Vadonatúj Mazda CX-60 PHEV - Japánban alkottuk
A Mazda első plug-in hibrid modellje az európai piacra
- Zászlóshajó – a legerősebb Mazda, melyet eddig a közútra gyártottunk
- 327 lóerő, 1,5 l/100km-es WLTP kombinált átlagfogyasztás, 33g/km károsanyag-kibocsátás
A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV bemutatójával lehull a lepel a vállalat első, az európai SUV-piacra bevezetett plug-in hibrid technológiájáról.
Ez a modell most a legfontosabb a Mazda számára – a legutóbbi zászlóshajót majd 10 éve mutattuk be. A CX-60 képviseli mindazt, amitől a Mazdát az elmúlt 100 évben szerették vásárlói, a kiváló külső formatervtől kezdve a belső tér kifinomultságán keresztül az igazi japán összeszerelés magas minőségéig, nem beszélve az emberközpontú technológiák és a nagyszerű hajtásláncok alkalmazásáról.
A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV gyönyörű és dinamikus stílusa meggyőzően hat a Kodo formanyelv legfrissebb és elegáns vonalait nézve – a kialakítást legjobban a „Ma” fogalma írja körül, amely Japánban az üres tér méltóságteljes és megnyugtató szépségét jelenti. Ezt a mondanivalót gyúrták bele a hosszmotoros, hátsókerék-hajtásos SUV merész és kemény kiállásába.
A belső teret a Kaichou gondolata mentén alakították ki, mely az egyedülálló japán hagyományokban gyökerezik, és igazi, minőségi élménnyel veszi körül a benne ülőket; a különböző természetes anyagok és textúrák harmóniájáról mesél. Az olyan felületek, mint a juharfa, a nappa bőr, a különböző japán megoldással kezelt átmenetek (ez a Musubu, az összekötés művészete, amely a műszerfal varrását ihlette) és a króm részletek egy egységes egésszé állnak össze.
A juharfa kezelése a Hacho japán esztétikáját tükrözi – aszimmetrikus egyensúlyt, vagy szándékos egyenetlenséget. A szőtt anyagok különböző mintái és fonalai érzékenyen reagálnak a fény változásaira, és a japán varrástechnika, a Kakenui „lógó varratai” láthatóvá teszik a mögötte megbújó anyagot.
A tökéletes Jinba Ittai élmény eléréséhez újra gondolták az emberközpontú technológiákat, ezáltal az autó kiszolgálja vezetőjének minden lehetséges igényét. A személyre szabható vezetői beállítások észlelik, hogy ki ül a vezető ülésben, és automatikusan beállítják rá a vezetői környezetet – az üléspozíciót, a kormánykereket, a tükröket, a head-up kijelzőt, a klímát és a hangrendszert – hogy az autó megfeleljen fizikai adottságainak és személyes preferenciáinak is.
A Mazda CX-60 PHEV európai bemutatójakor hajtásláncában egy négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, 2,5 literes Skyactiv-G benzinmotort ötvöz egy nagy, 100kW-os elektromos motorral, 8 fokozatú automata váltóval, és egy 355V-os, 17,8KWh-s akkumulátor-csomaggal. Ez a kombináció 327 lóerős/241kW-os összteljesítményt ad le, bőséges, 500 Nm-es nyomaték mellett – ez a Mazda eddigi legerősebb közúti autója. A Mazda CX-60 PHEV meggyőző teljesítményt nyújt, 5,8mp alatt gyorsít 0-100km/h-ra. Mindezek mellett kiváló környezetvédelmi értékeket produkál: WLTP kombinált átlagfogyasztása 1,5 liter/100km, károsanyag-kibocsátása 33g/km.
A Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV 63km-es elektromos hatótávot tud max. 100 km/órás sebesség mellett.
Az új Mazda CX-60 Skyactiv Többmegoldásos Méretezhető Járműfelépítése számos olyan technológiai újítást nyújt, amely fokozza menetdinamikai tudását. A Mazda emberközpontú megközelítésében az alábbi tényezők játszanak szerepet:
- merev karosszéria, amely késlekedés nélküli visszajelzést ad a vezetőnek az autó mozgásáról
- ülések, melyek biztosítják, hogy a vezető és az utasok egyensúlyi helyzetben üljenek, miközben az autó mozog
- olyan felfüggesztések, melyek stabilizálják a karosszériát vezetés közben és szabályozzák mozgását (Kinematic Posture Control, röviden KPC)
A nagyfeszültségű akkumulátort középre helyezték az első és hátsó tengely között, és a karosszériában annyira mélyre, amennyire csak lehetett, ezáltal a Mazda CX-60 tömegközéppontja is kellően alacsonyra került. Ez a folyamatos négykerék-hajtással együtt biztosítja a nyomaték kedvező eloszlását a tengelyek között, ami karakteres vezetést tesz lehetővé, mely felér a prémium szegmens legjobbjaihoz.
A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV átfogó választékát nyújtja a különböző i-Activsense vezetésasszisztens rendszereknek, mely kategóriavezető aktív biztonságot kínál, és Euro NCAP 5 csillagos értékelést céloz.
A modellben néhány új aktív biztonsági elem is megjelenik: az Átlátszó-kamera, mely az újgenerációs 360 fokos monitorral van felszerelve – javítja a kilátás alacsony sebességű manőverezés esetén, Keresztirányú forgalomasszisztens, vészfékasszisztens tolatáskor, gyalogosfigyelő rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, intelligens sebességtartó automatika (i-ACC, mely lassít a táblával jelzett sebességre), holttérfigyelő és kiszállást segítő rendszer.
A CX-60 PHEV bevezetésével a Mazda fontos lépést tett előre, hogy elérje a karbonsemlegességet 2050-re. A következő években a Mazda számos modelljét az elektrifikáció valamilyen szintjére fejleszti.
A Mazda MX-30 REV modell egy teljesen elektromos hajtást ötvöz egy bolygódugattyús motor által hajtott generátorral, hogy a vásárlóknak ne legyen hatótávval kapcsolatos félelmei. 2023-ban pedig bevezetésre kerül a CX-60 hosszabb tengelytávú, 3 üléssoros verziója, a CX-80.
Mindent összevetve a Mazda az elkövetkező 3 évben 5 teljesen új, valamilyen részben elektromos modellt vezet be a palettára, mely a Többirányú, Méretezhető Platform-ra épül. 2025-től pedig megjelenik a teljesen új, Skyactiv EV Méretezhető Járműfelépítés – olyan technológia, mely lehetővé teszi a Mazda számára, hogy teljesen különböző méretű elektromos autókat építhessen az új gördeszka platformra.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!