További változatokkal bővül az új Mercedes-Benz GLC kínálata
A népszerű SUV modell két új plug-in hibrid és egy új dízel verzióban is rendelhető
„Minden eddiginél felvillanyozóbb”: az új Mercedes-Benz GLC kizárólag hibrid hajtáslánccal érhető el. A márka sikeres SUV családjának kínálatát két új plug-in hibrid modellel bővíti ki: a GLC 300 e 4MATIC (alapár: 28.040.000 forint) és a GLC 400 e 4MATIC (alapár: 29.224.000 forint). Ez év decemberétől érkezik melléjük a GLC 300d 4MATIC, amelyet a későbbiekben egy újabb mild hibrid variáns követ. Emellett az új GLC már július óta rendelhető háromféle mild hibrid hajtáslánccal – a belépőt a 21.541.000 forinttól elérhető GLC 200 4MATIC jelenti. Az impozáns motorkínálatot 2023 tavaszától tovább bővíti a dízelmotoros plug-in hibrid verzió, a GLC 300 de 4MATIC.
Az új MercedesBenz GLC hűséges maradt a márka modern, sportos luxusról szóló alapelveihez: a teljes mértékben megújult modell a formatervezés és a technológia tökéletes harmóniáját kínálja sportos teljesítménnyel, fokozott kényelemmel és dinamizmussal karöltve. A hatékonyságról sem feledkezik meg: az új GLC teljes motorkínálata a hibrid technológiára támaszkodik. A négyhengeres benzin- és dízelmotorokból álló kínálat mindegyik tagja elektromos rásegítést kap. A mild hibrid modellek második generációs, integrált indítómotor-generátorral rendelkeznek. A legerősebb dízelmotor 269 lóerős teljesítményét és 550 Nm nyomatékát további 23 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal fokozza az elektromos rásegítés.
A plug-in hibridek összteljesítménye a 136 lóerős elektromotorokkal eléri a 381 lóerőt, maximális forgatónyomatékuk pedig a 750 Nm-t. A WLTP ciklus szerinti akár 130 kilométeres elektromos hatótávuknak köszönhetően képesek a legtöbb hétköznapi utat tisztán elektromos hajtással megtenni. A továbbfejlesztett hibrid vezérlés az útvonal legmegfelelőbb részein használja az elektromos hajtást, optimális hatékonyságot kínálva. Például a lakott területen történő közlekedés során a GLC az elektromos hajtást részesíti előnyben. Az új offroad menetprogramnak köszönhetően a GLC még nehéz tereppel is képes megküzdeni a belső égésű motor használata nélkül.
Minden plug-in hibrid modell alapfelszereltségként 11 kW-os AC fedélzeti töltővel rendelkezik, amelynek segítségével az autó tölthető nyilvános töltőállomásokon és a háromfázisú fali töltőről is. Az opcionális 60 kW-os DC gyorstöltő pedig még sokoldalúbb használatot biztosít, a töltést pedig a Mercedes me Charge széles töltőhálózata teszi kényelmessé. Európában mintegy 300.000 töltőpont érhető el a program keretében, amelyek a használat függvényében személyre szabott tarifákkal vehetők igénybe. A könnyű, átlátható és egységes rendszer sok helyen exkluzív, kedvezményes árakkal könnyíti meg a nyilvános töltést, a megfelelő hely megtalálásához pedig a Mercedes me Appot is használhatjuk. A Mercedes-Benz hatótávolság szimulátora segíti az ügyfeleket, hogy egyszerűen megismerhessék azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják a tényleges elektromos hatótávot az adott felhasználás során.
A plug-in hibrid hajtáslánc egyik lelkét a 136 lóerős teljesítményre képes elektromotor adja, amelynek 440 Nm-es forgatónyomatéka már indulástól elérhető, kimagasló dinamikát és reakcióidőket biztosítva. A modell akár 140 km/h-s sebességgel is közlekedhet tisztán elektromos hajtással. A továbbfejlesztett fékrásegítő helyzettől függően rugalmasan és észrevétlenül vált a rekuperációs lassítás és a hidraulikus fékezés között, biztosítva a lehető legnagyobb mértékű energia-visszanyerést. Az akár 100 kW-os rekuperációs teljesítmény hatékony közlekedést, illetve a hidraulikus fékrendszer különösen hosszú élettartamát szavatolja.
A plug-in hibrid modellek nagyfeszültségű akkumulátorát a Mercedes-Benz házon belül fejlesztette ki, bruttó kapacitása 31,2 kWh. A lemerült akkumulátor teljes feltöltése körülbelül 30 percig tart az opcionális 60 kW-os DC gyorstöltő segítségével.
A műszaki adatok áttekintése:
GLC 300 e 4MATIC |
GLC 400 e 4MATIC |
GLC 300 d 4MATIC* |
GLC 300 de 4MATIC** |
||
Benzinmotor |
Dízelmotor |
||||
Hengerűrtartalom |
cm3 |
1999 |
1999 |
1993 |
1993 |
Maximális teljesítmény (belső égésű motor) |
kW/lóerő |
150/204 |
185/252 |
198/269 |
145/197 |
hozzá tartozó fordulatszám |
1/perc |
6100 |
5800 |
4200 |
3600 |
Maximális forgatónyomaték (belső égésű motor) |
Nm |
320 |
400 |
550 |
440 |
hozzá tartozó fordulatszám |
1/perc |
2000-4000 |
2000-3200 |
1800-2200 |
1800-2800 |
Maximális teljesítmény (elektromotor) |
kW/ lóerő |
100/136 |
100/136 |
- |
100/136 |
Elektromos rásegítés |
kW/lóerő |
- |
- |
17/23 |
- |
Maximális forgatónyomaték (elektromotor) |
Nm |
440 |
440 |
- |
440 |
Rendszerteljesítmény |
kW/lóerő |
230/313 |
280/381 |
- |
245/335 |
Rendszernyomaték |
Nm |
550 |
650 |
- |
750 |
Akkumulátor bruttó kapacitása |
kWh |
31,2 |
31,2 |
- |
31,2 |
Végsebesség |
km/h |
218 |
237 |
243 |
217 |
Végsebesség elektromos hajtással |
km/h |
140 |
140 |
- |
140 |
Gyorsulás, 0-100 km/h |
mp |
6,7 |
5,6 |
6,3 |
6,4 |
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP) |
l/100 km |
- |
- |
5,6-6,2 |
- |
Kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott (WLTP) |
l/100 km |
0,5-0,6 |
0,5-0,6 |
- |
0,4-0,5 |
Kombinált CO2-kibocsátás (WLTP) |
g/km |
- |
- |
146-163 |
- |
Kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott (WLTP) |
g/km |
12-15 |
12-15 |
- |
10-14 |
Kombinált áramfogyasztás, súlyozott (WLTP) |
kWh/100 km |
20,4-22,5 |
20,4-22,5 |
- |
20,5-22,9 |
Tisztán elektromos hatótávolság (városi) (WLTP) |
km |
119-130 |
119-130 |
- |
112-128 |
* 2022 decemberétől
** 2023 tavasztától várható
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!