Szárazon és vízen
Ismeretlen pályán, szárnyakkal és szárny nélkül is győzni tudott a Gender Racing Team az MNASZ Autós Gyorsasági OB és az FIA CEZ legutóbbi bajnoki fordulóján, melyet Horvátországban rendeztek az Autodrom Grobnik-on. A csapat számára eddig ismeretlen 1978-ban épült pálya nemrég új aszfaltot kapott. Ennek és a vonalvezetésének köszönhetően a GRT-s fiuk egy nagyon izgalmas, komoly kihívással találták szembe magukat!
Na de a csapat már többször bizonyította, hogy örömmel és sikeresen küzd meg a legnagyobb kihívásokkal is! Míg a szombati napon rekkenő hőségben zajlott az időmérő és a futamok, addig vasárnapra elképesztő eső zúdult a nagy hegyek közt fekvő pályára. A szabadedzéseken mind a négy versenyzőnek sikerült jó beállításokat találni és mind a négyen hamar összebarátkoztak a pályával, ami az időmérős teljesítményükön is meglátszott. Hefler Róbert az OB értékelés pole pozíciójából várhatta a rajtot Stern Roland előtt, míg a kis házi Formula Renault-os párharcban elképesztően kicsi különbséggel Szomszéd Lali került előrébb Szabó Nikolas előtt a rajtrácson. Így a GRT-s fiuk az OB értékelésben óriási előnnyel szerezték meg a legjobb rajtpozíciókat.
Az első futamon csapaton belül nem sokat változott a sorrend, de a CEZ értékelés abszolút sorrendjéért komolyakat küzdöttek a fiuk. Hefler Robi egy nagyszerű hétvégét előre vetítve a CEZ értékelés negyedik helyén gyűjtötte be az újabb CEZ Formula Renault és OB futamgyőzelmét. Stern Roland az OB ezüstérmes helyét könyvelhette el a leintéskor. A Formula Renault-os fiuk közül nem kedvezett a szerencse Szomszéd Lalinak mikor autójáról vélhetően egy anyaghiba miatt letört a hátsó szárny, mely később félig le is szakadt, ezért kiintették a pályáról. A boxutcában a fiuk eltávolították a sérült szárnyat és Lali e nélkül tért vissza a pályára az így jóval nehezebben vezethető autóval, de komoly küzdeni akarását mutatja, hogy így is sikeresen teljesítette a futamot, célba hozta a sérült autót. Ezzel Szabó Nikolas örökölte meg az MNASZ Formula Renault Kupa futamgyőzelmét és az OB értékelés harmadik helyét.
Ahogy már említettük másnapra aztán teljesen megfordult az időjárás, óriási mennyiségű eső ömlött a pályára folyamatosan változó intenzitással. Természetesen felkerültek az esőgumik és kicsit a szokásosnál nagyobbra nőtt a feszültség és az izgalom mielőtt a vízben úszó pályára hajtottak a fiuk. Szerencsére mindenki nagyszerűen kezelte az extrém körülményeket és elsősorban arra törekedtek, hogy egy tűrhető mért kört abszolválva egyben hozzák le az autót a pályáról. Bár Hefler Robi itt is megcsillantotta azért kivételes tehetségét. Legerősebb lengyel ellenfele még túl közel volt hozzá és egy újabb gyors körre kihajtva az abszolút harmadik legjobb idővel biztosította a helyét a rajtrácson.
Aztán a versenyfutamra szerencsére némileg csillapodott az eső, így bátrabban nyomhatták a gázt a versenyzők. Hefler Robi az F3-asok erőfölénye miatt hamar elvesztette ugyan az előkelő harmadik pozíciót és a futam vége felé lengyel Formula Renault-s ellenfele is megelőzte, de Robi inkább az újabb OB futamgyőzelemre koncentrálva behozta az autót a negyedik helyen. Steren Roland nem vállalva különösebb kockázatot a biztos pontszerzésre koncentrálva az OB ezüstérmes helyén szelte át a célvonalat! Szomszéd Lali a megújult szárnyaival tényleg szárnyalt a vizes pályán és fantasztikus autózással zsebelte be az újabb MNASZ Formula Renault Kupa futamgyőzelmet és az OB bronzérmes helyet. Szabó Nikolas autójának vélhetően a végsebességével, vagy a motor erejével akadtak gondok, de így is tartani tudta a hazai Formula Renault-s második és az OB negyedik helyét.
A több mint tíz éve pályán lévő Gender Racing Team ezen a hétvégén bizony piros betűvel írt fejezetet a saját kis sporttörténelem könyvébe, hiszen még sohasem fordult elő, hogy egy-egy futam után a GRT-s versenyzők foglalják el az első három és négy helyet a Magyar bajnokság értékelésében.
Minderről persze Gender Tamás csapatfőnök és versenyzői is nagyon boldogan nyilatkoztak:
Gender Tamás csapatfőnök:
„Hát megint csak szuperlatívuszokban tudok szólni a fiukról és a csapatról! Egy ismeretlen pályán ilyen extrém körülmények között ilyen helytállással ilyen eredményeket hoztak, ez tényleg egy igazi mérföldkő volt a csapat történetében! A versenyzőim mindkét napon megtöltötték a győzelmi dobogót, fantasztikusan jól mutattak az új versenyzőruhájukban és fantasztikusan jó érzéseket kavartak a csapatfőnök szívében! Azt meg csak ismételni tudom, ahogy az eddigi évben már többször is, hogy, valami elképesztően jó érzés látni azt, ahogy az összes csapattag ilyen hatékonyan, mindent beleadva dolgozik a sikerért a maga területén! Ezt látva tényleg szerénytelenség nélkül bátran kimondom és hiszem azt, hogy ezekkel a versenyzőkkel és ezzel a csapattal még nagyon sokra vagyunk hivatottak az imádott sportágunkban! Na de most sem ülünk rá a babérjainkra, hanem nagy erőkkel készülünk a következő Slovakia Ring-i fordulóra egy kétnapos ottani tesztel! A jól ismert és szeretett pályán remélem, legalább ilyen sikeresen teljesít majd a csapat, na és azt se feledjük el, hogy ott a hazai pályán a Gender Racing színeiben áll majd rajthoz egyik idei újoncunk Szlovákia legjobb gokart és formaautó versenyzője is!”
