Tisztelgés az ikon előtt - érkezik a limitált 30. jubileumi Fat Boy
A Harley-Davidson egy ikon előtt hajt fejet a 30. jubileumi Fat Boy modellel. A sötét tónusú fényezéssel és bronz kiemelésekkel ellátott, koromfekete Milwaukee-Eight 114 motorblokkal szerelt motorból mindössze 2500 példány készül, a sorszámokat a modellek üzemanyagtartály konzoljára szerelt táblán találjuk.
30. jubileumi Fat Boy
A 30. jubileumi Fat Boy az eredeti modell által bejárt három évtizedes diadalmas életút előtt tiszteleg. A motorkerékpár merész újraértelmezését a sötét tónusú fényezések és a Vivid Black szín teszi különlegessé. A mart felületű öntött alumínium Lakester kerekeket Satin Black fényezéssel látták el.
A koromfekete Milwaukee-Eight 114 motorblokk szelepfedele fényes fekete, amelynek bronz tónusú írás ad megfelelő hangsúlyt az alsó szelepfedeleken és a gyújtásfedélen. A kipufogó Black Onyx fényezést kapott: ez egy gőzzel történő fizikai réteg-előállítási fényezés, amelyhez a fényes hatást az alatta lévő krómréteg adja. A karakterisztikus sötét tónusú megjelenést a Vivid Black fényszóróburkolat, kormány és lábtartók teszik teljessé. Az új bronz-tónusú benzintank-logó jól illik a fekete fényezéshez és más bronz díszítéshez.
A 2018 óta gyártott Harley-Davidson Softail családból kiindulva a Fat Boy egy ikont értelmez újra teljesítmény és megjelenés szempontjából egyaránt. A Fat Boy masszív első futóművén a csúcsdíszt egy új formatervezésű burkolattal ellátott LED fényszóró jelenti. A Lakester alumínium tárcsakerekek alátámasztják a Fat Boy stílusjegyeit. A 160mm-es első gumit egy 240mm-es hátsó gumi ellensúlyozza.
A Softail alap és a felfüggesztés együtt egy szilárd, mégis könnyű vázat alkotnak, amely a legigényesebb cruiser motorosok elvárásainak is messzemenően eleget tevő mozgékonyságot és teljesítményt biztosítanak. A központi hátsó lengéscsillapító megőrzi a Softail váz jellegzetes hard tail vonalait, egyenletes úttartást és kimagasló menetdinamikát biztosít. A hidraulikus előfeszítés egyszerűen egy ülés alatti tekerőgomb elfordításával állítható, amely a motorozási élményt és a menetdinamikát pillanatok alatt a motoros súlyához szabályozza.
A legnagyobb teljesítményt nyújtó Milwaukee-Eight 114 V-Twin motorblokk inspiráló erővel és klasszikus megjelenéssel, hanggal és érzettel tölti fel a motorkerékpárt. A kettős kiegyenlítőtengely csökkenti az üresjárati elsődleges vibrációt.
Egy új ikon születik
Az 1989-ben 1990-es modellként bevezetetett eredeti Fat Boyt a Harley-Davidson legendás formatervezői, Willie G. Davidson és Louie Netz tervezték, akik a friss, modern megjelenést kombinálták a klasszikus Harley-Davidson stílusjegyekkel. Az „egy darab fából faragott” jelleg eléréséhez a motorkerékpárt egyszínű Fine Silver Metallic fényezéssel látták el, valamint egy ehhez passzoló porfesték-bevonatos vázzal, és alumínium öntvénykerekekkel, amely a Fat Boy modell meghatározó jellegzetességét adta. A szárnyas tank logót maga Davidson tervezte, amely azóta a Fat Boy modell elválaszthatatlan részévé vált.
A modell a „Terminátor 2: Az ítélet napja” című filmbéli 1991-es szereplése folytán a popkultúra részévé vált, amikor Arnold Schwarzenegger egy Fat Boy motorkerékpáron húz végig Los Angelesen a drámai üldözéses jelenetben.
A névről
Kizárólag a Harley-Davidsonnak van elég önbizalma ahhoz, hogy egy modellt Fat Boynak (kövér fiúnak) nevezzen el. A történet a következő, Willie G. Davidson „A Harley-Davidson 100 éve” című könyvében olvasható vallomása szerint:
Bizonyára érdekel benneteket, hogyan jöttünk elő a „Fat Boy” név ötletével, és erről számtalan mesét hallottam már, amelyek közül nagyrészt egyik sem felel meg a valóságnak. Az igazi történet a következő: nehéz olyan neveket találni, amelyek az utcán is népszerűek tudnak maradni. Mindig fel kell tennünk magunknak a kérdést: „Milyen nevet ragasztanak majd rá az utcán?”, és abból kell kiindulni. Valami szokatlant kerestünk, és talán valami olyat, ami egy kissé szabadszájú, hiszen milyen menő az, ha a néha a saját termékedből gúnyt tudsz űzni. Bennem, és számos más bennfentesben, akik látták a modellt, olyan „vaskos”, „kövér” érzetet keltett. Így a marketingesek előálltak a „Fat Boy” ötlettel – és az utca átvette ezt az elnevezést.
A Fat Boy modellt rendszeresen újabb és újabb stílusjegyekkel látták el 2018-ig, amikor is egy vadonatúj Fat Boy gördült ki a gyárból a megújított Softail vázzal és a Milwaukee-Eight motorblokkal.
„A Fat Boy megjelenésének, arányainak és vonalainak a kiinduló alapja egy 1949-es Hydra-Glide motorkerékpár volt, amelyet a motorosok új generációja számára modern formába hoztunk” – magyarázza Brad Richards, a Harley-Davidson stílusért és dizájnért felelős alelnöke. „A motorosok oda voltak a háború utáni dizájnért, de a modern időkre jellemző ipari megjelenés tiszta egyszerűsége is elvarázsolta őket. A 2018-as széria mindezeket az elemeket hűen megragadta. A mostani, 30. jubileumi modellel valami nagyon különlegeset szerettünk volna alkotni, így hát a motorosok sötétebb árnyalatok iránti vonzódására apelláltunk, illetve limitált kiadású stratégiát választottunk a motorkerékpár igazán különlegessé és exkluzívvá tételéhez.”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!