Újra hazai vizeken
A 2022-es, kissé csonkára sikerült szezon után Osváth Péter idén visszatér a hazai rali vérkeringésébe
Az autó - Skoda Fabia Rally2 EVO - és a csapat változatlan marad, de a jobb oldalról már Apkó András segíti a balatonfüredi pilóta versenyzését. Az előzetes tervek szerint mind a hat futamon láthatjuk majd az R-Sport Management párosát.
„Első nekifutásra valóban ez a terv, hogy végig nyomjuk az idei szezont.” Vág rögtön a közepébe Osi. „Technikai oldalról nem történt változás, míg a jobb1-ben Apkó Andris váltotta Papp Tomit. Székesfehérváron megnézzük, hogyan tudunk együtt dolgozni és ennek fényében döntünk majd a folytatásról.”
A Székesfehérvár Rallye első napja a városi Supre Speciált nem számítva, gyakorlatilag hazai pálya Osi számára: „Igen, bár Királyszentistvánt nem szeretem, mert ott valamiért nem szoktam jól menni, oda alaposan össze kell szednem magam. A Kislőteret szeretem, azzal remélem nem lesz gond. Ha a vasárnapi szakaszokat nézzük, akkor azt kell mondjam, hogy Várpalotán egyik évben jók az eredményeink, a következőben pedig nem. Remélem idén szerencsések leszünk.”
„2004-ben, a H csoportban nyertem a Veszprém Rallye-t és akkor papírforma szerint volt Tés, de nem emlékszem erre a gyorsaságira. Egyszerűen nem ugrik be, de találtam egy Szabó Gergő belsőt és az alapján ez egy nagyon tempós, kanyargós pálya, szerintem jó lesz! Iszkán már mentem korábban, ott tudni fogom, hogy hol járok.”
Az elmúlt évekhez hasonlóan, idén is kegyetlen versenyfutás várható, nemcsak az első helyért, de még az 5.-8. pozícióért is.
„Tizenhét R5-ös autó van a mezőnyben és ebből nyolc-tíz irtózatosan kemény, bárki esélyes a győzelemre. Persze lehet óvatoskodni, de akkor esélytelen, hogy odaférj az első tízbe. Ezek a kocsik szinte mindent kibírnak, egyedül a defektekre kell odafigyelni. Az viszont nem kérdés, hogy az elejében mindenki úgy nyomja majd, ahogy a csövön kifér. Tavalyelőtt abszolút ötödikek voltunk, azt az eredményt azonnal aláírnám most is!”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!