Villamosítás mindenkinek: új Opel Corsa Hybrid, 7.890.000 forinttól
• Villamosított, okos és kényelmes: az Opel Corsa, most először 48 V-os hibrid hajtáslánccal is elérhető • Hibrid előnyök: alacsony CO2 kibocsátás, kis sebességű tisztán elektromos üzem • Jól felszerelt: számos csúcstechnológia, és hibrid-specifikus kijelzők • Stílusos, sikeres kisautó: az Opel márkaarcával, a Vizorral, és új műszerfallal
Rüsselsheim. Az Opel Corsa a közelmúltban újult meg, és modernebb, sokoldalúbb és digitálisabb, mint valaha, az Opel márkaarcával, a Vizorral, és kétféle tisztán elektromos hajtással. Az Opel most kibővítette a Corsa hajtásláncainak választékát, a sikeres kisautó, története során először 48 V-os hibridként is elérhető. Az új Corsa Hybrid gazdag alapfelszereléssel és 7.890.000 forintos kedvezményes induló árral érkezik.
A hibrid hajtáslánc központi eleme a hajtáslánc által töltött lítiumionos szerkezetű akkumulátor, valamint az új kifejezetten hibridüzemre tervezett, 1.2 literes, háromhengeres turbós benzinmotor, amely 74 kW/100 LE, és 100 kW/136 LE teljesítménnyel is elérhető. A benzinmotorok új, hatfokozatú, duplakuplungos szerkezetű sebességváltón át hajtják az első kerekeket, a váltóházba épített villanymotor teljesítménye 21 kW/28 LE.
A hibrid technológia számtalan előnnyel jár, ezeket különösen azok fogják élvezni, akik sokat autóznak sűrű városi forgalomban: a tisztán belső égéssel hajtott modellváltozatokhoz viszonyítva a fogyasztás, és vele a CO2 kibocsátás is közel 18 százalékkal csökken. Ugyanakkor a Corsa Hybrid vásárlói a tisztán elektromos autózást is élvezhetik, kis ebességgel haladva, a rendszer kifinomult működésének köszönhetően magas szintű kényelem mellett. A kompakt szerkezetű hibrid hajtáslánc egyáltalán nem foglal el helyet az utastérből, és akkumulátorát sem kell kívülről tölteni.
Hatékony, kompakt és felhasználó-barát: a Corsa hibrid rendszere
A Corsa Hybrid használóinak különleges, barátságos és gazdaságos vezetési élményben lehet részük. A hagyományos hajtásláncú, 1.2 literes benzinmotorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval felszerelt modellváltozathoz képest (WLTP[1]: 5.5-5.4 l/100 km; 124-121 g/km CO2, mindkettő vegyes), a 74 kW/100 LE teljesítményű új Corsa Hybrid (WLTP1: 4.8-4.5 l/100 km; 108-101 g/km, CO2, mindkettő vegyes) közel egy literrel kevesebb üzemanyaggal is beéri 100 km-en (18 százalékos megtakarítás), ami a CO2 emisszióra is jótékonyan hat. Hasonló a helyzet a 136 LE-s Corsa Hybrid GS esetében is, amelynek németországi indulóára 30,190 euró. Ez a modellváltozat is közel 18 százalékkal takarékosabb a hibrid hajtáslánc nélküli modelleknél, WLTP1 ciklus szerinti fogyasztása 4.7-4.6 l/100 km, CO2 emissziója pedig 106-103 g/km.
A hibrid hajtáslánc használati előnyei főként városi üzemben jelentősek. A villanymotor segíti a benzinest a gyorsításokkor, jelentős forgatónyomatékával komolyan fokozva az autó rugalmasságát: az elektromos hajtás nagy indítónyomatéka éppen a legkritikusabb helyzetekben - például elindulásnál – képes megtámogatni a benzines működését, ami jótékonyan hat az emissziós mutatókra is. Kis sebességekkel a hibrid Corsa tisztán elektromos haladásra is képes, akár összefüggően egy kilométeren át, ugyanakkor városi forgalomban akár a megtett táv 50 százaléka is teljesíthető így. Motorféküzemben a benzinmotor leáll, a villanymotor pedig generátorként tölti a 48 V-os akkumulátort. A hajtás minden helyzetben a fogyasztás és a teljesítmény-leadás optimalizálására törekszik. A Corsa Hybrid vezetője három menetmód közül választhat: Eco, Normal és Sport.
Egyetlen pillantás is elég: teljesen digitális műszerfal, hibrid-specifikus kijelzőkkel
A Corsa Hybrid vásárlói akár teljesen digitális műszeregységet is választhatnak (ez a rendszer a Corsa GS-ben alapáras). A kifejezetten a hibrid hajtáslánc működéséhez kapcsolódó információk is megjeleníthetők rajta. Ha a benzinmotor üzemel, a sebességmérő számai fehérek, elektromos üzemben, azaz, ha a benzines áll, kékek. A pillanatnyi energiaáramlás is nyomon követhető a műszerfalon, a vezető láthatja, hogy éppen melyik motor hajt, és az akkumulátor töltöttségi szintje is leolvasható. Az autó leállítása után megjelenő, a legutóbbi utazást összefoglaló képernyőn a megtett távolság mellett az időtartam, az útszakaszra számított átlagfogyasztás, a töltöttségi szint és a tisztán elektromos hajtással megtett táv részaránya is leolvasható.
Az új Corsa Hybrid konnektivitása teljes, a 10 col átmérőjű színes központi érintőképernyőn keresztül irányítható infotainment rendszeren keresztül. A rendszer a Qualcomm Technologies, Inc.[2] Snapdragon® Cockpit és Auto Connectivity platformjait használja, csúcsszínvonalú grafikával, Wi-Fi-vel, Bluetooth rendszerrel és 4G-vel. A kompatibilis okostelefonok Apple CarPlay-en vagy Android Auto-n keresztül vezetékes kapcsolat nélkül összeköthetők az autó rendszereivel, és szintén vezeték nélkül tölthetők is.
Magas szintű technológiák a kényelem és a biztonság érdekében
Az új Corsa Hybrid vezetői asszisztensrendszerek egész sorát kínálja alapáron. Ilyen a gyalogosfelismerős automata vészfék, az adaptív sebességtartó, az aktív sávtartó, valamint a kiterjesztett táblafelismerő és a fáradtságjelző is. A rendelhető biztonsági felszerelések hosszú listájának kiemelkedő eleme a vakításmentes működésű, 14 LED elemet használó Intelli-Lux LED® mátrix fényszóró, de megtalálható rajta egyebek mellett a holttérfigyelő, és az új, nagyfelbontású panoráma tolatókamera is.
Az új Opel Corsa Hybrid magas hatásfokú 48 V-os benzin-elektromos hajtásláncával, fejlett fedélzeti technikáival, és felfrissített megjelenésével, hamarosan megérkezik a márkakereskedésekbe.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!