Vadonatúj HR-V e:HEV
Bővebben a formatervről
- A vadonatúj HR-V tervezésekor letisztult, lendületes megjelenésre, valamint erős, szabadidő-autós kisugárzásra törekedtek a Honda mérnökei
- A Honda által kidolgozott építésmódnak köszönhetően az üzemanyagtartály a karosszéria középrészére kerülhetett, így szabadon variálható, tágas beltér született
- A fejlesztések révén a helykínálat és menetkomfort terén is a legmagasabb színvonalat képviseli a modell, mindez egy kompakt méretosztályon belül.
- A tervezői filozófia a magas használati értéket és a vonzó megjelenést helyezte középpontba, így még könnyebb lehet a HR-V-tulajdonosok élete
A következő generációs, kizárólag hibrid hajtáslánccal értékesítésre kerülő HR-V e:HEV fejlesztésekor arra törekedtek a Honda szakemberei, hogy a vásárlói elvárásokhoz tökéletesen igazodjon a modell, és mindent megadjon korunk autósainak. A mérnökök ezúttal is felmérték, hogy milyen életvitelt folytat és mely dolgokat tartja fontosnak a vásárlóközönség, s olyan kompakt szabadidő-autót alkottak, ami vonzó, könnyen kezelhető és magas használati értékkel büszkélkedhet, ahol a funkcionalitás a szépséggel párosul.
A mélyre ható piackutatás rámutatott, hogy a teljesítmény és a szépség korántsem elég. A vevők olyan közlekedési eszközöket keresnek, amelyek illeszkednek hétköznapjaikba és megfelelnek konkrét elvárásaiknak. Válaszként a kihívásra, a fejlesztőcsapat a „Villanyozd föl az életed!” jelmondatot tűzte zászlajára, és a munka minden egyes fázisában az aktív élet szerelmeseinek igényeit tartotta szem előtt. A cél az volt, hogy még több feladatra legyen alkalmas a legújabb HR-V és támogassa, kibővítse a felhasználók lehetőségét.
Az eredmény pedig egy kortárs stílusában fogant, kupékat idéző, emberközpontú szabadidő-autó, ami egyszerű, mégis vonzó formavilággal, valamint tágas, sokoldalúan variálható, kényelmes belső térrel kényezteti utasait. Úgy is írhatnánk, hogy a vadonatúj HR-V-ben a kivételesen hatékony helykihasználás és a szabadidő-autókra jellemző stílus talált egymásra, valamint minden olyan értéket megtalálunk benne, ami a Honda termékeire jellemző: kiváló minőségű, praktikus, kompakt és élmény használni.
A fejlesztési folyamat során a Honda „ Az ember a gép előtt.” (Man Maximum, Machine Minimum) filozófiája érvényesült, mely azon a meggyőződésen alapul, hogy a technológia és a tervezés célja a vezető és az utasok igényeinek kiszolgálása.
A hajtáslánc részeinek hatékony elrendezését, például az üzemanyagtartály középre helyezését, a Honda világszerte használt kisméretű platformja teszi lehetővé. Ezzel a megoldással a végsőkig növelhették az utastér helykínálatát, kényelmes, pihentető utazást szavatolva négy felnőttnek. A bőséges tér, a fejlett formaterv és a modern technika optimalizálja a levegő áramlását, kényelmes, ergonomikus és szabadon variálható környezetet teremt.
Kojiro Okabe, a Honda HR-V fejlesztéséért felelős csapatának vezetője elmondta: „A HR-V fejlesztésekor csoportos megbeszéléseket folytattunk különböző korú, nemű, képzettségű és hátterű emberekkel, mert olyan autót szerettünk volna tervezni, ami örömöt okoz. Csak ezt követően készültek el az első skiccek, majd maga a koncepció, ami vidám és élvezetes autózást garantál minden utasnak. Azt szeretnénk, hogy vásárlóink lehetőségei egyre bővüljenek, ezért meghallgatjuk véleményüket, egyéni kívánságaikat, s olyan autókat tervezünk, amelyekkel valóban élvezhetik az életet.”
