Új Peugeot e-Rifter
A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését. A PEUGEOT RIFTER, amely eddig is hű társ volt a mindennapi közlekedésben, mostantól 100%-ban elektromos motorral is elérhető
A PEUGEOT büszkén mutatja be az új PEUGEOT e-RIFTER-t.
Az új PEUGEOT e-RIFTER a power of choice iskolapéldája, hiszen:
- Hatótávja a WLTP ciklus szerint akár a 280 km-t is elérheti.
- 2 különböző hosszúságban készül (Standard és Long), és akár 7 személy szállítására is alkalmas.
- 5 személlyel a csomagtér mérete 1050 literig bővíthető.
- Maximális vontatási kapacitása 750 kg.
Az új PEUGEOT e-RIFTER eredetiségével, kompromisszummentes szolgáltatásaival és azzal, hogy a korlátozott forgalmú belvárosi zónákba is behajthat, minden felhasználói igénynek megfelel, mindezt pedig tágas és modern utastérrel, az új PEUGEOT i-Cockpit® digitális műszerfalával kiegészítve kínálja.
100%-ban elektromos technológia – Ready for full Electric action
A PEUGEOT e-RIFTER a moduláris, többféle meghajtással is kombinálható EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épül. 100%-ban elektromos meghajtású változatának maximális teljesítménye 100 kW, maximális nyomatéka 260 Nm, amely az indulás pillanatától fogva azonnal rendelkezésre áll, mégpedig rezgés, zaj, sebességváltás, szagok és természetesen helyi károsanyag kibocsátás nélkül.
Az elektromos hajtáslánc (elektromos motor, inverter és egyenáram/váltóáram átalakító) hasonló az új PEUGEOT e-PARTNER-éhez. Ennek megfelelően az e-RIFTER meghajtó áttételének kialakítása is hasonló, a nagyobb terhelésnek megfelelően lett kialakítva.
Teljesítményadatok (POWER üzemmódban – hivatalos jóváhagyás alatt álló értékek) :
- végsebesség: 130 km/h,
- gyorsulás 0 - 100 km/h: 11,2 mp,
- gyorsulás 80 - 120 km/h: 8,9 mp.
Mindkét karosszériaváltozat (a Standard és a Long is) 18 cellából álló, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP protokoll szerint verziótól és vezetési stílustól függően akár 280 km-es hatótávra is képes (az adat még homologizáció alatt áll).
Az akkumulátor hőszabályozása az utastér fűtésrendszerére csatlakozik, ennek köszönhetően pedig rövidebb lehet a töltési idő, optimális a hatótáv és nő az akkumulátor élettartama.
Az autó kétfajta fedélzeti töltővel érhető el, melyekkel minden helyzetben könnyű a töltés. Szériafelszereltségként egy egyfázisú, 7,4 kW-os töltő jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os töltő rendelhető hozzá.
A töltőnyílás, amely a bal hátsó sárvédő felett kapott helyet, többféle töltési módot is lehetővé tesz: szabványos hálózati csatlakozóról, megerősített hálózati csatlakozóról, nagy teljesítményű Wall Box segítségével, vagy akár gyorstöltőn is tölthetjük az autót.
Az 50 kWh kapacitású akkumulátor különböző töltési lehetőségei minden élethelyzethez képesek alkalmazkodni. Többféle töltési mód áll rendelkezésre: otthon, a munkahelyen és nyilvános töltőpontokon egyaránt.
- szabványos hálózati csatlakozóról (8 A): a teljes feltöltés időtartama 31 óra,
- megerősített hálózati csatlakozóról (16 A): a teljes feltöltés időtartama 15 óra,
- 7,4 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 7 óra 30 perc, az egyfázisú kábellel (7,4 kW),
- 11 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 5 óra, háromfázisú kábellel (11 kW),
- nyilvános töltőponton: az akkumulátor hőszabályzó rendszere 100 kW-os DC villámtöltő használatát is engedi, ily módon 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.
