Végre egy C4, ami igazán nagyot robban
Van egy elméletem, mely szerint akkor választottál jól autót, ha nem csak azért nézel vissza rá a parkolóban, hogy ellenőrizd megvan-e még. Az új Citroen C4-es pont egy ilyen autó, egyszerűen vonzza a tekintet.
„Ez egy C4?” Nem egyszer találkoztam ezzel a kérdéssel, míg ezzel a gyönyörű karamellbarna Citroennel jártam. Az előző két generációt ismerve mondhatjuk, hogy jogos a kérdés és a meglepődés. Napjaink trendjeit figyelembe véve azonban tulajdonképp semmi meglepő nincs már abban, hogy ezt a típust is beáldozták a SUV-őrületnek.
Az új C4-es nem lett kicsi. Közel négy és fél méter hosszú, cserébe elől és hátul is kényelmes pozíció várja utasait. Meglepő, de a csomagtartóhoz érve „eltűnik” az autó nagysága, a mindössze 380 liter semmiképp sem mondható nagynak. Magassága csak másfél méter, szemből mégis brutálisan hat. Nincs egyetlen unalmas pontja sem, néhol játékos (pl. a motorháztető mélyedései), míg máshol ultramodern, citroenesen futurisztikus kinézetű ( a V alakban elhelyezett LED-ek nagyon impozánsak.)
A tesztautót a konszern díjnyertes háromhengerese, az 1,2-es PureTech motor hajtotta. A turbófeltöltős benzinmotor teljesítménye 130 lóerő, mellé a már viszonylag alacsony fordulaton megérkező 230 NM nyomaték társul. Városi használatra tökéletesen elegendő ez a teljesítmény, de autópályázásra sem kevés, amit ez a motor tud.
Talán a fiatalos hevületem miatt, de egyszerűen nem tudtam rávenni magam, hogy ne sportmódban használjam, amivel valamivel jobban harap, sajnos ez azonban természetesen a fogyasztásán is meglátszik.
Kissé szomorúan konstatáltam a közel 10 literes fogyasztását, de azt hiszem (vagy legalábbis bízok benne), hogy élek még eleget ahhoz, hogy a papíron 5,8-as fogyasztásra hajtsak. Bár valószínűleg nem sokan veszik igénybe nap, mint nap, a nyolc fokozatú automataváltó mellett a kormány mögötti fülekkel manuálisan is válthatunk, ha úgy tartja kedvünk. Főként ha 65 felett nem nyolcadikban szeretnénk vele autózni.
A C4 rugózása mintha a magyar utakra lenne kitalálva! Az első lengéscsillapítók annak ellenére is jól teszik a dolgukat, hogy 18-as felniken futott a tesztautó. Jól csillapítják azokat az ütéseket, melyekből sajnos idehaza nincs hiány. Persze a szokásosnál mélyebb kátyúkat azért egy C4-ben is megérzi az ember, de erről a Citroen tehet a legkevésbé.
Az úttartás terén azért erőteljes oldaldőlés tapasztalható a kanyargósabb utakon. Ebben nem segít a kormány erősebb rásegítése sem, ez azonban városi környezetben azért jól tud jönni.
A tesztautó ára kategóriájához képest elég borsos, a maga 10 milliós cédulájával. De ha egy vagány megjelenésű, dizájnban erős, komfortos és kényelmes autóra vágysz, amit soha semmilyen körülmények között sem utcai versenyzésre használnál, a C4-et mindenképp érdemes kipróbálnod!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!