Terepes Moszkvics a 60-as évek derekáról.
Kényelem és komoly terepjáró képesség? Ez nem igazán fért össze akkoriban, de a Moszkvics-410N ezt tudta!
Elsőre talán nem tűnik gyárinak, de ez bizony az. Hasmagassága 430 miliméter, ami mutatja, hogy nem egy korai SUV féleség született. Ez tényleg kemény szovjet földre szánták. Lényegében véve az összkerekes Moszkvics 402 és a 410-es gyermeke. A beszállás nem a legegyszerűbb, mivel kicsi az ajtónyílás, magas a hasmagasság és nincs fellépő. De amint sikerült beülnünk, igazi kényelem fogad. A 402-esben megszokott puha „fotel”, analóg óracsoport és a kornak megfelelő hangulat garantálja az életérzést.
Az első üléssor sajnos nem állítható könnyedén, 2 darab szárnyas anya fogja és ezek kicsavarását követően tudjuk előrébb vagy hátrébb rakni. Viszont a háttámlát lehet teljesen vízszintesbe állítani, de a két állást között nincsen átmenet.
A motor nem egy vérszomjas fenevad, mivel csak 1,4 literes soros négyhengeres, ami a korai 410-estől eltérően nem 35, hanem 45 lóerős. Ezt a teljesítményt egy 4 sebességes felezővel állított manuális váltón keresztül juttatja el a hajtásrendszer a 4 kerékig.Gond nélkül áthalad, szinte bármilyen mély nyomvályún, legyen az akár kereszt irányban előtte. Teljesen megfelelt a célnak akkoriban is és ma is megállná a helyét. Csupán a teljesítménye az, amit negatívumként lehet felsorolni, mivel a nyomatéka is csupán 90 Nm. De mint tudjuk, ezeknél a járműveknél nem a teljesítmény számít, hanem a jó áttételezés. Aminek köszönhetően a Moszkvics 410N egy igazi kemény fiú.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!