Valóra válik az álmunk
Herczig Norbert és Ferencz Ramón a rally-világbajnokság WRC2-es kategóriájában versenyez 2023-ban. A ŠKODA Rally Team Hungaria párosának első világbajnoki versenye a Croatia Rally lesz.
Világbajnoki futamon már részt vett Herczig Norbert és Ferenc Ramón, 2021-ben a Portugál Rallyn indultak együtt. A különbség a két évvel ezelőtti versenyhez képest nem csak az, hogy ott murván, míg Horvátországban aszfalton versenyeznek. Akkor az ERC felkészülés volt a cél, most viszont a világbajnokság résztvevőjeként bajnoki pontokért versenyez a ŠKODA Rally Team Hungaria. A stratégia viszont a vb-n is az lesz, mint az ERC-ben, a fokozatosság elvét követi a csapat.
“Általában csak olyanon szoktam ábrándozni, amit reálisan elérhető célnak gondolok. Őszintén szólva a világbajnokság ebben nem volt benne, de Ramón már évek óta kapacitál, hogy vágjunk bele. Nekem az ERC tűnt a maximumnak, de most, hogy ideértünk, kezdem elhinni, hogy igaz lehet. A 2021-es portugáliai tapasztalat után már nem annyira idegen számunkra ez a közeg, de semmiképpen sem mondhatom még ismerősnek. Az ERC-hez hasonlóan most is hároméves projektben gondolkodunk, az első év a tanulásé, a pályákat meg kell előbb ismernünk, és később erre szeretnénk építeni. Ez azt jelenti, hogy most a legfontosabb szempont a célba érkezés lesz” – mondta Herczig Norbert versenyzői pályafutásuk új szakaszáról.
A ŠKODA Rally Team Hungaria párosának elkötelezettségét jól mutatja, hogy teszt helyett versennyel készültek a világbajnoki futamra, a Quatrro River Rallyn ismerkedtek a speciális horvát aszfalttal. Herczig Norbert elégedett a tesztversenyen szerzett tapasztalatokkal.
„Karlovacban három héttel ezelőtt versenyeztünk, és rengeteg hasznos tapasztalattal gazdagodtunk. Most a keddi pályabejáráson is volt olyan szakasz, amin akkor már mentünk, és ez nagy könnyebbség volt már a pályafelírásnál is. Ezen a napon 5 pályát kellett feldolgozni plusz a shakedown-t, így reggel héttől este hétig utóban ültünk és dolgoztunk, már ebből is látszik, hogy a vb az ERC-hez képest is nagyobb terhelést jelent, és akkor még nem is beszéltünk az időben és versenytávban is jóval hosszabb futamról. Természetesen nem csak nekünk, hanem a szerelőknek és a csapat minden tagjának komolyabb feladat ez, de a csillogó szemeken látom, hogy megérte belevágni, óriási élmény ez mindannyiunknak.”
Az első világbajnoki futam kapcsán érzett várakozást beárnyékolja a múlt csütörtöki tesztbaleset, amelyben Craig Breen életét vesztette. Herczig Norbert és Ferencz Ramón jó kapcsolatban volt az ír versenyzővel, így még inkább megrázta őket a tragédia.
„Mondanom sem kell, hogy mennyire lesújtott minket a hír. Craig emléke itt van velünk, és itt lesz egész hétvégén. A Róma Rallyn két évvel ezelőtt ő jött oda gratulálni nekünk, és tavaly az Acropolis Rally is találkoztunk vele. Fantasztikus versenyző volt, remek ember, a halála óriási veszteség a rallynak. Nagyon csendes most a szervizpark” – mondta Herczig Norbert.
A WRC2 szabályainak értelmében a párosok a 13 világbajnoki fordulóból hét futamon szerezhetek pontokat, az év végi értékelésbe a legjobb hat eredmény számít. A WRC2 mezőnye ebben a szezonban nagyon erős, rengetegen indulnak, ezért a futamok kiválasztása sem volt könnyű.
„Mindenképpen aszfalton szerettünk volna kezdeni, így a szomszédos Horvátország kézenfekvő volt. Portugália, Szardínia, Görögország, Chile és Japán szerepel még a listánkon. Próbáltunk olyan versenyeket választani, ami a következő években része lesz a naptárnak. Az látszott az elmúlt években, hogy ahol megvolt a rutinunk, ott sikerült jó eredményeket elérnünk.
Portugália előtt elindulunk egy portugál ob futamon, ahol szintén szerepel a programban egy vb-s pálya is. Ez azt jelenti, hogy a következő hétvégén is versenyezni fogunk, de erre is szükség van ahhoz, hogy akklimatizálódjunk a murvához”
A Horvát Rally első napja lesz a leghosszabb, a nyolc gyorsasági szakasz összesen 130 kilométer. A szombati nyolc gyorsasági 14 kilométerrel rövidebb, de nem biztos, hogy könnyebb lesz, majd a zárónapon újabb négy szakasz vár a mezőnyre, 54 kilométer össztávval. Az utolsó gyorsasági a Power Stage, a 14 kilométeres Zagorska Sela - Kumrovec szakaszon a WRC2 mezőny is plusz pontokat szerezhet. A legjobb három páros kap 3-2-1 pontot.
A Croatia Rally egyik sajátossága, hogy a közelsége miatt a magyar szurkolók közül is sokan ott lesznek a pályák szélén.
„Horvátországba az elmúlt két évben is rengeteg magyar szurkoló utazott el, biztos vagyok benne, hogy most is sokan lesznek, így egy kicsit hazai pályán érezhetjük magunkat. Kellemes meglepetés volt, hogy már a keddi pályabejáráson is találkoztunk két magyar szurkolói csoporttal. Nagyon megörültek nekünk, és mondanom sem kell, hogy nekünk is megdobbant a szívünk. Ez mindig óriási motivációt jelent nekünk, a magyar zászlót látva a pálya szélén, vagy egy magyar szót hallva a szervizparkban újabb energiákat tudunk mozgósítani. Remélem, sikerül a szurkolóknak is örömet okoznunk ezen a hétvégén” – mondta Herczig Norbert.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!