Székesfehérvár Rali - Murvás versennyel rajtol hétvégén a Magyar Országos Rali Bajnokság
Turán Frici és Farnadi Ági március 31. és április 2. között a murvás Székesfehérvár Ralin áll először rajthoz a megújult designban tündöklő, teljesen újjáépített Volkswagen Polo GTI R5 versenyautóval.
"Örülök, hogy murvás versennyel indul a szezon, a Polo futóműve murvára termett, és ilyen körülmények között rendszerint remek tempót tudunk autózni. Persze ez nehézség is, ugyanis a murvás pályák erősen igénybe veszik a technikát, így ebből a szempontból nem a legszerencsésebb egy vadonatúj autóval ezen a terepen kezdeni az idényt, de optimistán várjuk a Székesfehérvár Ralit. Túl vagyunk a teszten, úgy érezzük, az utolsó rozsdafoltokat is lerúgtuk magunkról, amik tavaly keletkeztek. A Polo az ózdi balesetet követően teljesen megújult, a csapat fantasztikus munkát végzett" - kezdi Turán Frici.
"Az ózdi bukás után most ültünk először autóba, szerencsére bizalmatlanságnak nyoma sem volt, úgy teszteltünk, mintha mi sem történt volna. Többféle gumit kipróbáltunk, felázott a pálya, a hó is szemerkélt és a szél is erős volt, így változatos időjárási körülmények között tesztelhettünk. Jó volt érezni, hogy egyből visszajött a régi ritmus, Székesfehérvár egyébként is közel áll a szívemhez, a hazai pályák etalonja, így nagyon várom a rajt pillanatát" - folytatja Ági.
"Szeretnénk a pénteki és szombati pályabejárás alkalmával egy pontos, precíz itinert készíteni, hogy a versenyen ki tudjuk autózni magunkból a maximumot. A pályák részben újak lesznek számunkra, ami mindig izgalmas kihívást jelent. A rendező is kitett magáért, ugyanis az ismerős szakaszokat is megvariálta. Motiváltak vagyunk és várjuk, hogy a városi szuperspeciálon a nézőkkel is testközelből találkozhassunk" - zárja Frici.
A versenyzőknek a két nap alatt összesen 10 gyorsasági szakaszt és közel 128 kilométert kell teljesíteniük. A Székesfehérvár Rali április 1-jén négy szakasszal kezdődik meg, Királyszentistvánon és a Kislőtéren is kétszer lesz látható a mezőny, a napot pedig egy 1,6 km-es városi szuperspeciál zárja, amelynek eredménye nem számít bele a versenybe. A murvás verseny második napján Várpalota, Tés és Iszka szerepel kétszer a programban.
Forrás: Just Creative
Fotók: MK Racing Photography
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!