Az új PEUGEOT e-RIFTER kiemelkedő hőkomfortot biztosít utasai számára, az alábbi megoldásokkal:
- nagy kapacitású (2 x 5 kW) fűtőellenállás,
- fűthető ülések (verziótól függően),
- verziótól függően érintőképernyőről vagy a MyPeugeot® mobilalkalmazásból előre programozható légkondicionálás. Azonkívül, hogy a megoldás nagyon kényelmes, a hatékonyságot, a hatótávot is javítja: az autó hőmérséklete induláskor hamarabb éri el az ajánlott üzemi hőmérsékletet, és az akkumulátor is hamarabb melegszik az optimális hőfokra.
Az elektromos üzemmódhoz kialakított vezetőfülke:
A középkonzol a következőképpen alakult át:
- itt kapott helyet, tökéletesen ergonomikus módon, az új „e-Toogle” üzemmód váltó – ezzel válthatunk a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake módok között,
- itt találjuk a 3 féle vezetési mód kiválasztó gombot,
- a felső részre pedig tárolórekesz került, amely az indukciós telefontöltőnek is helyet ad.
Az új PEUGEOT e-RIFTER 3 üzemmódban vezethető, melyek között gombbal válthatunk:
- Eco (60 kW, 190 Nm) : takarékos üzemmód a minél nagyobb hatótávért,
- Normal (80 kW, 210 Nm) : optimális üzemmód a mindennapi használathoz,
- Power (100 kW, 260 Nm) : nagy terhelésre optimalizált üzemmód.
Kétféle fékezési lehetőség áll rendelkezésre, melyek különbözőképpen járulnak hozzá az akkumulátor töltéséhez:
- normál, amely a belső égésű motorral szerelt változathoz hasonló élményt nyújt,
- fokozott (a sebességváltó B, azaz „Brake” (fék) gombjával elérhető) amely a gázpedál felengedésekor lép működésbe, erőteljesebb fékezést tesz lehetővé, egyben növeli a hatótávot.
Az új PEUGEOT e-RIFTER minden változatában elektronikus kézifék működik, amely – azonkívül, hogy helyet szabadít fel a padlón – kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi használatot.
A PEUGEOT i-Cockpit® műszaki megújuláson ment át: új kijelző segíti a vezetőt abban, hogy a 100%-ban elektromos meghajtású gépkocsi tökéletes kezeléséhez szükséges minden információ rendelkezésre álljon. Opcióként ugyanis – a kompakt egyterűek szegmensében elsőként – elérhető a 100%-ban digitális, 10 hüvelykes HD kijelző, amely a PEUGEOT legfrissebb grafikai univerzumának szellemében jeleníti meg az információkat, ráadásul teljes egészében személyre szabható, egyénileg beállítható, így ki-ki ízlése szerint állíthatja be a saját PEUGEOT i-Cockpit®-jét. Igény szerint megjeleníthetjük a navigációt, az elektromos energia áramlásának alakulását, a vezetést segítő rendszereket stb.
Megújult az analóg műszerfal is, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse:
- külön kijelzőn figyelhetjük a fogyasztás alakulását, illetve az energia visszanyerésének folyamatát (CHARGE),
- külön kijelző mutatja a hűtő- és fűtőrendszerek (fűtés, légkondicionáló) energiafogyasztását,
- saját kijelzőt kapott az akkumulátor töltöttségi szintje,
- színes kijelző jeleníti meg az energiaáramlás folyamatát, a töltés státuszát (éppen zajló vagy előre programozott), a fedélzeti számítógép által szállított információkat és a hátralévő hatótávot.
A műszerfal – és a gépkocsi – központi helyén találjuk az érintőképernyőt, amely a navigációs rendszert is magában foglalja. Az érintőképernyő „Electric” menüpontjában érjük el a következő funkciókat :
- „Flux” – az energiaáramlás megjelenítése,
- „Statistiques” – fogyasztási statisztikák megjelenítése,
- „Charge” – időzített töltés beprogramozása.
Ezeken kívül megjeleníthetjük a közelben található töltőpontokat, illetve azt a zónát is, amelyet az aktuális töltöttséggel még elérünk, valamint beprogramozhatjuk az utastér hőmérsékletének
Élvezetes vezetés, okos kialakítás, még könnyebb használat
Az új PEUGEOT e-RIFTER külső méreteit tekintve kompakt, belső helykínálata viszont maximális, mivel az akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet, így egyáltalán nem csökkenti az utastér méretét.
