Ural, amit mind a mai napig Uralhatsz! - Ural-4320, 5557
Ha nosztalgiával töltenek el a szovjet nagyvasak, szeretnél egyet birtokolni és újra át akarod élni az egészet teljes pompájában, de nincs időd a restaurálásra, akkor itt a megoldás! Mivel ezeket a modelleket mind a mai napig gyártják ugyanazon bódéval.
A címben említett 4320-as modell a régi Ural-375D-t váltotta, melyet 1961-től egészen 1993-ig gyártottak, átfedésben az Ural-4320-as 1977-es indulásával. A 4320-ast és elődjét elsődlegesen katonai célokra szánták és használták, majd a későbbiekben már a civil szférában is megjelentek. A kifejezetten magán és mezőgazdasági célokra szánt modell az 5557-es volt, amely lényegében ugyanaz, mint a katonai változat, apróbb módosításokkal. A 4320-as alváza robosztusabb, amit felhasználásának módja is megkíván, ám az 5557-es nagyobb hasznos terhelhetőséggel bír (nagyjából 7-10 tonna) a kisebb önsúlya végett.
A lökhárítóba épített fényszórók a civil változatoknál az 1990-es évek közepétől volt alkalmazva, míg a sárvédő ív elejébe integrált lámpa a polgári és katonai változatoknál az 1990-es évek közepe előtt volt. A katonai változatokat jelenlegi is ilyennel szerelik. Így lehet megkülönböztetni, hogy még is mi jön velünk szembe. Fülkék tekintetében a kettő modell egyezik, viszont a 4320-as minden változata megjelent az Iveco nem csőrös fülkéjével is.
Mindkét modell rendelhető a 11,2 literes V6-os turbó dízel YaMZ motorral és az erősebb szívó dízel V8-as 14,9 literessel is. Természetesen a korábbi években, ezeknek a motoroknak több variációjával is szerelték. Váltó tekintetében nincs opció, ugyanazt az 5 sebességes kézi, szintén YaMZ gyártmányút kapta minden modell. Rengetegféle felépítménnyel és változatban volt elérhető, mind a mai napig. A billencstől kezdve a tűzoltóig. A 4320-as 4x4-es, 6x6-os verzióban is kapható, míg az 5557 csak 6x6-osban. Felszereltségi szinttől és felépítéstől függően az áruk újonnan úgy 2 millió rubel körül mozog, ami átszámítva nagyjából 8 millió forintnak felel meg, míg használtan körülbelül a negyedéért találhatunk. Úgyhogy igazán nem rossz vétel! Persze ami speciálisabb felépítménnyel szerelt, mint egy billenőplató annak az ára jóval magasabb. Aki kedvet kapott hozzá, az alábbi oldalon szemezgethet: auto.ru
Egy igazi strapabíró és időtálló igásló, amit bizonyít az is, hogy még mindig gyártják és igen nagy rá az igény. Kár, hogy Magyarországon alig akad belőle, pedig szívesen látnánk. Ezzel bárki örömmel dolgozna, akinek a szíve csücske egy efféle gép. A képek láttán kinek ne jönne meg a kedve hozzá?!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!