Trónfosztás – 2022 autó eladási adatai Európában
Elkészültek a 2022-es statisztikák az európai autó eladásokról, amelynek adataiból rengeteg fontos információ derül ki. Ebből talán a két legfontosabb, hogy 1985 óta ilyen alacsony értékesítési darabszámmal nem találkoztunk – 11,31 millió eladott gépjármű, valamint, hogy a 2007 óta legnépszerűbb modell a VW Golf lekerült a dobogó legelső fokáról és egészen az ötödik helyig csúszott vissza, átadva helyét a Peugeot 208-nak.
Egyértelműen kiderül, hogy a vásárlók az alacsonyabb árfekvésű járművek felé fordultak. Ez lehet az egyik oka annak, hogy a Golf háttérbe szorult. Persze a COVID-19, az ukrán háború és ezek következményeként az alkatrészellátás akadozása miatt a tavalyi évben jelentősen felborult a piac. Talán a 2022-es év volt az első, ahol már „megszokottá lett”, hogy elmúlt az a világ, hogy 2-3 hónapos szállítási határidővel megkaphatja a vevő az autóját. A készlet még nagyobb értékké lett és ezt a helyzetet, valamint az árérzékenységet kihasználva a kínai gyártók előre törése is megfigyelhető volt.
Fontos kiemelni, hogy a Toyota is előrelépett és a Volkswagen után a második legnagyobb autógyárrá vált az európai piacon. Sikerét a motorkínálatának, amely szinte kizárólag hybrid motorokból áll, és a Yaris Crossnak köszönheti, amely egycsapásra az egyik legsikeresebb kiskategóriás SUV lett.
A Tesla tovább növelte részesedést és a 18. helyre került az eladási listában, olyan márkákat maga mögött hagyva, mint a Seat, Mazda vagy éppen a Suzuki. A tisztán elektromos modelleket gyártó cég sikerének kulcsa a Model Y, amely értékesítésének az első teljes éve tavalyi év volt. Ez a típus lett a legnagyobb számban értékesített elektromos autó 2022-ben.
A másik fontos változás a már említett kínai márkák megjelenése. Ezek közül kiemelném az MG-t, amelynek bevezetése hazánkban a tavalyi év második felében kezdődött. Ez a márka lett 2022 legsikeresebb kínai márkája, de számos egyéb márkákat is láthatunk a sorban hasonló nagy és erőteljes növekedéssel. Előre vetíti ez a változás azt, hogy komolyan kell számolnunk ezekkel a számunkra új márkákkal.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!