Külső formajegyek
A kupészerű karosszéria energiától duzzadó, lendületes megjelenéssel ruházza fel az új HR-V-t. Vízszintes vonalaival és kifinomult felületeivel határozottságot, míg „előre súlyozott” formavilágával egyszerűséget és letisztultságot sugall, remekül passzol a Honda arculatához, melynek maga a formai arány is fontos eleme. A fényszórópár és a hűtőrács nemcsak egymással, hanem az első sárvédőkkel is összefonódik, míg a légbeömlő keretének felső, karosszéria színére fényezett eleme a motorháztetővel alkot esztétikai egységet.
A modern, kocsitest egyik legszembetűnőbb részlete az első lámpáktól a hátsókig szaladó, határozott vállvonal, melyről az elképesztően elegáns, rejtett kilinccsel és háromdimenziós panellel érdekesebbé tett farrészre vándorolhat a tekintet. Itt az alacsony rakodóperem és csomagtérpadló, valamint a – kupés tetővonal dacára – hatalmas poggyásztér bizonyítja, hogy igazán könnyen használható és tágas a modell.
A még elegánsabb és gyönyörűbb összhatás érdekében a legapróbb részleteket is gondosan kidolgozták a japán mesterek. A karosszériavonalakat például úgy rajzolták és helyezték el, hogy a lehető legkisebb árnyékot vessék és ne fussanak át a kilincseken, a két rendszámtábla-világítást, a csomagtérajtó-kilincset és a hátsó kamerát pedig egységbe kovácsolták. Mindez éppoly stílusos, elegáns és kifinomult autót eredményezett, mint a többi Honda modell esetében.
Átgondolt helykihasználás
Az új HR-V belterében minden egyes összetevőt úgy formáltak, hogy hatalmas, légies és csendes tér jöjjön létre, ugyanakkor az utasok ne érezzék magukat elszigetelve a külvilágtól. Az ablakok például a lehető legtöbb fényt engedik be, az alacsony, sík műszerfal, illetve a két A-oszlop pedig alig korlátozza a vezető látómezejét, így még könnyebb, élvezetesebb és biztonságosabb a HR-V vezetése.
A légiesség jegyében az egyedi megjelenésű, L-alakú levegőzőnyílások a műszerfal felső sarkaiba kerültek, ráadásul anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy a légáram zavarná a bent ülőket. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a levegő nem az utasok között cirkulál körbe-körbe, hanem a szélvédő, a tető és az ablakok mentén, még kellemesebbé téve a környezetet.
A kezelőszervek elhelyezését ugyancsak alapos tervezés előzte meg, így könnyen áttekinthető, hangulatos tér öleli körbe a HR-V sofőrjét. A szórakoztatóelektronikai rendszer és a légkondicionáló gombjai, valamint a műszerek egyaránt a pilóta látómezejébe kerültek, és biztonságosan, ösztönösen használhatóak.
Mindemellett a hátsó üléseket kicsit hátrébb döntötték a kifutó HR-V-hez képest, ezáltal nőtt a tér és még kényelmesebb lett a hátsó sor. Bár a típus külső méretei nem változtak számottevően az elődmodellhez viszonyítva, a láb- és a válltér is jelentősen nőtt, tovább fokozva a helykínálatot és a komfortot. Ráadásként a csomagtérpadló a lehető legalacsonyabbra került, és az ülés ledöntésével óriási, szabadon rakodható felület alakítható ki, amin a biciklitől, a bőröndökön át, az egyéb sporteszközökig minden gond nélkül elfér.
Kojiro Okabe hozzátette: „Úgy terveztük meg a vadonatúj, hibrid HR-V-t, hogy tükrözze a modern fogyasztók igényeit és értékeit és vonzóvá váljon az autótulajdonosok új generációja számára is. A Honda legújabb technológiáinak és formatervezési megoldásainak hála olyan tágas, megbízható, sokoldalú és mobilkommunikációra képes jármű született, ami mindenben támogatja tulajdonosát a hétköznapokon és megkönnyíti a felhasználók életét.”
Az új HR-V e:HEV 2021. végén debütál az öreg kontinensen. A vásárlók a https://www.honda.hu/hr-v_hirlevel.htmloldalon jelezhetik érdeklődésüket.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!