Visszatér a Jeep Wagoneer és Grand Wagoneer
Az 1993-as gyártás leállítása óta majd 30 év eltelt, de idén nyártól újra kapható lesz az új 4. generációs SUV. Így akinek nem elég nagy a Grand Cherokee és Jeep vonalon szeretne maradni, nem kell tovább keresgélnie, csupán értékesítési pontot, mivel az EU-ban valószínűleg nem lesz kapható.
Sajnos az ára nem az átlag magyar pénztárcához lett szabva, így sajnos bekell érjük a Suzuki féle Wagonerrel. Az Egyesült Államokban a Wagoneer ára 60.000 dollártól indul, ami valamivel több mint 18 millió forint, míg a Grand Wagoneer 89.000 dollártól megy felfelé, ami már veri a 27 millió forintot. Persze ha magyar rendszámmal szeretnénk itthon gurulni, akkor erre még rájön a szállítás, ÁFA, VÁM és a forgalomba helyezés.
Méretbeli különbség nincs a két modell közt. A Grand Wagoneer egy magasabb szint, amit prémium megjelenéssel és magasabb felszereltséggel biztosítottak. A külsőt tekintve sokkal több krómot, fekete tetőt, extra LED-es világításokat, más motorháztetőt és szélesebb sárvédőket tartalmaz. A felnikínálat egyezik, mivel ugyanazon a felnik kérhetőek mindkét modellre 18 inchtől 22-ig.
A beltér jóval extravagánsabb a drágább modellnél, amit a lentebb lévő kép is jól mutat. Sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a kis részletekre, extrákra amit az igényesen kidolgozott bőrülések és a minőség is mutat. Ha ez mind nem elég, kijelzők hada szolgáltatja az elnöki autó élményt mind az utas és a sofőr számára.
A Wagoneer alapból 8 személyes, míg a Grand Wagoneer a kényelem és luxus jegyében 7 személyre korlátozott. Ha szeretjük az igazán minőségi zenét, amit a Jeepben az McIntosh audió rendszer nyújt, és a 24 módon elektromotorosan állítható üléseket, akkor ezt csak a Grand Wagoneer adhatja meg. Viszont a hátsó üléssoron lévő kijelzőkről az olcsóbb modellnél sem kell lemondani, mivel opciónálisan kérhető.
A hajtásért mindkét SUV-ban egy V8-as motor és egy nyolcfokozatú automata váltó felel. A Wagoneer 5.7 literes míg a Grand Wagoneer a nagyobb, 6.4 literes motort kapta. Mindkét modell képes henger lekapcsolásra. A Wagoneer alapból hátsó kerekes, de opcionálisan kérhető összkerékhajtás is, plusz megkapta a Jeep eTorque 48 voltos hibrid rásegítését. így összesen 404 lóeró és közel 550 Nm nyomaték leadására képes. A Grand összkerekes alapfelszereltségben és valamivel több, 471 lóeróvel és közel 620 Nm nyomatékkal büszkélkedhet, ami 6 mp alatt rántja 100-ra a mutatót.
Egy biztos, hogy nagyon mutatósra sikeredett és helyben, erőben sincs hiány. Ha sor kerül az Európai forgalmazásra és nem lesz sokkal drágább mint az Államokban, akkor vetélytársa akadhat egy-két európai Luxus SUV-nak.
Forrás: Jeep
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!