ÚJ KORSZAKBA LÉP A RANGE ROVER: MEGKEZDŐDÖTT A RANGE ROVER ELECTRIC PROTOTÍPUSÁNAK TESZTELÉSI FÁZISA, ÉS EZZEL MEGNYÍLT A VÁRÓLISTA A MODELLRE
Az új Range Rover Electric fejlesztése, amelyhez kapcsolódóan minden eddigi típusánál több szabadalmat jegyeztetett be a Range Rover, belépett a tesztelés fázisába. Ennek során a prototípusoknak minden idők egyik legszigorúbb, legaprólékosabb validálási programján kell helyt állniuk a szélsőséges hőmérsékleti viszonyoktól kezdve az összes elképzelhető időjárási és terepkörülményekig, beleértve az akár 850 mm-es gázlómélység ellenőrzését A mérnökök feladata, hogy minden idők legcsendesebb, legkifinomultabb Range Rover modelljét alkossák meg. Ezt támogatja az egyedülálló, aktív menetzaj-csillapítás, az egyedi hangdizájn, valamint az elektromos architektúrából adódó utaskomfort, amelyek együtt meghitt, pihentető, prémium utazási élményt kínálnak Az akkumulátorokat és az elektromos hajtómodulokat (EDU) a JLR új elektromos hajtásláncokat gyártó központjában, az egyesült királyságbeli Wolverhamptonban fogják összeszerelni A rugalmas, moduláris, hosszmotoros architektúrára (MLA) épülő Range Rover Electric a jelenleg is forgalmazott mild hybrid és plug-in elektromos hybrid Range Rover típusokkal együtt készül majd az Egyesült Királyságban, a vállalat solihulli üzemében, ahol 70 millió angol font értékű beruházással egy új alvázgyártó üzemet hoz létre a gyár
2023. december 13., Budapest: Habár a modell hivatalosan még nem rendelhető, a Range Rover a mai napon megnyitotta a várva várt Range Rover Electric várólistáját.
Geraldine Ingham, a Range Rover ügyvezető igazgatója: „A legújabb generációs Range Rover 2021-ben került forgalomba, és minden eddiginél kívánatosabbnak bizonyult. A márka 53 éves történetében egyetlen modellünk iránt sem volt még ilyen nagy a globális érdeklődés. Ez a soha nem tapasztalt sikertörténet arra késztetett bennünket, hogy létrehozzunk egy hivatalos várólistát, amelyre feliratkozva reménybeli ügyfeleink az elsők között adhatják majd le előrendelésüket napjaink leginkább várt, új Range Rover típusára. Új korszak kezdődik a Range Rover márka életében: az eredeti prémium szabadidőjármű immár tisztán elektromos modellként is elérhető.”
A Range Rover modern prémium villamosítási programjának következő fejezetét megtestesítő újdonság a márka első, tisztán elektromos modelljeként soha nem látott magasságokba emeli a Range Rover modern prémium szolgáltatásait. Emblematikus formaterve megőrizte karakteres, határozottan brit jellegét, ugyanakkor kiemelkedő menet- és terepképességei, valamint vontatást, gázlón átkelést és terephasználatot támogató technológiái minden más prémium szabadidőjárművet túlszárnyalnak.
Thomas Müller, a JLR termékfejlesztésért felelős vezérigazgatója: „Határozott léptekkel haladunk kitűzött célunk felé, hogy megvalósítsuk minden idők legcsendesebb, legkifinomultabb Range Roverét. A Range Rover sikerét meghatározó titkos összetevők ugyanakkor nem változnak: ezek az időtlen, minimalista formaterv, a békés hangulatot sugárzó utastér, valamint a kiemelkedő menet- és terepképességek – épp csak mostantól a zéró károsanyag-kibocsátás is társul melléjük. Ahogy a történelem során már oly sokszor, ismét a Range Rover állít mércét versenytársainak. Előzmények nélkül. Egy elektromos prémium szabadidőjármű, amely mindent tud, amit egy Range Rovertől elvárhatunk. Egy hamisítatlan globális prémium termék, amilyenre még nem volt példa. Az Egyesült Királyságban megalkotott Range Rover Electric tökéletesen egészíti ki mild hybrid (MHEV) és plug-in elektromos hybrid (PHEV) modelljeink kínálatát, hogy a lehetőségek még szélesebb választékával elégítse ki ügyfeleink elvárásait."
A Range Rover Electric teljesítménye a Range Rover V8 zászlóshajóéhoz lesz mérhető, a Land Rover szakemberei által, házon belül fejlesztett menet- és terepképességei pedig teljesítik a Range Rover 1970-es születése óta etalonnak számító színvonalat.
A Range Rover mérnökei megkezdték a prototípusok tesztelését: céljuk, hogy minden idők legcsendesebb, legkifinomultabb Range Roverét hozzák létre, amiben egyedülálló aktív menetzaj-csillapítás, speciális hangdizájn, valamint kiemelkedő utastéri zajkomfort van segítségükre.
Az elmúlt egy év a modell virtuális fejlesztésével telt, amelynek során tesztelték az orrkialakítás szilárdságát, a komplex vázszerkezet elemzésével vizsgálták a futóműterhelés mértékét, valamint virtuális gázlópróbákat végeztek akár 50 km/óra szimulált menetsebességgel. Csak ezen mindenre kiterjedő vizsgálatokat követően építették meg az első tényleges prototípusokat. Ezekkel pedig a világ minden részén megkezdődtek a közúti tesztek, Svédországtól Dubajig, mínusz 40°C-tól plusz 50°C-ig. A Range Rover globális fizikai tesztprogramját úgy módosították a márka első tisztán elektromos járművéhez, hogy a vizsgálatok során az olyan paramétereket is ellenőrizhessék, mint az elektromos hajtáslánc robusztussága, a padlólemez és az akkumulátor tartóssága, vagy a futómű stabilitása, míg a hőfejlődésből adódó teljesítményvesztést járműdinamikai tesztek során vizsgálják.
A rugalmas, moduláris, hosszmotoros architektúrára (MLA) épülő, új Range Rover Electric tervezése, fejlesztése és gyártása az Egyesült Királyságban zajlik, abban a solihulli üzemben, ahol a Range Rover jelenleg is forgalmazott mild hybrid és plug-in hybrid típusai is készülnek. Most első ízben az akkumulátorokat és az elektromos hajtómodulokat (EDU) a JLR új elektromos hajtásláncokat gyártó központjában, az egyesült királyságbeli Wolverhamptonban fogják összeszerelni, amint a Range Rover a 2039-re kitűzött nettó zéró szénkibocsátási cél megvalósítása érdekében villamosítja termékeit.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!