Univerzális – BMW C400GT
Ideális városi motorra vagy éppen autópályára vágysz? A BMW C400GT ezekre ad egyszerre megoldást. Ehhez kapcsolódik egy tök jó műszaki tartalom és egy nagyon divatos formavilág is.
Őszintén szólva volt bennem elfogultság, amikor a C400GT átvételére készültem. Volt már BMW motorom korábban és a legutóbb tesztelt F900XR is nagyon tetszett. A nagyrobogókat pedig úgy általában kedvelem. Hogy miért? Mert talán a leginkább univerzálisan használhatóak.
Nagyon nehéz, vagy talán lehetetlen egyetlen motorba koncentrálni mindenféle élményt, tulajdonságot. Van amelyik gyorsan megy, van amelyik a szabadság érzését kínálja, van amelyikkel túrázni mehetünk. De az előzőek egyike sem alkalmas arra, hogy a városban rohangáljunk vele.
Korábban említettem már, hogy nem hiszek az 50cm3-es robogókban, mert lassúbbak, mint bármelyik személyautó. Így pedig szerintem lényegesen veszélyesebb is velük közlekedni. Tehát, ha robogó, akkor legyen legalább 125-ös. Igen ám, de ez a méret édes kevés ahhoz, hogy autópályára merészkedjük vele. Nagyobb méret után kell nézni. A 300 köbcenti határeset, viszont a 400 már nagyon jó, alkalmas arra, hogy ne korlátozódjunk a nagyvárosi közlekedésre, miközben ott teljesen otthonosan mozog. Nyugodtan felmehetünk vele az autópályára, megtehetünk könnyűszerrel hosszabb túrákat is, úgy, hogy utast is szállítunk magunk mögött.
Ahogy mondtam, elfogult voltam a C400GT-vel szemben, de ennek van egy másik oldala is. Ha nagyok a várakozások, elvárások, akkor nehéz vagy nehezebb nekik megfelelni. És hogy ne húzzam sokáig bárki kíváncsiságát, a BMW robogója egyáltalán nem okozott csalódást.
Ahogy említettem az elején a 400-as méret mindenféle szempontból ideális. Ezzel a robogóval kiválóan lehet a városban közlekedni, bárhová befér, könnyen irányítható és mindezek mellett, ha autópályára tévedünk, akkor sem kell egy pillanatot sem aggódni. Könnyedén, bármiféle megerőltetés nélkül megy 130-140 közötti tempóban. Hatalmas előnye, hogy még az ára is az elfogadható sávba tartozik. A tesztmotorunk éppen picivel több, mint 3 millió forintba került listaáron. Ezzel az árral a BMW teljesen versenyképes, körülbelül 10%-kal drágább a konkurenciánál, a Yamaha Xmax-nál vagy a Suzuki Burgman 400-nál.
A C400GT esetében a BMW tényleg kitesz magáért és igyekeztek mindenféle kényelmi kiegészítővel vonzóbbá tenni a robogót. Az ülés két részre van osztva, így a vezető számára kialakításra került egy deréktámasz is. Ez egy remek ötlet, viszont annyi hátránya van, hogy amennyiben körülbelül 180-182 centiméternél magasabb a vezető, a lába csak korlátozottan fog elférni, hiszen nem fog tudni hátrébb csúszni. Én még pont ebben a sávban voltam, így nekem semmiféle gondom nem volt, viszont a kollégám számára akadtak kényelmetlenségek emiatt.
A BMW robogója megkapta ugyanazt a kezelési rendszert, illetve képernyőt, mint a most futó többi bajorok által gyártott motor is. Összekapcsolható a telefonunk a központi képernyővel és így, ha van a sisakunkban kiegészítő, fel tudjuk venni a telefonokat, hallgathatjuk a zenénket, illetve a BMW applikáción keresztül térképet is tudunk használni. Én hiányoltam, hogy az autókban már megszokott vezetékmentes AppleCarPlay miért nem érhető el, de nyilván kell valami a következő évi modellekbe és AppleMotorPlay pedig még nem is létezik, szóval biztos túlságosan előre rohantam az időben. A menü rendszerben való navigálás egyébként pofonegyszerű. Pár száz méter megtétele után készségszinten, odapillantás nélkül tudtam használni, amit nagyon pozitív képességnek tartok.
A nagytestű robogó kulcs nélküli indítást kínál, illetve a zsebünkben lévő kulcs segítségével nyithatóak a rekeszek is. Ilyen található a korány jobb és bal oldalán is, illetve a mi esetünkben volt még egy kellemes hátsó doboz is, amiben egy teljes értékű sisak is elfért. Az ülés alatti tárolórekesz egyáltalán nem mondható picinek és ez is képes egy teljesértékű sisak elnyelésére, mégpedig trükkös módon. Parkoló helyzetben egy flexi rész nyitható ki a hátsó kerék fölötti részen. Ezzel a bővítéssel pont elfér a nagy bukó is.
Ahogy említettem a C400GT kiválóan mozog minden terepen. Remekül viszi a 34lóerős motor, amely egyáltalán nem szomjas. Tesztátlagunk kereken 4 liter volt, nagyon sok autópálya használattal 130 vagy picit magasabb sebességgel. Úgy látom, hogy simán lehet a motorral 3,5 liter körüli fogyasztást elérni, ha nagyobb a városi túlsúly.
Szélvédelem szempontjából ügyes a BMW szélvédője. Annak ellenére, hogy fix a plexi egyálalán nem volt hátrány, jól védte a motoron ülőket. A kezek szélvédelméről nem gondoskodik ugyan, de arra ott van a markolatfűtés.
A BMW nagyszerű robogót alkotott. Presztízse a többi robogó fölé emeli, amit a benne lévő technika sem cáfol. Formavilága teljesen hozza a mai divatnak megfelelő jegyeket, motorozhatósága pedig szintén tökéletes. Észre sem venni, hogy 200 kilogramm fölötti a jármű, köszönhetően az alacsony súlyelosztásnak. Tényleg univerzális, imádtuk vezetni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!