Szebb, divatosabb, drágább – Nissan Juke DIG-T N-Design
Kétségkívül az új Nissan Juke minden pontján igényesebb, minőségibb és szebb lett, mint elődje. Bár karakterében megegyezik az első generáció formai jegyeivel, de vonalvezetése már nem annyira formabontó, kevésbé megbotránkoztató. Az is lehet persze, hogy a világ felnőtt ahhoz a formatervhez, amelyet a japán/francia autóóriás 2009-ben megálmodott.
A Nissan kategóriát, életérzést teremtett az autógyártásban. A Juke ennek az iskolapéldája. Ha funkcionalitást keres vagy keresett valaki, akkor egészen biztos, hogy nem a Juke árlistáját kezdi molyolni. A Juke azoknak készül, akik számára az autózás élményt is kell, hogy jelentsen. Akik el tudják fogadni, hogy a formai elemek, játékok miatt kompromisszumokat kell kötni az utas és a csomagtérben. Cserébe viszont a szürke hétköznapok színessé válnak. A crossover kategória egyik jeles csillaga lett így a Juke. Személy szerint én nem vagyok oda az ilyen építésű autókért, de el kell, hogy fogadjam, hogy már az első Juke is mutatós kocsi lett, a mostani pedig kifejezetten szép formával rendelkezik.
A Renault Capturrel és Clioval azonos platformon futó új Juke egy teljesen új, továbbra is egyedi elsőrészt kapott. A korábbi szarvacskaként a motorháztetőről felfelé kíváncsiskodó nappali fény lejjebb került, de a kerek fényszórók továbbra is megmaradtak. Fajsúlyos króm keretbe került a Nissan logó, nagyon messziről sem téveszthető össze más márkával.
A tetősík továbbra is különleges, lefelé hajló, melynek végére egy beépített hátsó spoiler is került. Ahogy a mostani divat esetében elvárt, kéttónusú fényezés is elérhető. Így kapott a tesztautónk fekete-piros fényezést. A hátsó lámpa jóval visszafogottabb lett, már-már azt is mondhatnám rá, hogy unalmas a többi részlethez, vagy éppen az elődmodellhez képest.
Az autó méretéhez képest hatalmas, 19” -os kerekek és a fölöttük körbefutó műanyag sárvédőcsík vizuálisan is nagyot emel a városi terepjárón. Természetesen terepes képességeit senkinek sincs eszében tesztelni, de arra biztosan alkalmas, hogy megbirkózzon a padkákkal, kátyúkkal. Futóműve keménynek mondható, így a nagy kerekek, vékony gumik inkább rontanak a vezetési élményen. Így magas felszereltséghez járó tényleg gyönyörűséges mintázatú kerekeknek nem csak pénztárca, hanem rázósság szempontjából is ára van.
A kézzelfogható minőségi fejlődés a Juke belső terében fedezhető fel leginkább. Az N-Design felszereltséghez járó bőrözött üléseken kívül Alcantarával burkoltak le számos felületet, amely a vezetőt és utasait körbeveszi. Nagyon egyedivé teszi a Bose hifi rendszer hangzását, hogy az ülések fejtámlájába is integráltak hangfalakat. Azonkívül, hogy jól szól, meglehetősen menőn is néznek ki így az ülések. A bőrözött kormány jó fogású, alsó íve lecsapott, hogy sportos érzést keltsen. A gombok, a kezelőfelület jól átlátható csoportokat alkotnak.
A középkonzolon 8” -es érintőképernyő segítségével állíthatunk be minden funkciót. A Nissan menürendszere könnyen kezelhető, logikus a felépítése és természetesen a telefonunkat is ki tudjuk rá tükrözni.
A hátsó ülések szintén kényelmesek, a térérzet a lecsapott tető és a sötét tónus miatt viszont elég szűkös, inkább 2 fő számára ideális, mint három számára.
A csomagtér 422 literes és két szintű a pakolási lehetőség az állítható padlólap miatt. Kifejezetten tágas, széles a bepakolási lehetőség.
A Nissan Juke meghajtásáért egy 999cm3- es háromhengeres turbómotor gondoskodik 117 lóerős teljesítménnyel és 200Nm maximális nyomatékkal. A motorhoz a tesztautónk esetében egy 6 fokozatú manuális váltó csatlakozott. Váltóútja rövid, kényelmesen kapcsolható, jól illenek a motor karakterisztikájához az egyes fokozatok áttételei. Nem tudom azt mondani, hogy ez a teljesítmény sportautóvá vagy legalább sportos autóvá teszi Juke-ot. Átlagos használatra viszont ideális a valószínűleg környezetvédelmi normák miatt űrtartalmát tekintve szerényke turbómotor. A váltókapcsoló mögött azért találunk egy vezetési stílus kapcsolót, amelyet ECO/Standard és Sport módozatok között válthatunk. Jelentős különbséget nem lehet tapasztalni az egyes fokozatok között, de azért a hangzást, érzést mindenképpen megkapjuk az egyes változatoktól. Fogyasztását tekintve a Juke nem volt kifejezetten spártai. A nálunk töltött időszak alatt valamivel 8 liter fölött fogyasztott vegyes használat mellett. Ez a mérete alapján mindenképpen soknak mondható.
A Juke megmaradt egyedinek, de a második generáció konszolidáltabb megjelenést nyújt, minőségibb belső térrel. Sajnos ezzel párhuzamosan az árcédulán is látható egy komoly változás, hiszen a 6,5 millió forintról induló kínálat a magasabb felszereltség esetén, főleg, ha pár opciót is választunk, akkor gyorsan eljut akár 9 millió forintig. Ez pedig már egy magasabb méretkategória árszintje.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!