TOYOTA GAZOO Racing: mi ez ha nem aranykor?
Ha valaminek az aranykoráról esik szó, akkor legtöbbször nosztalgikus hangulatban emlegetünk fel egy letűnt, szebb, dicsőbb időszakot, ritka az amikor ezt a jelenben éljük meg és tudatosul is bennünk. Valami hasonlót élhetnek meg napjainkban a TOYOTA GAZOO Racing mérnökei és pilótái
Akiknek mostani mindennapjai a motorsport történetének legszebb lapjaira kívánkoznak.
A Toyota nem csupán a világ legzöldebb, egyben legnagyobb és nem utolsósorban legnyereségesebb autógyártója, amely a koronavírus jelentette kihívások során is még tovább erősítette pozícióját, de mindezeken túl a jövő technológiáinak legkeményebb fejlesztőműhelyének tekintett motorsportok tekintetében sem igen akad kihívóra. A világszinten három legrangosabbnak tartott motorsport sorozatból (WRC, WEC, Forma-1) kettőben, a később az utcai autókban visszaköszönő technológiák tekintetében legrelevánsabbnak tekintett Rally Világbajnokságban (WRC) és Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) a Toyota gyakorlatilag sorra nyerte a konstruktőri és/vagy egyéni világbajnoki címeket. És bár a japán autógyártó a Forma-1-ben jelenleg nem képviselteti magát, van még egy legendás verseny, ami világszerte milliók képzeletét ragadja meg, ez pedig nem más mint a Dakar, ahol a Toyotának 2019-ben sikerült elhoznia az első helyet, 2020-ban és 2021-ben pedig éppen csak lemaradt a dobogó legfelső fokáról.
A lendület pedig tovább tart: a 2018-as kontruktőri és 2019-es és 2020-as egyéni világbajnoki cím után a Rally Világbajnokság 2021-es idényében a Toyota 5 futam után élen áll a pilóták versenyében (igazából az első két helyen Toyota pilóta áll) és a gyártók versenyében egyaránt, méghozzá tetemes előnnyel. A legutóbbi futamon, a Szardínia Rallyn ráadásul a japán márka idén a negyedik alkalommal ismét dupla dobogóval végzett: az első és második helyen is a Toyota Yaris WRC élt célba.
Ha ez nem volna elég a TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló a Hosszútávú Világbajnokság 2021-es idényében is élen áll, mind a pilóták (az első két helyen Toyota pilóták állnak), mind a konstruktőrök mezőnyében. A Toyota ugyanis múlt hétvégén hibátlan szerepléssel és kettős győzelemmel ünnepelte 100. világbajnoki futamát az új GR010 HYBRID Hypercar autókkal a 8 órás Portimao versenyen Portugáliában.
Hogy minek tudható be ez a páratlan sikersorozat? Kétségkívül sokt tényező együttes eredményne, ám valószínűleg meghatározó szerepet játszik benne az, hogy a Toyota egy versenyistállóban, a TOYOTA GAZOO Racingben fogta össze valamennyi motorsport tevékenységének koordinálását, amelyben a világ legjobbjai között számon tartott mérnökök és pilóták dolgoznak együtt a márka sikereiért.
Munkájuk gyümölcséből azonban a Toyota és az autórajongók nem csupán a versenypályákon profitálnak: azon túl, hogy a motorsportban a legextrémebb körülmények között tesztelt forradalmi technológiák és műszaki megoldások idővel köztudottan utat találnak a közúti autókba is, a TOYOTA GAZOO Racing dedikáltan is felel több sportautó fejlesztéséért: ilyen volt a limitált darabszámú Yaris GRMN, vagy épp az ugyancsak korlátozott számban elérhető, a Toyota új WRC autójának homologizációs alapjául szolgáló GR Yaris (amelyet sokan már most minden idők egyik legjobb ’hot-hatch’-ének tartanak), és persze a 17 év után feltámadó GR Supra. A hírek szerint pedig további meglepetések is vannak még a versenyistálló tarsolyában, ezek közül az egyik első a hamarosan érkező 1000 lóerős GR Super Sport lehet.
Az autórajongók érdekében tehát remélhetőleg még sokáig tart majd a Toyota sikersorozata a versenypályákon, hiszen a gyártó motorsport aranykora a jelek szerint az utcai sportautók történetének legszebb lapjaira kívánkozó modellekkel ajándékozza az autózás szerelmeseit.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!