Újabb mérföldkő az elektromobilitásban
Legyártásra került az első 25.000 elektromos haszongépjármű
A Mercedes-Benz Vans úttörő és piacvezető szerepet tölt be az elektromos haszongépjárművek terén, mára már több mint 25.000 tisztán elektromos hajtású járművet gyártott. A kínálat legnépszerűbb modellje az eVito, amelyet az eSprinter és az EQV követ.
„A célunk egyértelmű: hosszú távon vezető szerepet szeretnénk betölteni az elektromos haszongépjárművek szegmensében. Ehhez pedig kiváló kiindulóponttal rendelkezünk: 2021 végén ismét piacvezetők voltunk Európában a közepes és a nagyméretű elektromos haszonjárművek kategóriájában” – mondta Mathias Geisen, a Mercedes-Benz Vans vezetője. „Stratégiánkat úgy alakítottuk ki, hogy ezt a vezető pozíciót megerősítsük. Idén az eCitannal és a hamarosan bemutatkozó EQT-vel egészítjük ki termékpalettánkat, és ezzel minden szegmensben kínálunk majd elektromos haszonjárműveket."
2010-ben a Vito E-Cell volt az első kisszériás akkumulátoros elektromos jármű a portfóliónkban. Elektromos kínálatunk mára közepes (EQV, eVito és eVito Tourer) és nagyméretű haszongépjárműveket (eSprinter) is magában foglal, illetve 2022-ben a kisebb méretkategóriában (eCitan) valamint kompakt családi egyterű katekóriában (EQT) is bővül majd elektromos palettánk. Az eVito 2017-ben mutatkozott be, majd ezt 2019-ben követte az eSprinter és 2020-ban az EQV. A Mercedes-Benz Vans így minden szegmensben kínál tisztán elektromos modellváltozatot, valamint teljes palettáját elektrifikálta. A következő generációs eSprinter gyártása 2023 második felében kezdődik Charlestonban (Dél-Karolina, USA), majd később Düsseldorfban és Ludwigsfeldében. A Mercedes-Benz körülbelül 350 millió eurót fektetett be az eSprinter következő generációjába, ebből mintegy 150 millió eurót a három üzem termelésének beállítására fordított. A fenntarthatóság a Mercedes-Benz központi vezérelve, ezért 2022-től minden Mercedes-Benz Vans üzemben karbonsemleges gyártás folyik majd, és ez így lesz az eSprinter következő generációjának esetén is.
Rugalmas gyártás egy gyártósoron
2010 óta a Mercedes-Benz Vans széles körű szakértelemre tett szert az elektromos haszonjárművek gyártása terén, különös tekintettel az azonos gyártósoron történő rugalmas gyártásra. Az eVito, az EQV és az eSprinter ugyanazon a gyártósoron készül, mint a belső égésű motoros társaik. Ez azzal az előnnyel jár, hogy a gyártás nagyon pontosan igazítható az aktuális piaci igényekhez, és nem kell további gyártósorokat létrehozni.
A Mercedes-Benz Vans stratégiája – átalakulás „tisztán elektromossá”
Az eSprinter következő generációjával a Mercedes-Benz Vans következetesen valósítja meg stratégiáját, és hangsúlyozza a vezető szerepre való törekvését az elektromos meghajtásban. Az irány egyértelműen ki van jelölve: az évtized végére a csillagos márka készen áll majd arra, hogy tisztán elektromossá váljon – ahol ezt a piaci viszonyok megengedik. Ez azt jelenti, hogy az évtized közepétől minden új fejlesztésű haszonjármű kizárólag elektromos hajtást kap majd. Ezek az alapjaiban új, moduláris és teljesen elektromos VAN.EA kishaszonjármű platformra épülnek majd.
További elektromos haszonjárművek érkeznek még a piac telítődése előtt
EQT: Tesztelés alatt
A még fejlesztés alatt álló EQT-vel az eVito, az eSprinter, az EQV, valamint a hamarosan megérkező eCitan után a Mercedes-Benz Vans a céges és magánvásárlóknak egyaránt kínál majd tisztán elektromos alternatívát az egész portfólión átívelően.
A vezetési élményre, az előfűtés funkcióra és a klímakomfortra összpontosító sikeres téli tesztek után a következő hónapokban további próbákat terveznek a tisztán elektromos prémium kishaszonjárművel Dél-Európában. Többek között vizsgálják majd az előhűtés biztosítását töltés alatt és teljes terhelés melletti vezetés közben, hőségben. Az EQT idén egy 5 személyes, majd jövőre egy 7 üléses verzióval teszi teljessé a palettát.
A következő generációs eSprinter: sikeresen átment a hideg körülmények közötti teszteken
A következő eSprinter generációval kapcsolatos elvárásokat az ügyfelekkel, futár- és csomagküldő cégekkel közösen, valamint karosszériagyártókkal szoros együttműködésben határozták meg.
Mivel az ügyfeleknek fontos, hogy haszonjárművük még jégben és hóban se hagyja cserben őket, a Mercedes-Benz az év elején állóképességi próbának vetette alá az eSprinter következő generációját az Északi-sarkkör közelében. A Svédországban található arjeplogi teszttelepen a járműveket intenzíven tesztelték, beleértve az extrém hideg hatását a kezelhetőségre, az ergonómiára, a fűtésre és a belső kényelemre. A hidegkamrákban még a próbák előtt lehűtötték a járműveket, hogy ellenőrizzék a hajtáselemek, fűtési rendszerek, szoftverek és interfészek hidegvédelmét. A töltés alatti viselkedést és a töltéskezelést is külön vizsgálták és optimalizálták. Már a többhetes tesztidőszak felénél világossá vált, hogy a következő generációs eSprinter dacol a jéggel, a hóval, az extrém hideggel, és a legnagyobb kihívást jelentő feladatokat is megoldja.
A három akkumulátorral és számos karosszériaváltozattal – a furgonoktól az egyedi felépítményekkel ellátott alvázas verziókig – elérhető következő generációs eSprinter nemcsak új vásárlói rétegeket szólít majd meg, hanem például olyan új piacok felé is nyit, mint az Egyesült Államok és Kanada. A hatótávolság a konfigurációtól függően több mint duplájára nő a jelenlegi eSprinterhez képest.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!