Az EMP2 platform és az akkumulátor elhelyezése jót tesz a karosszéria stabilitásának is, az optimális súlyeloszlással a belsőégésű változatokhoz hasonló vezetési kényelmet biztosít. A futómű kényelme kifogástalan, a belsőégésű motorral szerelt változatokkal megegyező, kiváló teljesítményt nyújt.
Az új PEUGEOT e-RIFTER vezetője minden helyzetben könnyedén helytáll: a speciálisan kialakított kormányszervó állandó 10,8 méteres fordulókört garantál (Standard változat, járdák között), az autó magassága pedig nem haladja meg a 190 cm-t, aminek köszönhetően a parkolóházak többségébe nyugodtan behajthatunk vele.
Az új PEUGEOT e-RIFTER alakíthatóság és sokoldalúság tekintetében sem nyújt kevesebbet, mint a belsőégésű motorral szerelt verziók.
Mindkét karosszériaváltozat (a 4,40 méter hosszú Standard és a 4,75 méter hosszú Long) elérhető 5 és 7 üléssel is. Utóbbi megoldás nem csupán nagyobb tengelytávot, de nagyobb túlnyúlást is jelent, ami sokkal kényelmesebbé teszi az autó használatát.
A második üléssorban 3 különálló ülés található, melyek mindegyikére biztonságosan elhelyezhető a gyerekülés. A csomagtartóban található « Magic Flat » kar segítségével a hátsó ülések könnyedén a padló síkjába dönthetők.
A hosszú változat harmadik üléssorában a 2 különálló ülés nemcsak kiszerelhető (csakúgy, mint a Standard változatban), de csúsztatható is, így az adott helyzettől függően biztosíthatunk nagyobb csomagteret, vagy nagyobb lábteret a hátul utazóknak.
A teljesen vízszintesre ledönthető első utasülésnek köszönhetően a hosszú tárgyak szállítása is egyszerű feladat.
A PEUGEOT e-RIFTER csomagtere az 5 személyes változatban, kalaptartó alatt mérve 775 liter, a hosszú változatban, ledöntött ülésekkel, tetőig mérve pedig akár 4000 liter is lehet.
A csomagtértakaró két pozícióban is elhelyezhető, így rugalmas pakolási megoldásokat tesz lehetővé. Ha nincs rá szükség, a hátsó ülések mögött tárolható.
Számos tágas és könnyen elérhető tárolási lehetőség kínálkozik az utastérben, ezek össztérfogata egyes verziókban a 186 litert is elérheti. Találunk tárolókat a középkonzolon, a tető alatt, az ajtókban, az első és a hátsó üléssorban, valamint a csomagtérben is.
A modell emblematikus Zénith® panorámateteje az egyes generációkkal egyre csak fejlődött, mind vonzóbbá vált. Az ügyfelek egyik kedvenc megoldása egybefüggő, elektromos sötétítővel szabályozható méretű üvegfelületet biztosít. A tető középvonalában tárolórendszer húzódik, amely részben áttetsző, így több fényt enged az utastérbe.
A kategóriában egyedülálló módon a hatalmas csomagtérajtóban nyitható ablak kap helyet. A praktikus megoldásnak köszönhetően az ajtó kinyitása nélkül is hozzáférhetünk a csomagtérhez. Ez elsősorban akkor bizonyul hasznosnak, amikor a csomagtér tetejéről szeretnénk valamit kivenni, vagy ha az autó mögött lévő közeli akadály miatt nem tudjuk kinyitni a hátsó ajtót.
A modell vontatási kapacitása nem változott: akár 750 kg-os vontatmányt is szállíthatunk vele, amihez már a bevezetéskor is elérhető gyári vonóhorog áll rendelkezésre.
