Szárnyal a Tesla! - Új Model S Plaid prototípus
Légféket kapott az új prototípus. De nem azt a fajta légféket, mint ami a teherautókon található. Egy aktív fékszárny segítségével az áramló levegő fékezi az autót.
Láthattunk már más gyártóknál is hasonló megoldást, úgyhogy nem újkeletű az aktív fékszárny. A Tesla most új irányvonalat vett a fejlesztések terén. Eddig a Model S Plaid+-on volt a fókusz, de annak a fejlesztését idén nyáron visszavonták. A Tesla legnagyobb hatótávolságú modellje lett volna 837 km-es hatótával, új generációs 4680-as akkumulátorcellákkal. A Nürburgring Nordschleife szakaszán kapták lencsevégre az új fejlesztést, amin nem akartak eltakarni semmit sem. Észrevehető, hogy az első lökhárítót módosították, amit ráadásul megspékelték egy diffúzorral. Kerámia fékeket is kapott és ami a leglátványosabb, az az aktív fékszárny. Valamivel lentebb is került a hasmagasság, így minden jel arra utal, hogy egy igazi sport szedánt szeretnének alkotni. Ehhez pedig minden adott! Az első diffúzornak és az aktív szárnynak köszönhetően brutális leszorító erőt képesek generálni. Nem beszélve az elektromos autókra jellemző alacsony súlypontról, ami még lejjebb került ennél a prototípusnál. Szürreális élmény lehet vele egy versenypályán autózni. Úgy beletapad a kanyarokba mintha oda lenne varrva. Megálláskor sem kell félni, mivel az aktív szárnynak kettős szerepe van, nem csak lassítja az autót, de még leszorító erőt is generál, amelynek köszönhetően a kerámia fékek maximálisan kihasználhatóak.
A hajtásláncról még nem is esett szó, de sajnos a karosszéria alá nem láthatunk be. Az alap Plaid S (1020 lóerő, 1450 Nm) teljesítményéből kiindulva is több mint elég ereje van az autónak, hogy a legjobb köridőket menje bármelyik pályán.
Ezen új fejlesztés közúton nem igazán használható ki, így elég nagy a valószínűsége, hogyha gyártásba kerül, nem ebből fog készülni a legtöbb. Bár a Tesla mindig meglepetésekkel szolgál, úgyhogy ez sem elképzelhetetlen dolog.Működés közben az alábbi videóban láthatjuk:
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!