Hefler Róbert:
„Nagyon vártam ezt a hétvégét, új volt a pálya, de a pályabejáráson már láttam előre, hogy tetszeni fog nekem. Így is lett, a pénteki teszten a mérnökeimmel, Bálinttal és Marcival nagyon jó beállításokat találtunk az autóra, amikkel jöttek is a gyors köridők. Óriási élmény volt a pályán versenyezni alig vártam az időmérőket és a futamokat. Szombaton reggel viszonylag meleg körülmények között hamar megautóztam azt az időt, ami szükséges volt a pole pozícióra és sok gumit meghagytam a futamra. Ez jó döntésnek bizonyult, hiszen egy jó rajt után nagyobb előnyt tudtam kiautózni, ami után egy jó ritmust felvéve autóztam a cél felé. A korábbi sok gumikímélés a végén kifizetődött mivel egy F3-as autóval kerültem csatába az utolsó pár körben és a viszonylag jó állapotú gumiknak köszönhetően megtartottam a pozícióm. Vasárnap pedig hatalmas esőre ébredtünk, a fiúk nagyon gyorsan átállították az autómat vizes pályára és kezdődhetett is a kvalifikáció. Az első pár körömben óvatosan próbáltam tapogatni a határokat viszont a második próbálkozásra sikerült egy nagyon erős kört összerakni. Ezzel ismét megszereztem a magyar és CEZ első helyeket. A futamon még mindig esős időben autóztunk és mivel a futam végére szinte teljesen elfogytak az esőgumik ezért a lengyel kategóriatársam megelőzött. Viszont így is elégedett voltam, mert a magyar bajnokságban így is első helyen fejeztem be a futamot és mind a két értékelésben növeltem az előnyömet, úgyhogy összességében egy nagyon pozitív hétvégét zártunk. Nagyon szépen köszönöm Gender Tamás csapatfőnöknek, hogy bizalmat szavazott újból, köszönöm a mérnökeimnek, Zámbó Bálintnak és Béres Marcinak, mert tökéletes munkát végeztek egész hétvégén és természetesen a Szüleimnek és a támogatóimnak, hogy lehetővé tették a versenyzésem.”
Stern Roland:
Ezt a hétvégét már nagyon vártam az új pálya és az új kihívás miatt! A szombati időmérőre extra motiváltan készültem és ez jól is sikerült! Egyedül a csapatársam végzett előttem mindenki mást legyőztem az OB értékelésben! A szombati versenyt óriási melegben teljesítettük, ami nagyon igénybe is vett fizikailag, azonban a végeredmény egy második hely, ami teljesen jónak mondható! Vasárnap aztán borult minden! Szó szerint beborult és monszun szerű esőzésben nyomtuk le a napot! Az előző nap végeredményével megegyező sorrend született! Aminek külön örültem, hogy ezúttal jót tudtunk versenyezni autótörés nélkül egy olyan pályán amit bar nem ismertünk, de kihoztuk belőle a maximumot mind egyéni mind csapat szinten! Grobnik nagyon jó pálya volt, de persze nem olyan jó, mint a Hungaroring amit különösen kedvelek! Most a Slovakiaring következik, amit már jól ismerek, de az új autóval ez is óriási kihívás lesz!”
Szomszéd Lali:
„Egy nehéz, de sikeres hétvégén vagyok túl mivel az első verseny nem alakult túl fényesen miután egy mechanikai hiba miatt leszakadt a hátsó szárnyam így kénytelen voltam kiállni a boxba és csak nagy hátrányban tudtam befejezni a futamot. A vasárnapi napon egész nap esett az eső így az időmérőt és a futamot is esőben kellett megkezdeni. Az időmérőn a második helyet sikerült megszereznem a kategóriámban, de egy technikai probléma miatt az utolsó helyről kellett megkezdenem a versenyt, de szerencsére onnan is sikerült nyernem a hazai Formula Renault Kupában”
Szabó Nikolas:
„Az edzések Nagyon pozitívak voltak a számomra, mivel nagyon gyorsan sikerült megtanulnom a pályát és edzésről edzésre gyorsultam pár tized másodpercet. Az első időmérő nem sikerült a legjobban, mivel feltartottak, pedig még jók voltak az abroncsaim és így két tized másodperccel lecsúsztam a pole-ról. A második időmérő vizes pályán volt és sikerült hatalmas előnnyel megnyernem. A futamok igazán nehezek voltak számomra, mivel az egyenesekben még ismeretlen okok miatt jelentős hátrányban voltam és mivel két hosszú egyenes is van a pályán, ezért nagyon nehéz dolgom volt. Kis szerencsével, de sikerült megnyernem az első futamot és a második futamot addig tudtam vezetni, amíg vizes volt a pálya. Ahogy száradt fel a pálya és kezdett számítani a gyorsaság, a végsebesség az egyenesekben, úgy fogyott el az erőm és az előnyöm és csak a második helyen tudtam célba érni. A hétvégén sikeresen növeltem a pont előnyömet a bajnokságban, úgyhogy egy pozitív hétvégét zártunk Horvátországban!”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!