A 100%-ban elektromos változat ügyel a felhasználók biztonságára és kényelmére. Ennek szellemében a következő technológiai megoldásokat és vezetést segítő rendszereket kínálja:
- kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás
- vezeték nélküli telefontöltő,
- továbbfejlesztett Grip Control 5 tapadási programmal,
- visszagurulás-gátló,
- Visiopark 1, 180°-os tolatókamera,
- tempomat/sebességkorlátozó
- sávtartó asszisztens,
- ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer ,
- Active Safety Brake vészfékező rendszer ,
- éberségfigyelő,
- intelligens távolsági fényszóró-vezérlés
- sebességkorlátozás-felismerő és sebességhatár-ajánló rendszer,
- kibővített táblafelismerő és sebességhatár-ajánló rendszer,
- holttér-figyelő rendszer,
- vontatmánystabilizáló.
Az okostelefon ma már a mindennapjaink szerves része, így kiemelt helyet kapott az új PEUGEOT e-RIFTER-ben is. A telefonon érkező információkat az Apple CarPlay™ és Android Auto™ funkciókat is kezelni képes MirrorScreen továbbítja az autó érintőképernyőjére.
Városi közlekedésben, egészen 30 km/h sebességig hangjelzés figyelmezteti a környezetet az elektromos jármű közeledésére (előre és hátramenetben is), így védve a gyalogosokat.
Az új PEUGEOT e-RIFTER 4 felszereltségi szinten lesz elérhető*:
- ACTIVE PACK: elektromos kézifék / tolóajtó / manuális klímaberendezés / Safety csomag / rádió Bluetooth kihangosítóval / 2/3-1/3 arányban dönthető hátsó ülések.
- ALLURE: ACTIVE PACK + hátsó parkolóradar / fényezett lökhárító krómozott hűtőráccsal / lehajtható első utasülés / Safety Plus csomag.
- ALLURE PACK: ALLURE + / digitális i-Cockpit® / 16 collos könnyűfém felnik/ tetősínek / 8 hüvelykes érintőképernyő mirroring funkcióval / bőrkormány / Visio Park 1 / sötétített ablakok / külön nyitható csomagtérablak,
- GT: ALLURE + speciális, 17 collos könnyűfém felnik / GT stíluselemek / kétzónás automata klímaberendezés/ különálló hátsó ülések / kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás.
*A felszereltségi csomagok tartalma piaconként eltérő lehet!
A teljes birtoklási költség (TCO = Total Cost of Ownership)
A cél az, hogy az elektromos autónál várható TCO – amely a finanszírozási költségeken túl az üzemeltetési költségeket is magában foglalja – azonos legyen a belsőégésű változatéval.
Az elektromos autók vételára magasabb, de az üzemeltetés során más tényezőket is figyelembe kell venni:
- jobb maradványérték a használt autó eladásakor,
- a vásárláshoz igénybe vehető támogatások (környezetvédelmi és egyéb bónuszok, regisztrációs költségek, céges vásárlások támogatása, biztosítási és adózási kedvezmények stb.),
- alacsonyabb karbantartási költség (48 hónap alatt kb. 50 %-kal),
- alacsonyabb üzemanyagköltség (a belsőégésű változathoz képest akár 70%-kal).
Egyes országokban a PEUGEOT bevezeti a PEUGEOT STORE (Peugeot Store) felületet, azaz a márka első 100%-ban online értékesítési csatornáját, amelynek köszönhetően az ügyfelek számítógépről, tabletről vagy okostelefonról is megvásárolhatják új autójukat, elintézhetik használt autójuk beszámítását és megköthetik a finanszírozási szerződést. Az ügyfelek kérhetik az új autó házhozszállítását is, természetesen minden biztonsági óvintézkedés maradéktalan betartásával.
A PEUGEOT ökoszisztéma (a szolgáltatások elérhetősége piaconként eltérő lehet)
A PEUGEOT szándéka, hogy segítse ügyfeleit az elektromos autózásra történő átállásban, ezért különleges szolgáltatásokat is kínál, melyek három alapelvre épülnek :
PEUGEOT Easy-Charge - avagy hogyan könnyítsük meg ügyfeleink számára a különböző töltési lehetőségekhez való hozzáférést:
- töltési megoldások otthonra vagy az irodába – e szolgáltatás része a többféle berendezés (megerősített csatlakozó, Wall box, Smart Wall box stb.), illetve az előzetes felmérés (melynek során szerződött partnerünk szakértője megtervezi a kiépítendő elektromos hálózatot) és a berendezés telepítése is.
