Te hova mennél vele? Rusak K-széria
"Kormányzati és vállalati problémák megoldására" írja a hivatalos weboldal. Azt hiszem ez mindent elárul. Igazi orosz kétéltű problémamegoldó.
A korábban 1 járműből álló Rusak termékkínálata kibővült. Így, az eddigi 3.5 tonnás lánctalpas terepes kisgép mellé jött egy még komolyabb és nagyobb össztömegű gumikerekes széria. A vállalat 2005 óta létezik. Viszonylag friss gépjárműgyártónak mondható, így amit ennyi idő alatt letettek az asztalra az becsülendő. Az oroszoknak több ilyen speciális gépjárműgyártója is létezik, de személyes véleményem szerint ez az egyik legkiemelkedőbb.
A termékkínálat igen széles, kezdve a személyszállítástól a speciális mentő/felderítő járművekig. Így ha túl nagy a 4 tengelyes akkor ott van a 3 tengelyes és ha valami még kisebbre van szükség akkor létezik 2 tengelyes kivitel is. Rengeteg különféle felépítéssel és felépítménnyel rendelhető, ezáltal széles körben használható. Ennek köszönhetően a Rusak K szériája nem szűkül le egy piaci szegmensre. A modellnév elég egyértelműen jelöli, hogy hány kerekes verzióról van szó (K-8 / K-6 / K-4). A lentebbi képeken látható pár variáns, de persze ez még millióféleképp kombinálható. Négyféle össztömegű változata van: 2 tengelyesek 4,5 tonna, a 3 tengelyes 6,5 tonna, míg a 4 tengelyes 9 tonna.
Ennek a gépnek nincsenek évszakok. Nem számít. ha esik vagy fúj, legyen bármilyen viszontagságos is a helyzet, ez elmegy és átmegy mindenen. A jármű úgy lett megalkotva, hogy -50 és +50 fokban is egyaránt üzemképes legyen. Ebben segíti a 2.8 literes Cummins dízelmotor és bizonyos esetekben elektromotor is, ha úgy rendelik, mivel létezik hybrid változat is. A motor közel 150 lóerőt tud, amihez a Cummins oldala szerint 280-360 Nm nyomaték társul. Ez így elsőre nem tűnik túl izmosnak ekkora testhez, de minden az áttételen múlik.
Agylehajtásos áttétellel szerelnek minden modellt, 5 sebességes kéziváltóval társítva. A két első tengely kormányzott, értelemszerűen a 2 tengelyesnél csak az első, illetve minden verziónál az összes tengely hajtott. Az első terepszög 30°-os, rámpaszög a tengelyek függvényében változik, míg a hátsó terepszög 35°-os. A hajtásláncnak és terepszögnek köszönhetően egy vérbeli terepes gép született, ami földön 60 km/h maximum sebességgel és mivel egy kétéltű gép, így vízen 4 csomóval (7,5 km/h) képes haladni.
Az árat tekintve, a legolcsóbb 2 tengelyes változat 4,7 millió Rubeltől indul, ami átszámítva nagyjából 18 millió forint és a legdrágább 4 tengelyes 8,5 millió Rubel körül tetőzik, ami 33 millió forint. Ezekkel az árakkal és képességekkel igen ígéretesnek indul és biztosan nagy kereslet lesz rá olyan helyeken, ahol a terep megkívánja az efféle gépeket. Ha éppen nem magáncélú feladatra szánják, akkor is inkább szórakoztató lesz vele a munka mintsem unalmas.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!