezelhető, dinamikus, minden terepre alkalmas motorkerékpár. Átlagos tudású motoros számára egy igazi telitalálat, rendkívül kezes, gyors, rugalmas. Élmény vele minden pillanat. Ha hosszabb túrákat szeretnénk megtenni vele, akkor egy hátsó dobozzal, esetleg két oldalsóval kiegészítve máris tökéletes. Talán a tempomat az egyetlen, ami ilyenkor hiányozhat, de azt hiszem lehet enélkül is élni.
Összességében az egyik legjobb motorozási élményt, könnyedséget, jó kezelhetőséget adott a V-Strom, amelynek ugyan vannak korlátai, de a motorosok 90%-a valószínűleg ilyen tudásszintig, ilyen igényekig soha nem fog jutni. Így minden további kiadás drágább motorra valószínűleg fölösleges lenne. Jelenleg a V-Strom 800DE 4,6 millió forintba kerül, amely versenyképes árnak mondható.
#suzuki #suzukimotorcycle #suzukivstrom #suzukivstrom800 #suzukivstrom800de #vstrom #vstrom800 #vstrom800de #800 #800de #motorhang #motorhanghu
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!