- nyilvános töltési lehetőségek, a Free2Move révén, amely hozzáférést nyújt az Európában működő több mint 220 ezer töltőállomáshoz, valamint töltőpontot is ajánl a távolság, ill. a töltés sebessége és ára szerint.
PEUGEOT Easy-Move - avagy hogyan garantáljuk ügyfeleink szabad mozgását minden körülmények között:
- Trip planner : a hosszú utazások megtervezésére és megszervezésére szolgáló eszköz a Free2Move mobilalkalmazáson keresztül érhető el. Javaslatot tesz az ideális útvonalra, mégpedig úgy, hogy közben figyelembe veszi az aktuális töltöttséget és az útvonalon található töltőpontokat.
- Mobility Pass : a kiterjesztett mobilitás és a garancia díja átalányként beépíthető az autó havi törlesztőrészletébe – ami lehetővé teszi, hogy az autó minden pillanatban az ügyfél rendelkezésére álljon.
PEUGEOT Easy-Care – avagy hogyan segítsük ügyfeleinket abban, hogy alaposan megismerjék és így magabiztosan használják autójukat:
- új digitális demonstrációs eszközök, amelyek a PEUGEOT honlapjain segítik az elektromos autózással való ismerkedést,
- garancia- és Assistance szerződések, amelyek beépíthetők az autó finanszírozási szerződésébe, így komplikációmentes autóhasználatot tesznek lehetővé,
- igazolás az akkumulátor kapacitásáról, amelyet átvizsgáláskor állít ki a szerviz, és amely megkönnyíti az autó később eladását azzal, hogy hitelt érdemlően bizonyítja az akkumulátor aktuális kapacitását.
- 8 év vagy 160 ezer km garancia az akkumulátorra, a kapacitás 70%-áig.
Distinctive PEUGEOT Styling – határozott, egyedi stílus :
Az új PEUGEOT e-RIFTER – hűen a márka power of choice koncepciójához – megőrzi a belsőégésű motorral szerelt változat erős, robusztus, minőségi stílusát, miközben mutat néhány újdonságot is.
Az autó külsején:
- E-RIFTER jelzés az autó hátsó részén,
- nagy átmérőjű, 16 collos kerekek (215/65 R16),
- töltőnyílás a bal hátsó sárvédő felett (ott, ahol hagyományosan az üzemanyag-betöltő nyílás található),
Az autó belsejében:
- új, digitális PEUGEOT i-Cockpit® műszerfal 10 collos digitális, vagy színes analóg kijelzővel,
- középen elhelyezett, speciális grafikájú érintőképernyő, hangvezérléssel működő navigációs rendszerrel, amely a TomTom Services révén valós idejű forgalmi adatokat jelenít meg, jelzi a veszélyhelyzeteket és a közelben található töltőpontokat,
- új „e-Toogle” üzemmód váltó kapcsoló,
- Vezetési mód választó, az Eco, a Normal és a Power módok közötti váltáshoz,
- elektromos kézifék.
Az új modell érkezésével a PEUGEOT újabb lépést tett előre elektromos kínálatának fejlesztésében, miközben lehetővé teszi a mobilitást a korlátozott forgalmú belvárosi zónákban is.
Az új PEUGEOT e-RIFTER koncepciója 3 alapelvre épül:
- Serenity : 2023-ra 100%-ban elektromos megoldást kínálni a teljes személygépjármű-kínálatban,
- Pleasure : kompromisszummentesen megőrizni az autó szolgáltatásait és a PEUGEOT örökségét követő kiváló vezetési élményt,
- Simplicity : végigkísérni az ügyfelet a vásárlás és a karbantartás teljes folyamatán.
Az új PEUGEOT e-RIFTER Európában 2021 második félévében lesz kapható. A modell Spanyolországban, Vigóban készül.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!